• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Norskorna har ju ett bra stafettlag och jag gillar inte att alla experter pratar som att Sveriges guld är klart. Vallabommar har ju skett förr. Och om Ilar får en sträcka är det ju risk för total genomklappning. Hoppas på Svahn - Ebba - Frida - Jonna.

Problemet för Norge är att de inte har någon som är självklar på sistasträckan och som tar den med självförtroende. Sen Björgen slutade har de försökt lite olika varianter. Kanske hittar de rätt snart. Men till dess måste de knäcka svenskorna innan upploppet.

Norskorna har ju ett bra stafettlag och jag gillar inte att alla experter pratar som att Sveriges guld är klart. Vallabommar har ju skett förr. Och om Ilar får en sträcka är det ju risk för total genomklappning. Hoppas på Svahn - Ebba - Frida - Jonna.
Hoppas på samma som du

Jämfört med sommar os har vinter os många galet farliga sporter. Störtlopp, backhoppning, rodel, skeleton. Tom bobsleigh och en del skatebord grenar.

Hon visar mer än andra ja, men denna gång var det ju tydligt att hon hade ont efter fallet och det känns rätt trist att kalla henne "dramaqueen" då.
Jag tycker det är berättigat att vara trist då. Hon beter sig alltid som hon håller på att dö.

Och om hon nu hade så ont så borde hon inte startat sprinten.

Problemet för Norge är att de inte har någon som är självklar på sistasträckan och som tar den med självförtroende. Sen Björgen slutade har de försökt lite olika varianter. Kanske hittar de rätt snart. Men till dess måste de knäcka svenskorna innan upploppet.
Absolut. Men idag var väll alla norskor topp 10. Vi kan inte ta det för givet bara.

Tror också på Linn på en förstasträcka. Sen spelar det nog inte så stor roll vem som åker sträcka två och tre av Ebba och Frida. Och så Jonna sist förstås. Ilar och Ribom har ju inte övertygat tyvärr, Maja känns också som ett lite svajigare val.

Jag bor i staden som Frida och Ebba är ifrån och arbetar i en stor butik där och idag mellan 13 och 14 var det heeeelt stendött hos oss 😍
ÄLSKAR hur sport engagerar! Inte orsakar sport några krig heller, men det förenar länder och engagerar så otroligt många ❤️
Sett loppet i efterhand och det är underbart se hur Frida åker skidor just nu. Tänk vilken underbar känsla att vara i den formen precis när OS är ❤️

Känns som att Finland har ett väldigt bra lag och vi har sex bra individuella spelare på isen? (Men jag kan inget om hockey :laugh:)

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat