Bukefalos 28 år!

Orolig- missfall?

Sv: Orolig- missfall?

Jag har tidigare haft väldigt svullna och ömma bröst, nu gör det inte ont i dem längre.. Är det normalt att brösten slutar ömma efter ett tag eller ska jag ta det här som ett dåligt tecken?

Det där är olika, mina bröst började sluta ömma efter vecka 8 dock inte växa... Alla graviditeter är så olika, så vad som är normalt eller inte är jättesvårt!

Såg de något hjärta ticka när gjorde vul? Det kan ha varit förtidigt för det, men min akutläkare sa till mig att om man sett ett hjärta slå halverar man risken för missfall.

Hoppas det går bra för er!
 
Sv: Orolig- missfall?

Jag vet faktiskt inte, läkaren sa inget om hjärtat.

Jag har under em fått jätteont! Blöder dessutom mer och blodet är mycket ljusare än tidigare. :cry:
Har ordinerats att ta en värktablett och om det inte blir bättre så ska jag få komma in på en akuttid.
 
Sv: Orolig- missfall?

Om du blöder jättemycket bör du nog åka in på akuten - jag vill inte låta negativ, men jag fick missfall för många år sedan, med hemska smärtor och blodet bara forsade. Jag förlorade så mycket blod att jag inte kunde stå upp utan att svimma, och hamnade på sjukhus.
Hoppas ändå på det bästa för din skull!
 
Sv: Orolig- missfall?

Det var så konstigt. Ena stunden hade jag så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, sen lugnade det sig plötsligt och nu har jag inte alls ont. Blöder mer än tidigare men fortfarande inga stora mängder.
Förstår ingenting..

Antar att jag får avvakta nu, se vad som händer. Har fortfarande lite hopp, just för att det inte blöder några mängder.

Funderar över om det kan ha varit en cysta? Har tidigare haft sådana problem och jag känner igen smärtan.
 
Sv: Orolig- missfall?

Och där försvann det lilla hoppet. Var på toaletten nyss och hittade en ljus embryoliknande klump i trosskyddet :cry:
 
Sv: Orolig- missfall?

Känner flera som haft blödningar under början av graviditeten. Och det har ju flera sagt är normalt.
Mensverkar hade jag i massor under första veckorna båda gångerna.

Hoppas det går bra iaf :)
Ta hand om dej, lägg dej i soffan med en godis och mys framför någon film. Att ta hand om sej själv är superviktigt;)
 
Sv: Orolig- missfall?

Beklagar! Så himla tråkigt :(
Vet precis hur du känner! Hade ett missfall förra året, och fy vad vidrigt jobbigt.
Gråt ut!! Sörj!! Sen när ni gjort det: ta nya tag!

Ta hand om dej/er ordentligt nu!!

Styrke-kramar
 
Sv: Orolig- missfall?

Kära gravid,
tyvärr slutar en del graviditeter med missfall, en del utan att vi ens vet att vi var gravida. Innan vårt första barn var jag gravid men jag hade småblödningar länge och tyckte inte det kändes rätt. Till sist ökade blödningarna och jag hade ettkonstaterat missfall. Jobbigast för min man som delvis varit bortrest och inte var så förberedd som jag var. Jag valde att tänka att när vi väl får vårt barn kommer det att kännas så rätt och utn detta missfall hade det inte blivit just det barnet. Så kändes det när han kom, vårt barn, drygt ett år senare. Såklart skulle jag aldrig velat bytt bort just honom. En klok doktor jag träfffade vid missfallet sa att vi ändå kan ha förtröstan i att vi vet att vi tillsammans kan bli gravida, det fungerar inte hos alla par.
För er var det något oplanerat som hann bli något önskat. Förhoppningsvis upplever ni snart något önskat som blir ert första barn. Lycka till och tröstkramar.
 
Sv: Orolig- missfall?

Och där försvann det lilla hoppet. Var på toaletten nyss och hittade en ljus embryoliknande klump i trosskyddet :cry:

Åh nej!!! Vet inte vad jag ska säga mer....... Men jag har haft ett par missfall själv och vet hur det känns.......
(Många menar, att man efter ett missfall är mer fertil än någonsin....! )

Sköt om dig/er nu!
 
Sv: Orolig- missfall?

Tack alla som ger ert stöd.

Just nu känns livet ganska tomt, men jag försöker tänka att jag har en underbar sambo som står i det här med mig.

På ett sätt blir det ännu värre eftersom jag vet att vi inte kommer försöka igen på flera år. Eller, jag tror inte det iallafall.

:(
 
Sv: Orolig- missfall?

Vad tråkigt att läsa detta, nu när ni faktiskt hade bestämt er! Ta det lugnt och hämta er nu, och sedan får ni fundera på nr ni tycker det är dags att försöka igen - snart eller när ni själva tycker att ni har livet under kontroll. Lycka till!
 
Sv: Orolig- missfall?

Försök tänka att det fanns en anledning till att det inte stannade kvar, att det antagligen var något fel.
Det var det som hjälpte mig.

Vet att det känns jobbigt, men det blir lättare :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 411
Senast: Viva
·
Gravid - 1år Från början.. Ägglossade 14/10 . Är bekräftat med äl-test, tempning och känning. Plussade 23/10. Började få bruna...
2
Svar
22
· Visningar
5 527
Senast: sky_fly
·
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 657
Senast: Caoimhe
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp