OS-laget i fälttävlan

Någon som begriper sig på dressyrsiffrorna? Britten McEwen fick problem med bytena precis som Ludwig men fick ändå betydligt bättre poäng och hamnade precis efter de båda svenskorna som jag tyckte presterade betydligt bättre än McEwen.

Vad gjorde han som var så bra? Missade jag något?
Han är regerande världsmästare (i lag) å det är inte Ludde.. 🙈😏
 
Varför har man valt att göra så? Dels infört ett specialformat inför VM och OS men även valt att ytterligare korta ner det ytterligare i Tokyo? Och varför går inte OS som femstjärnigt? :)

Så många frågor. Är inte så insatt i fälttävlan.
För att man är såååå rädd att åka ut från OS så man slagit knut på sig själv och offrat sporten för att få vara kvar. Att man kortat ytterligare för Tokyo är för "welfare of the horses" i klimatet. Om OS nu ska gå på sådana här hästovänliga platser så man måste korta ner å göra om kan man ju lika gärna vara utan OS. Tycker jag 🙈
 
För att man är såååå rädd att åka ut från OS så man slagit knut på sig själv och offrat sporten för att få vara kvar. Att man kortat ytterligare för Tokyo är för "welfare of the horses" i klimatet. Om OS nu ska gå på sådana här hästovänliga platser så man måste korta ner å göra om kan man ju lika gärna vara utan OS. Tycker jag 🙈
Ah okej. Känns ju rimligt att man kortar ner pga klimatet då men jag som främst tittar på andra sporter tänker ju att medaljerna ska delas ut till de allra främsta. Tråkigt att man valt att göra så.
 
Någon som begriper sig på dressyrsiffrorna? Britten McEwen fick problem med bytena precis som Ludwig men fick ändå betydligt bättre poäng och hamnade precis efter de båda svenskorna som jag tyckte presterade betydligt bättre än McEwen.

Vad gjorde han som var så bra? Missade jag något?
Luddes häst gick konstant bakom lod, det bör kosta lite.
 
För att man är såååå rädd att åka ut från OS så man slagit knut på sig själv och offrat sporten för att få vara kvar. Att man kortat ytterligare för Tokyo är för "welfare of the horses" i klimatet. Om OS nu ska gå på sådana här hästovänliga platser så man måste korta ner å göra om kan man ju lika gärna vara utan OS. Tycker jag 🙈
Tack för förklaring av den förkortade banan. Jag uppskattade dressyrprogrammet, har kollat på nästan alla ritter från OS jämfört med att jag nästan aldrig orkar kolla på mer än svenskarna när det är vanligt program, men att terrängen blir enklare för typ varje OS känns trist :rolleyes:
 
Ludde och Balham Mist i sin tur har sämst formkurva av alla och saknades på första familiarization häromdagen för att han ska ha ridit tidigare den dagen. Varför skulle man göra det på ett OS där det enda man har att göra är just att fokusera på detta OS? Stort frågetecken där. För mig känns det i klass med att man ska tro att den häst från en annan nation som dumpades i karantän i Aachen medan ryttaren drog iväg på tävling med andra hästar skulle vara frisk och fräsch och obehandlad liksom..
Så skrev jag i onsdags morse. Tidigare idag ströks hästen som vilade sig i form i Aachen. Och nu står Sara med på startlistan för terrängen å Ludde är borta..
 
För den aom är intresserad. Det här är antalet språng per minut på en bana som går fram och tillbaka och nästan slår knut på sig själv..


FB_IMG_1627755432445.jpg
 
Har nu kollat på de svenska ryttarna i dressyren och nu laddar jag för att se terrängen. Synd att den är så avkortad bara. Sov några timmar förut för att orka iallafall några timmar.

Nån som har en länk till startlistan?
 

Liknande trådar

Fälttävlan Nu vill jag också göra en ny tråd :D Tänker att här kan vi hålla koll på och följa de OS-aktuella ekipagen och spekulera i vilka som...
67 68 69
Svar
1 364
· Visningar
90 165
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp