OS Tokyo 2020 / 2021

Tittade på sammandrag av svenskarna på Discovery som jag castade. De hade textat sändning och texten låg längst ner över namnskyltar och visningen av tidtagning på simning. Texten gick inte att ta bort. Är absolut inte emot att det är textat med tanke på hörselnedsatta och andra som behöver text men då kanske de kan lägga den på lämpligt ställe i bilden och göra den valbar? Är det för mycket begärt?
 
Kollar surfing. Är sjukt imponerad men det är ju inte jättespännande när de bara guppar runt där ute i väntan på våg.
 
Nej, jag vet. Men det är så frustrerande när de sänder så mycket skitprogram som jag tyckte att man förr mest såg på reklamkanalerna. Men jag har ju absolut noll koll på skillnaden i kostnad på OS jämfört med femtioelva skräpprogram.

Discovery köpte rättigheterna 2015 för 12 miljarder kronor. Vad vanliga program kostar vet jag inte. För jämförelse så hittade jag en uppgift att Melodifestivalen (som är ett av Sveriges mest sedda TV-program varje år) kostar 2,5 miljoner kronor per timme att producera. Detta verkar dock vara siffror från 2021. Annars hittar jag inget om vad ett program på SVT kostar. De vill inte berätta det.
 
Nu har surfingen på men ingen har surfat än. De verkar mest bevaka varandra och vänta på en bra våg. Riktigt tråkigt hittills.
 
Har inte haft möjlighet att titta något på dressyren innan men kan följa det idag. Är generellt besviken på den moderna dressyren och de första ritterna var ingen glädje, men jag gillade amerikanskan Adrienne Lyle. Äntligen lite harmoni och mjuk ridning :love:
 
Alltså, Jenny Rissveds. Jag vet inte vad jag ska känna när jag hör hur hon säger att det varit negativt att vara den regerande OS-mästaren och att hon nu är lättad att de åren är över. Om man känner att det är en belastning att ha titeln OS-guldmedaljör, kan man då verkligen prestera på topp? Om man egentligen inte vill vinna. Varför ställer man upp i OS igen om man inte vill ha titeln i några år till? Jag blir så kluven. Jag kna förstå att det är jobbigt att hela tiden ha förväntningar på sig. Men, om man tycker det så kanske elitidrottare är fel karriär att välja och dessutom lägga ner så otroligt mycket tid och energi på det. Det känns som om man inte borde ställa upp i en tävling som man inte vill vinna. Då är det väl bättre att tacka nej och låta någon som har mindre chans till en bra placering men mer vilja att vinna få platsen?
 
Senast ändrad:
Alltså, Jenny Rissveds. Jag vet inte vad jag ska känna när jag hör hur hon säger att det varit negativt att vara den regerande OS-mästaren och att hon nu är lättad att de åren är över. Om man känner att det är en belastning att ha titeln OS-guldmedaljör, kan man då verkligen prestera på topp? Om man egentligen inte vill vinna. Varför ställer man upp i OS igen om man inte vill ha titeln i några år till? Jag blir så kluven. Jag kna förstå att det är jobbigt att hela tiden ha förväntningar på sig. Men, om man tycker det så kanske elitidrottare är fel karriär att välja och dessutom lägga ner så otroligt mycket tid och energi på det. Det känns som om man inte borde ställa upp i en tävling som man inte vill vinna. Då är det väl bättre att tacka nej och låta någon som har mindre chans till en bra placering men mer vilja att vinna få platsen?
Det lyste verkligen igenom hur dåligt hon har mått.
 
Det lyste verkligen igenom hur dåligt hon har mått.

Ja, verkligen! Det fick mig att undra varför hon ens ställde upp i OS. Om alla andra tävlingar är roliga så kunde hon ju bara tackat nej till OS. Skylla på pandemin, säga sanningen eller bara tacka nej, vilket som hade känts bäst för henne själv.
 
Det lyste verkligen igenom hur dåligt hon har mått.

Ja, verkligen! Det fick mig att undra varför hon ens ställde upp i OS. Om alla andra tävlingar är roliga så kunde hon ju bara tackat nej till OS. Skylla på pandemin, säga sanningen eller bara tacka nej, vilket som hade känts bäst för henne själv.

Håller med varför åker man om man mår så dåligt. Hon kanske inte förstod hur hon mådde innan hon körde loppet.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
416
Senast: escodobe
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 617
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp