Oron är obeskrivlig.

A

Annielee

I dag har vi haft UL och allt såg bra ut förutom att den hade en vätskefylld blåsa i buken, de trodde först att det var en förstorad urinblåsa men de visste inte. Efter två UL-undersökningar av både barnmorska och läkare frågade dom om vi ville göra FVP men, vi avböjde. Hon sa att hon ej säkert kunde säga att det inte fanns några kromsomfel men hon trodde inte det.
Är det någon som hört talas om något liknande?
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Otäckt :( Men vissa som haft sådana vätskefyllda områden har på ett senare UL fått besked om att det 'försvunnit'. Så vi får hoppas på att det gör det ... Har ni fått tid för nytt UL ?
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Nämen oj, nu blir orolig för er. Ett FVP antar jag är ett fostervattensprov? Då man alltså kollar kromosomförändringar men medför också en liten risk då man tar hål på fosterhinnan, rätt?
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Jo den 31 mars har vi ett nytt UL.
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Jag håller också tummarna, de flesta vätskebildningar 'växer bort' så försök att inte oroa er för mycket (lättare sagt än gjort, jag vet ...)


Missfallsrisken vid fvp är ca 0,5-1% om jag inte minns fel.
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Jaaa, jag hoppas också det.
Exakt, missfallsrisken är 1% sa läkaren.
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Hallå hallå! Ska bara uppdatera om att det gick bra i måndags. En ny läkare denna gång och hon trodde ej att det var någon cysta som varit där utan att det sist var en förstorad urinblåsa och i takt men att lillpojken växt så har urinrören blivit större och han har börjat kunna kissa normalt. Inget att oroa sig över sa hon! Nu såg då allt normalt ut. Och så fick vi ju veta att det var en liten kille som gömde sig där inne!
Jag är världens lyckligaste! :)
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Åhhh så underbart!!! Grattis!
Måste kännas skönt att äntligen veta att allt är som det ska.
Vilken vecka är du i? (nyfiken).
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Tack! Jaa, det känns underbart! Jag är i vecka 21!
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Jag hade missat uppdatera mig här! Skönt att jag hittade tråden!
Grattis och vad skönt att det inte verkar vara några problem med lillkillen!
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Tack! Jaa, det känns verkligen skönt. Jag hoppas bara allt ska gå bra nu!
 
Sv: Oron är obeskrivlig.

Gott för er att det inte var någon fara...:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 823
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 682
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 511
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp