Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Matmissbrukaren Så ett vanligt arbetsintyg (eller vad det heter) är något som kan fungera? Alltså ett intyg om hur länge jag arbetat och i vilken omfattning? Samma med skolan då, omfattning och längd?
Hur får man SGI?
Men hon sa ju att jag inte kunde när jag försökte. Jag vet inte vad jag ska säga för att det ska gå igenomÄr du sjukskriven från och med idag? Sjukanmäl dig isf idag!
Men hon sa ju att jag inte kunde när jag försökte. Jag vet inte vad jag ska säga för att det ska gå igenom![]()
Jag är ju inte inskriven på Arbetsförmedlingen. Det var meningen att jag skulle dit imorgon, men min läkare sa att jag inte skulle åka dit, utan bara sjukskriva. Jag förstår inte riktigt när den ena säger det och den andra säger något annat.Det blir ju lite klurigt eftersom du inte har CSN. Men du borde väl kunna sjukskriva dig som arbetslös? Jag är ju det. Men jag är ju inskriven på AF och sjukskriven på 50% på lång tid.
Kanske måste du skriva in dig på AF då?
Jag måste vara inskriven och samarbeta med AF för min aktivitetsersättning.
Kan inte nån stadig typ hjälpa Sasse med att ringa? Jag skulle gärna göra det men det blir för dyrt härifrån.
Jag måste vara inskriven och samarbeta med AF för min aktivitetsersättning.
Det låter konstigt. Jag hade aktivitetsersättning och var i princip arbetslös (var ju ingen mening att ens söka jobb när jag var heltidssjukskriven). Hade aldrig någon kontakt med AF.