Bukefalos 28 år!

OS-laget i fälttävlan

Jag tycker att det ibland räknas ned väldigt lång tid efter ekipaget lämnat startboxen, hur fungerar sånt egentligen? Kan man starta för tidigt?
 
Plötsligt var det inte så kul att titta längre, tror jag avstår.

Kan någon berätta vad som hände?
 
Plötsligt var det inte så kul att titta längre, tror jag avstår.

Kan någon berätta vad som hände?
Jag hittar inget videomaterial någonstans men det verkar ha hänt i sista vattenhindret enligt artiklar. Sen förstår jag inte om dem avbröt innan målgång eller direkt efter.
 
Enligt Michael Jung hann han galoppera 3 steg från hindret som utlöstes och föll vilket gav honom 11 fel. Han hade video på att det var så och överklagade men protesten avslogs. Just det hindret föll ju väldigt lätt med många som fick med sig fel från den O_o Trist, han är alltid min favorit när inte svenskarna håller måttet.

Grymt av britterna att ha samtliga felfria i terrängen!
 
Nu har vi precis kollat ikapp på hela terrängen. Min partner höll på att krypa ur skinnet när första ekipaget föll så tidigt.

Jättesynd med Jet set som avlivades :(

Snudd på pinsamt att vi inte har en enda svensk ryttare till imorgon. Lite oväntat att Tyskland ramlade ner. Kul för GB med tre ryttare så högt i listan.
 
Enligt Michael Jung hann han galoppera 3 steg från hindret som utlöstes och föll vilket gav honom 11 fel. Han hade video på att det var så och överklagade men protesten avslogs. Just det hindret föll ju väldigt lätt med många som fick med sig fel från den O_o Trist, han är alltid min favorit när inte svenskarna håller måttet.

Grymt av britterna att ha samtliga felfria i terrängen!
Det var ju flera som kom fel på det med, så av de gånger man fick se den lösa ut så var det inget märkligt tycker jag.
Finns filmen på Jung någonstans?
 
Det var ju flera som kom fel på det med, så av de gånger man fick se den lösa ut så var det inget märkligt tycker jag.
Finns filmen på Jung någonstans?
Ja han har tydligen film på det men får inte lägga ut det (?), allt enligt hans instagram. Har inte sett något officiellt uttalande om det.
 
Som fälttävlanstönt kan jag bara säga: det här var inte kul 😒

Jag har sett ikapp nu (så jag kan se direkt imorgon) och jag är glad att du förvarnade här hur illa ställt det var med de svenska ekipagen, för jag var liksom förberedd på fiasko.

Nu längtar jag till hoppningen, där har vi iaf ett bra lag på papperet.
 
Jag tycker att dagens terräng visar att det var ett klokt beslut att förkorta och göra terrängen 'lättare' eftersom uppenbarligen även de mest meriterade ryttarna (Michael Jung) fick problem och blåbären samtidigt klarade sig mycket bättre än förra OS.

Jung är en av mina favoriter så det var lite hårt av domarna tyckte jag. Synd bara att Ingrid Klimke inte kunde delta.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Nu vill jag också göra en ny tråd :D Tänker att här kan vi hålla koll på och följa de OS-aktuella ekipagen och spekulera i vilka som...
67 68 69
Svar
1 364
· Visningar
90 388
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp