Nej, det var tråkigt. Hoppas det blir bättre i sprinten.gick inte så bra för skidskyttetjejerna idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det var tråkigt. Hoppas det blir bättre i sprinten.gick inte så bra för skidskyttetjejerna idag
Nästan så man tänker att de vill vara schyssta och låta henne åka något lopp. Jonna borde ju haft betydligt bättre chanser.Jag undrar vad planen är för uttagningen av Ribom till 10 fritt är ju obegriplig. Lät ju inte som Jonna tackat nej, utan blivit överkörd igen? Och Maja borde nog också gått före Ribom, om de inte sparar henne till sprintstafetten?
Ja, mix var ju mycket mer underhållande!Slötittar på curlingen. Går betydligt långsammare än mixed-tävlingen.
Jag gillar henne inte hellerJag tänker att är man på ett OS så kan man kämpa hela vägen in i mål. Jag har generellt lite svårt för henne, tycker hon är lite väl dryg och uppfylld av sig själv. Precis motsatsen till Diggins (som @Lingon redan gjort jämförelsen med). Hon skulle aldrig lägga av, oavsett hur slut hon är.
Möjligt att hon tog tokslut, men hon gick ju typ uppför sista backen. Min känsla var att hon märkte att de andra drog ifrån, hon blev trött och då la hon av. För henne är det säkert inte så viktigt om hon kommer på plats 4 eller 5, det är bara medalj som gäller. Men det är ju säkert den enda tävlingen hon gör.
Fast märkligt om de petar henne om hon vill åka, och intervjuerna antyder att de inte var helt överens om beslutet. Men med tanke på Planica kanske hon inte var jättesugen.De sparar Jonna till stafetterna.
Det känns lite så. Maja borde ju också gå före Ribom men är ju möjligt att Maja ska köra sprintstafetten och att de sparar henne därför.Nästan så man tänker att de vill vara schyssta och låta henne åka något lopp. Jonna borde ju haft betydligt bättre chanser.
I måndags, tror sändningen började 19.30. Svenska paret startade 19.46 om jag inte minns fel.Blir lite sugen på att någon dag titta på isdansen med 90-talsmusik som nämnts här. Vilken dag och tid var det?
Jag tror på Diggins, om hon inte är för påverkad av sin skada. Ebba, Frida och några norskor kanske? Håller en tumme för Ilar också men känns som hon haft nedåtgående form på slutetVad tror ni om imorgon? Jag tror Ilar är chanslös men blir gärna motbevisad. Diggins kan vinna eller hamna på typ 15e plats, svårt att veta. Ebba och Frida såklart superchans. Slind kanske?
Ja nedåtgående form och har hittills underpresterat på mästerskap, sen tror jag varken bana eller förhållanden kommer passa henne.Håller en tumme för Ilar också men känns som hon haft nedåtgående form på slutet
Hade trott på Stadlober om det var klassiskt, men inte i fritt. Vet inte hur bra material hon hade på skiathlonen, borde hängt med bättre i klassisktStadlober är också farlig även om hon inte verkade vara i form på skiathlonen. Har gjort många bra lopp den här säsongen.
Kollade på minidokumentären på Netflix om de tre paren som tog medalj nu. Tyckte det kanadensiska paret var de absolut finaste där och höll en extra tumme för dom nu. Så fina, var lätt mållös så förstår att alla grät.Ok, det var lite gulligt. De kanadensiska kommentatorerna grät när det kanadensiska paret åkte, en har tränat dom i flera år. Även konståkarna grät eftersom det är deras sista säsong och kanske tom den sista gången de tävlar.
Fast Stadlober var 4a på 10 fritt i Val di Fiemme i touren, så hon kan. Även om många av de bästa inte var med. Hon slog ju Ebba då tex. korrigering - det var masstart dåJa nedåtgående form och har hittills underpresterat på mästerskap, sen tror jag varken bana eller förhållanden kommer passa henne.
Hade trott på Stadlober om det var klassiskt, men inte i fritt. Vet inte hur bra material hon hade på skiathlonen, borde hängt med bättre i klassiskt![]()
Jo, hon är ju inte dålig men hon hade haft större medaljchans i klassiskt. Ebba hade ju inte alls nån toppform då och har för mig det loppet var lite "konstigt". Simpson-Larsen vann ju och visst kan hon ta medalj imorgon men håller ändå Frida, Ebba, Slind, Diggins och Weng före henne.Fast Stadlober var 4a på 10 fritt i Val di Fiemme i touren, så hon kan. Även om många av de bästa inte var med. Hon slog ju Ebba då tex.
Men ja, generellt är hon ju väldigt mkt bättre på klassiskt
Det här med en gemensam tråd för allt känns så lyckat just nuLe Marseilles är en av världens bästa nationalsånge
Jag håller med, men har ändå Stadlober som uppstickareJo, hon är ju inte dålig men hon hade haft större medaljchans i klassiskt. Ebba hade ju inte alls nån toppform då och har för mig det loppet var lite "konstigt". Simpson-Larsen vann ju och visst kan hon ta medalj imorgon men håller ändå Frida, Ebba, Slind, Diggins och Weng före henne.