Oseriös avel 2023

Förklarar saken. Tror tassfärgen var bidragande till att jag inte såg en hund först, de såg vid en första anblick mer ut som klövar eller ankfötter eller nåt med den färgen. 😅

Det blir lätt lite märkligt om man, för att pälsen ska få riktigt bra färg, krämar på så mycket att gräsmattan får den här nyansen:

1000025027.jpg


En annan bieffekt blir förstås att det rosa vid nos och tassar blir så skarpt att det ser ut som om valpen har grava hudproblem...
 
På tal om ögon. Denna brukar jag få upp på instagram och den ser bara så fånig ut 😅 Hon säger att det är för att den har lite brunt i ögat, men jag tycker det ser ut som att den skelar även om man tar med det bruna i beräkningen. Varghybrid, men jag har inte orkat kolla upp vad hunddelen består av
IMG_4529.jpeg
 
På tal om ögon. Denna brukar jag få upp på instagram och den ser bara så fånig ut 😅 Hon säger att det är för att den har lite brunt i ögat, men jag tycker det ser ut som att den skelar även om man tar med det bruna i beräkningen. Varghybrid, men jag har inte orkat kolla upp vad hunddelen består av
Visa bifogad fil 138855
Stackars vovve! Den ser ju ut som en misslyckad AI-bild :meh:
 
Visa bifogad fil 138826
Jag kan till viss del förstå att vissa vill ha det här 😳 Pomsky

På tal om ögon. Denna brukar jag få upp på instagram och den ser bara så fånig ut 😅 Hon säger att det är för att den har lite brunt i ögat, men jag tycker det ser ut som att den skelar även om man tar med det bruna i beräkningen. Varghybrid, men jag har inte orkat kolla upp vad hunddelen består av
Visa bifogad fil 138855
Dessa fick mig att tänka på Gripsholmslejonet Leo.
 
På tal om ögon. Denna brukar jag få upp på instagram och den ser bara så fånig ut 😅 Hon säger att det är för att den har lite brunt i ögat, men jag tycker det ser ut som att den skelar även om man tar med det bruna i beräkningen. Varghybrid, men jag har inte orkat kolla upp vad hunddelen består av
Visa bifogad fil 138855
Den där är ju till och med värre än Zorro som Hundstallet haft på annons en längre tid. Ögonen sitter liksom fel på huvudet 😂
 
På tal om ögon. Denna brukar jag få upp på instagram och den ser bara så fånig ut 😅 Hon säger att det är för att den har lite brunt i ögat, men jag tycker det ser ut som att den skelar även om man tar med det bruna i beräkningen. Varghybrid, men jag har inte orkat kolla upp vad hunddelen består av
Visa bifogad fil 138855

Jag kände mig inspirerad att skapa ett collage. Jag kallar det "Att köpa en wolfdog".

1000025038.jpg
 
På tal om ögon. Denna brukar jag få upp på instagram och den ser bara så fånig ut 😅 Hon säger att det är för att den har lite brunt i ögat, men jag tycker det ser ut som att den skelar även om man tar med det bruna i beräkningen. Varghybrid, men jag har inte orkat kolla upp vad hunddelen består av
Visa bifogad fil 138855

En del säger Gripsholms lejon, men det här var min första tanke :angel:
640px-Hippoglossus_hippoglossus2.jpeg
 
Jag älskar blå och/eller gula/amber ögon på hundar! Jag förstår helt och hållet varför det lockar, men det är ju inte utifrån det kriteriet jag väljer hund även om jag gärna vill att rasen estetiskt ska tilltala mig också.
 
Väldigt dålig bild, men jag hittade gentestet på den. Det blåa ska tydligen komma från schäfern. Jag har träffat en blå schäfer (med stamtavla), men det är väldigt många år sedan nu
IMG_4541.jpeg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 977
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 818
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 887
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 238
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp