Orkar inte ha det såhär mer..

Det var okej. Jag tänkte inte alls på allt jag skulle behöva berätta för läkaren när jag fick min ångestattack imorse. Jag klarade inte heller av att berätta om mitt destruktiva fd. förhållande, men jag nämnde det i alla fall, och han kunde se att jag hade svårt att prata om det. Nåja. Han ringde psyk direkt och jag har fått en akuttid idag. Om cirka en timme.

Jag missade min redovisning i skolan dock :( Jag som lovade att komma. Men jag kom ändå inte ihåg ett skvatt om vad jag övat på. Jag kom inte ens ihåg vilket år det var när läkaren frågade...

Bry dig inte om skolan just nu, fokusera på hur du mår istället - innan du mår bättre kan du inte funka som en frisk person!

Jättebra att du fått en akuttid! :up:

Jag får kanske avboka tiden, jag har som sagt inte råd. Jag bryr mig inte heller så mycket om skolan nu, jag antar att jag kommer hoppa av.

Jag får kanske avboka tiden, jag har som sagt inte råd. Jag bryr mig inte heller så mycket om skolan nu, jag antar att jag kommer hoppa av.

Jag säger som @Aliche , näppeligen avboka!

Nu går du dit. Punkt.

funny-angry-turtle-crossing-arms_large.jpg

Gå. Dit.
Basta!

:)

Kan tillägga att när jag hamnat på akuten t.ex. (iofs vanliga sjukakuten) så har dom varit förstående att man inte har plånbok med sig eller pengar och då har dom bara skickat en faktura så det är absolut inga problem, bara förklara läget så löser dom det.

Det var okej. Jag tänkte inte alls på allt jag skulle behöva berätta för läkaren när jag fick min ångestattack imorse. Jag klarade inte heller av att berätta om mitt destruktiva fd. förhållande, men jag nämnde det i alla fall, och han kunde se att jag hade svårt att prata om det. Nåja. Han ringde psyk direkt och jag har fått en akuttid idag. Om cirka en timme.

Jag missade min redovisning i skolan dock :( Jag som lovade att komma. Men jag kom ändå inte ihåg ett skvatt om vad jag övat på. Jag kom inte ens ihåg vilket år det var när läkaren frågade...

Som någon annan sa, skit i skolan just nu det är inte viktigt, det kanske känns viktigt men hur du mår är viktigare just nu.

Dessutom är det fullt normalt att inte vara i skolan när man är sjuk, det är en helt okej anledning till att missa oavsett vad du lovat.:)

Nu är jag hemma igen! Vill börja med att tacka alla så mycket för att ni vill hjälpa mig! Det betyder jättemycket!

Jag bestämde mig för att åka när jag såg @Aliche meddelande. Och ni hade rätt (;)) så jag har fått en faktura. Så nu har vi i alla fall bestämt att jag ska få antidepressiva igen, och jag ska bli sjukskriven deltid. Hon var rätt orolig över min situation, dels för mina självmordstankar/självskadebeteende, och dels för att jag inte har en inkomst nu whatsoever. Hon sa att dom ska följa upp mig, dels en sköterska och även en läkare. Så hon ska ringa nästa vecka, och skulle jag behöva komma i kontakt med någon innan dess skulle jag bara ringa.

Det känns bra faktiskt! Jag trodde jag skulle få en ångestattack igen så fort jag kom hem, men jag känner mig okej. Kan tänkas att det satans kalla vädret har varit behjälpligt med det :p

Jag har pratat med min lärare också så hon vet att jag är deprimerad, att jag var iväg till vårdcentralen idag och sedan vidare till psyk. Hon sa att om jag bara orkar ta mig till skolan ska hon försöka hjälpa mig. Men skulle jag ändå hoppa av skolan så fattade jag det som att jag har förtur om jag söker nästa år.

Mina föräldrar tog jag mod till mig och ringde i samma veva. Så dom vet också att jag... åtminstone är skitledsen för att jag inte fick beviljat CSN och att jag nu hamnat i en svår situation ekonomiskt. Depressionen har jag inte berättat om än, men tänker att det kan vara bra att de får veta rent allmänt. Så det lär jag ta med dom ikväll.

Så nu ska jag bara ringa CSN och Försäkringskassan också.

Jag tar jättegärna emot lite ekonomisk stöttning! Ni får naturligtvis tillbaka pengarna. I och med att jag nu fick faktura så borde jag kunna betala den själv, eller så får jag låna av mina föräldrar. Men om någon kan hjälpa mig med att få ut min medicin så skulle jag vara väldigt tacksam!

@glömmerallt Efter @Monstermoms "attack" hade jag ju inget val :p Nädå, det var skönt att få prata med någon. :)

Jag förstår inte riktigt. Är någon insatt i Försäkringskassans policy? Jag har just pratat med dom på min läkares begäran. När jag var på psyk pratade vi om att jag skulle bli sjukskriven deltid, att jag skulle gå i skolan 2,5-3 dagar och sedan vara sjukskriven sas. Jag pluggar 100 %, och meningen var ju att jag skulle få CSN men det blev inte beviljat. Jag har inte jobb heller. Tydligen så kan jag då inte bli sjukskriven vad jag fattade det som, eftersom jag inte har någon inkomstkälla. Utan jag måste först och främst skaffa ett jobb. Men till min nästa fråga är vem sjutton som skulle anställa mig om jag direkt blir sjukskriven? Åh jag förstår inte :(

Jag lär väl ringa min läkare imorgon igen och tala om att jag inte kan bli sjukskriven så länge jag inte har ett arbete, och se vad hon tänker om det.

Nu känner jag att min ork dog för idag.

@Gnist Jag ringde till Försäkringskassan just för att ansöka. Det var det hela samtalet gick ut på från början + att jag hade frågor kring det. Men hon sa som sagt att jag inte kan vara sjukskriven om jag studerar utan CSN eller studerar utan jobb. Men det går alltså att få sjukpenning om jag studerar och är med i Arbetsförmedlingen, men är för sjuk för att söka jobb?

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 494
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 324
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 344
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V