• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Jag undrar vad planen är för uttagningen av Ribom till 10 fritt är ju obegriplig. Lät ju inte som Jonna tackat nej, utan blivit överkörd igen? Och Maja borde nog också gått före Ribom, om de inte sparar henne till sprintstafetten?
Nästan så man tänker att de vill vara schyssta och låta henne åka något lopp. Jonna borde ju haft betydligt bättre chanser.

Jag tänker att är man på ett OS så kan man kämpa hela vägen in i mål. Jag har generellt lite svårt för henne, tycker hon är lite väl dryg och uppfylld av sig själv. Precis motsatsen till Diggins (som @Lingon redan gjort jämförelsen med). Hon skulle aldrig lägga av, oavsett hur slut hon är.

Möjligt att hon tog tokslut, men hon gick ju typ uppför sista backen. Min känsla var att hon märkte att de andra drog ifrån, hon blev trött och då la hon av. För henne är det säkert inte så viktigt om hon kommer på plats 4 eller 5, det är bara medalj som gäller. Men det är ju säkert den enda tävlingen hon gör.
Jag gillar henne inte heller 😅 men förstår att hon slår av på takten när hon är chanslös. Och hon höll ju 5e platsen, släppte inte förbi Kern (som inte verkar få samma kritik?).
De sparar Jonna till stafetterna.
Fast märkligt om de petar henne om hon vill åka, och intervjuerna antyder att de inte var helt överens om beslutet. Men med tanke på Planica kanske hon inte var jättesugen.

Nästan så man tänker att de vill vara schyssta och låta henne åka något lopp. Jonna borde ju haft betydligt bättre chanser.
Det känns lite så. Maja borde ju också gå före Ribom men är ju möjligt att Maja ska köra sprintstafetten och att de sparar henne därför.

Vad tror ni om imorgon? Jag tror Ilar är chanslös men blir gärna motbevisad. Diggins kan vinna eller hamna på typ 15e plats, svårt att veta. Ebba och Frida såklart superchans. Slind kanske?

Vad tror ni om imorgon? Jag tror Ilar är chanslös men blir gärna motbevisad. Diggins kan vinna eller hamna på typ 15e plats, svårt att veta. Ebba och Frida såklart superchans. Slind kanske?
Jag tror på Diggins, om hon inte är för påverkad av sin skada. Ebba, Frida och några norskor kanske? Håller en tumme för Ilar också men känns som hon haft nedåtgående form på slutet

Gismondi åkte väl bra på ngt 10km fritt i världscupen?

Nepryaeva är nog farlig också, även om jag verkligen inte vill att Ryssland ska få medalj!

Stadlober är också farlig även om hon inte verkade vara i form på skiathlonen. Har gjort många bra lopp den här säsongen.

Ok, det var lite gulligt. De kanadensiska kommentatorerna grät när det kanadensiska paret åkte, en har tränat dom i flera år. Även konståkarna grät eftersom det är deras sista säsong och kanske tom den sista gången de tävlar.

Håller en tumme för Ilar också men känns som hon haft nedåtgående form på slutet
Ja nedåtgående form och har hittills underpresterat på mästerskap, sen tror jag varken bana eller förhållanden kommer passa henne.
Stadlober är också farlig även om hon inte verkade vara i form på skiathlonen. Har gjort många bra lopp den här säsongen.
Hade trott på Stadlober om det var klassiskt, men inte i fritt. Vet inte hur bra material hon hade på skiathlonen, borde hängt med bättre i klassiskt 🤔

Ok, det var lite gulligt. De kanadensiska kommentatorerna grät när det kanadensiska paret åkte, en har tränat dom i flera år. Även konståkarna grät eftersom det är deras sista säsong och kanske tom den sista gången de tävlar.
Kollade på minidokumentären på Netflix om de tre paren som tog medalj nu. Tyckte det kanadensiska paret var de absolut finaste där och höll en extra tumme för dom nu. Så fina, var lätt mållös så förstår att alla grät. 😁 Amerikanerna och franska paret verkade så uppe i sitt, svårt att ta på.

Ja nedåtgående form och har hittills underpresterat på mästerskap, sen tror jag varken bana eller förhållanden kommer passa henne.

Hade trott på Stadlober om det var klassiskt, men inte i fritt. Vet inte hur bra material hon hade på skiathlonen, borde hängt med bättre i klassiskt 🤔
Fast Stadlober var 4a på 10 fritt i Val di Fiemme i touren, så hon kan. Även om många av de bästa inte var med. Hon slog ju Ebba då tex. korrigering - det var masstart då

Men ja, generellt är hon ju väldigt mkt bättre på klassiskt

Senast ändrad:
FIS la upp den här på senaste resultaten på 10km fritt. ilar har onekligen presterat bra senaste loppen

IMG_0910.webp

Fast Stadlober var 4a på 10 fritt i Val di Fiemme i touren, så hon kan. Även om många av de bästa inte var med. Hon slog ju Ebba då tex.

Men ja, generellt är hon ju väldigt mkt bättre på klassiskt
Jo, hon är ju inte dålig men hon hade haft större medaljchans i klassiskt. Ebba hade ju inte alls nån toppform då och har för mig det loppet var lite "konstigt". Simpson-Larsen vann ju och visst kan hon ta medalj imorgon men håller ändå Frida, Ebba, Slind, Diggins och Weng före henne.

Jo, hon är ju inte dålig men hon hade haft större medaljchans i klassiskt. Ebba hade ju inte alls nån toppform då och har för mig det loppet var lite "konstigt". Simpson-Larsen vann ju och visst kan hon ta medalj imorgon men håller ändå Frida, Ebba, Slind, Diggins och Weng före henne.
Jag håller med, men har ändå Stadlober som uppstickare

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur