Oseriös avel 2023

Han ser väldigt snäll ut 🥰
Han e väldigt snäll o otroligt rolig men han e också ganska svår om man inte har en del kunskap eller vana eller lätt blir osäker. Får han chansen så "kör" han gärna över en o så har han mycket integritet så han säger gärna vad han tycker o tänker om han blir "felbehandlad" eller störd osv men i de stora hela o så länge man lär sej honom o hans triggers så e han en otroligt trevlig hund som gärna jobbar :heart
 
Alltså dessa ögonen då 🤣 Fast här är det iallafall en synvilla pga ögonfärgerna. Det ska vara en renrasig pudel 🙄
IMG_4711.jpeg
 
En skånsk travtränare bedriver "hunduppfödning som är registrerad, kontrollerad och godkänd av Länsstyrelsen". Hon avlar blandraser för att "En del raser är idag väldigt hårt inavlade vilket kan ge en del bieffekter framförallt vad gäller sundhet. I vår strävan att få fram "den perfekta hunden" är vi därför inte rädda för att blanda in blod från olika raser - allt efter noga analyserande över vilka raser som kompletterar varandra på optimalt sätt."

Hon går alltså efter principen att ett visst karaktärsdrag hos en hund kan mildras av ett annat karaktärsdrag hos den andra hunden. Så nu säljer hon den här blandningen på Blocket: "Korsningen labrador med pitbull är en kombination som ger vänliga och lojala hundar som också är väldigt lättlärda. Allt det smarta, kvicktänkta o roliga hos en pitbull i mildare form av labradorens sociala godkännande drag."
 
En skånsk travtränare bedriver "hunduppfödning som är registrerad, kontrollerad och godkänd av Länsstyrelsen". Hon avlar blandraser för att "En del raser är idag väldigt hårt inavlade vilket kan ge en del bieffekter framförallt vad gäller sundhet. I vår strävan att få fram "den perfekta hunden" är vi därför inte rädda för att blanda in blod från olika raser - allt efter noga analyserande över vilka raser som kompletterar varandra på optimalt sätt."

Hon går alltså efter principen att ett visst karaktärsdrag hos en hund kan mildras av ett annat karaktärsdrag hos den andra hunden. Så nu säljer hon den här blandningen på Blocket: "Korsningen labrador med pitbull är en kombination som ger vänliga och lojala hundar som också är väldigt lättlärda. Allt det smarta, kvicktänkta o roliga hos en pitbull i mildare form av labradorens sociala godkännande drag."
Det går såklart att selektera bland dessa hundar som andra.
Du har också mer att selektera på.
 
En skånsk travtränare bedriver "hunduppfödning som är registrerad, kontrollerad och godkänd av Länsstyrelsen". Hon avlar blandraser för att "En del raser är idag väldigt hårt inavlade vilket kan ge en del bieffekter framförallt vad gäller sundhet. I vår strävan att få fram "den perfekta hunden" är vi därför inte rädda för att blanda in blod från olika raser - allt efter noga analyserande över vilka raser som kompletterar varandra på optimalt sätt."

Hon går alltså efter principen att ett visst karaktärsdrag hos en hund kan mildras av ett annat karaktärsdrag hos den andra hunden. Så nu säljer hon den här blandningen på Blocket: "Korsningen labrador med pitbull är en kombination som ger vänliga och lojala hundar som också är väldigt lättlärda. Allt det smarta, kvicktänkta o roliga hos en pitbull i mildare form av labradorens sociala godkännande drag."
Alltså jag var med på det tills jag läste labrador och pitbull... Jag trodde det skulle handla om några raser som är osunda och behövde ny tillförsel till genpoolen.

Men, det är bara de bästa egenskaperna som ärvs ner såklart. Spela död och sånt. :angel:
 
Alltså jag var med på det tills jag läste labrador och pitbull... Jag trodde det skulle handla om några raser som är osunda och behövde ny tillförsel till genpoolen.

Men, det är bara de bästa egenskaperna som ärvs ner såklart. Spela död och sånt. :angel:
Det stod faktiskt ingenting om huruvida föräldradjuren kunde några tricks - bara att pitbullarna är roliga. Klart oseriöst!
 

På Facebook är man redan igång med bilder på sina pitbullskorsningar med, "men titta på min lille puttepluttinutt! Han skulle ALDRIG skada någon, det är ägaren inte hunden som gör den aggressiv!"

Ingen skulle ifrågasätta någon skulle säga att en vorsteh jagar, en BC vallar, en schäfer vaktar, men när det kommer till pitbulls så försvinner genetik och instikter. Dom vet inte hur dom gör både hunden och omgivningen en björntjänst med alla "gulla bort" vad hunden är avlad för och kapabel till. Skulle någons siberian husky knäppa grannens kanin så skulle ingen huskyägare "gulla bort" deras jaktinstikt. Varför göra detta med en ras/blandning med en ras där kamp och kort tålamodströskel ligger i deras bakgrund? En bra hundägare vet vad dom har i kopplet och anpassar sin vardag därefter.

En skånsk travtränare bedriver "hunduppfödning som är registrerad, kontrollerad och godkänd av Länsstyrelsen". Hon avlar blandraser för att "En del raser är idag väldigt hårt inavlade vilket kan ge en del bieffekter framförallt vad gäller sundhet. I vår strävan att få fram "den perfekta hunden" är vi därför inte rädda för att blanda in blod från olika raser - allt efter noga analyserande över vilka raser som kompletterar varandra på optimalt sätt."

Hon går alltså efter principen att ett visst karaktärsdrag hos en hund kan mildras av ett annat karaktärsdrag hos den andra hunden. Så nu säljer hon den här blandningen på Blocket: "Korsningen labrador med pitbull är en kombination som ger vänliga och lojala hundar som också är väldigt lättlärda. Allt det smarta, kvicktänkta o roliga hos en pitbull i mildare form av labradorens sociala godkännande drag."

Jag har märkt att i hundvärlden är det mycket BYB på katt och i hästvärlden mycket BYB på hund. :crazy: Dessutom labrador/pitbull är riktigt vanlig i USA, vad anser dom med korsningen gör en friskare hund? Hur vet dom att just X från pitbull och Y från labrador slår igenom?
 
På Facebook är man redan igång med bilder på sina pitbullskorsningar med, "men titta på min lille puttepluttinutt! Han skulle ALDRIG skada någon, det är ägaren inte hunden som gör den aggressiv!"

Ingen skulle ifrågasätta någon skulle säga att en vorsteh jagar, en BC vallar, en schäfer vaktar, men när det kommer till pitbulls så försvinner genetik och instikter. Dom vet inte hur dom gör både hunden och omgivningen en björntjänst med alla "gulla bort" vad hunden är avlad för och kapabel till. Skulle någons siberian husky knäppa grannens kanin så skulle ingen huskyägare "gulla bort" deras jaktinstikt. Varför göra detta med en ras/blandning med en ras där kamp och kort tålamodströskel ligger i deras bakgrund? En bra hundägare vet vad dom har i kopplet och anpassar sin vardag därefter.



Jag har märkt att i hundvärlden är det mycket BYB på katt och i hästvärlden mycket BYB på hund. :crazy: Dessutom labrador/pitbull är riktigt vanlig i USA, vad anser dom med korsningen gör en friskare hund? Hur vet dom att just X från pitbull och Y från labrador slår igenom?
Precis, att det finns trevliga straffar till exempel kan även jag intyga, men det råder ju fortfarande farlig avel inom dessa amstaff, bully, staffe i alldeles galen utsträckning. Och passar de inte (allergier, anfaller djur eller människor etc) så hamnar de på omplacering. Det krävs inget av köparna tydligen och det verkar som att uppfödaren gladeligen överger valparna efter att pengarna kommit in.

Det här med att köpa en "vakthund" gör mig också galen. Det är som att skaffa ett vapen utan licens eller vapenskåp. Man ser inte cool ut.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 838
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 792
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 216
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp