Oseriös avel 2023

Sharpie - ska det vara shar pei, eller är det nåt annat som inte jag känner till?
Jag har sett annonsen, det är dessvärre shar pei. Renrasig, påstår hon. Och vill ha 16000.
 

Bifogade filer

  • IMG_0432.jpeg
    IMG_0432.jpeg
    21,5 KB · Visningar: 165
Älskar verkligen blå ögon. Men smaken är som baken. Älskar brindle men har en kompis som tycker det är fult som stryck. Å andra sidan gillar hon nakenhundar och även om hennes hund ligger mig varmt om hjärtat så nja.

Screenshot_20240111_213243_Facebook.jpg
 
Älskar verkligen blå ögon. Men smaken är som baken. Älskar brindle men har en kompis som tycker det är fult som stryck. Å andra sidan gillar hon nakenhundar och även om hennes hund ligger mig varmt om hjärtat så nja.

Visa bifogad fil 138952

För mig är det som med merle, tycker det är fult i dom flesta fall men kan vara snyggt på rätt hund. T.ex merle på Mudi och Shelties är riktigt snyggt. Blåa ögon blir oftast otäckt på hundar där blicken är stirrande.
 
För mig är det som med merle, tycker det är fult i dom flesta fall men kan vara snyggt på rätt hund. T.ex merle på Mudi och Shelties är riktigt snyggt. Blåa ögon blir oftast otäckt på hundar där blicken är stirrande.
Jag kan tycka att merle kan vara snyggt om färgerna - hur ska jag säga - har mycket färg. Tycker dock att merle oftast ser lite urtvättade ut.
 
Ja, sådär möglig typ. Merle med mycket och rik färg är snyggt tillsammans med bruna/mörka ögon!
KL, eller i alla fall svar till flera:

Jag får väl gå emot majoriteten här då och säga att jag gillar både merle och blå ögon (både husky-ögon och såna som beror på merle eller vita tecken) :)

Det jag personligen ogillar utseendemässigt (förutom osund anatomi) är pudelpäls och doodle-päls. För mig är det en komplett gåta hur det kan ha blivit så populärt att korsa "allting" med pudel?!? :confused:
 
KL, eller i alla fall svar till flera:

Jag får väl gå emot majoriteten här då och säga att jag gillar både merle och blå ögon (både husky-ögon och såna som beror på merle eller vita tecken) :)

Det jag personligen ogillar utseendemässigt (förutom osund anatomi) är pudelpäls och doodle-päls. För mig är det en komplett gåta hur det kan ha blivit så populärt att korsa "allting" med pudel?!? :confused:
Jag ogillar också pudel och doodle-päls. Typ alla långhåriga småhundar som inte ser ut från sin päls ingår också i den kategorin för mig. :laugh:
 
KL, eller i alla fall svar till flera:

Jag får väl gå emot majoriteten här då och säga att jag gillar både merle och blå ögon (både husky-ögon och såna som beror på merle eller vita tecken) :)

Det jag personligen ogillar utseendemässigt (förutom osund anatomi) är pudelpäls och doodle-päls. För mig är det en komplett gåta hur det kan ha blivit så populärt att korsa "allting" med pudel?!? :confused:

Jag har en fot i varje läger - jag tycker både att massa pudel/doodle-päls(eller annan överdriven päls) och blå ögon för det mesta är rätt fult. :D
Men en pudel som är helt nerklippt är kanonsnyggt!
 
Jag har en fot i varje läger - jag tycker både att massa pudel/doodle-päls(eller annan överdriven päls) och blå ögon för det mesta är rätt fult. :D
Men en pudel som är helt nerklippt är kanonsnyggt!
Men deras kroppsform är så konstig. Typ som när jag klipper ner min Aussie, han är skitful utan päls. :laugh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 986
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 822
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 887
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 238
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp