Oseriös avel 2023

Det är så blandrasavel funkar ju! Du får alltid det du vill ha från den ene rasen över den andre, bara plocka och välj! :up:
Funkar på hästar också. Man kan ta min uppfödning utan tillstymmelse till hoppgener sedan mååånga generatioper, och betäcka med en hopphingst.

Frågade ägaren vad hon skulle göra om avkomman fick mammans hoppförmåga och pappans gång....
 
Funkar på hästar också. Man kan ta min uppfödning utan tillstymmelse till hoppgener sedan mååånga generatioper, och betäcka med en hopphingst.

Frågade ägaren vad hon skulle göra om avkomman fick mammans hoppförmåga och pappans gång....
Jamen det får den inte, seddu! Nä... All korsningsavel funkar bara så man plockar russinen ur kakan. :D

Jag fick frågan x antal gånger om varför jag inte betäckte mitt gamla travarsto. Hon var en kass travare med vinnarskalle, men för mycket humör och usel benställning.
"Men betäck henne med en fin ridhäst då."
Förutom ovanstående, var hon femgångare.
Oavsett vad jag hade valt för hingst, tror jag att humöret, benställningen och gången hade sabbat det fullständigt. 😂
 
Jamen det får den inte, seddu! Nä... All korsningsavel funkar bara så man plockar russinen ur kakan. :D

Jag fick frågan x antal gånger om varför jag inte betäckte mitt gamla travarsto. Hon var en kass travare med vinnarskalle, men för mycket humör och usel benställning.
"Men betäck henne med en fin ridhäst då."
Förutom ovanstående, var hon femgångare.
Oavsett vad jag hade valt för hingst, tror jag att humöret, benställningen och gången hade sabbat det fullständigt. 😂

1000025494.jpg
 
Jamen det får den inte, seddu! Nä... All korsningsavel funkar bara så man plockar russinen ur kakan. :D

Jag fick frågan x antal gånger om varför jag inte betäckte mitt gamla travarsto. Hon var en kass travare med vinnarskalle, men för mycket humör och usel benställning.
"Men betäck henne med en fin ridhäst då."
Förutom ovanstående, var hon femgångare.
Oavsett vad jag hade valt för hingst, tror jag att humöret, benställningen och gången hade sabbat det fullständigt. 😂
Jag var och kollade på en medryttarhäst där människan lagt en superhet hingst med massor av förmåga till samling etc på sitt sto som på sin höjd hade temperament och rörelser för att gå typ Lätt C om den inte reds in energi i den av något sorts proffs. Unghästen hade fått pappans temperament och mammans rörelser.
 
Ja alltså någon måste ju få de dåliga bitarna också, var skulle de annars hamna? Det är kanske så de räknar ut märkliga procentsatser ibland.
(Sedan verkar ju din hund jättegó. 😊)
Jag har så mycket otur med mina hundar att jag har sagt till min ena uppfödarvän att hon får skicka en valp till mig för då får hon iallafall veta om det finns skit i linjerna :crazy:🤣

Bella är jättego så länge man stryker henne medhårs och samtidigt ständigt har en tumme i ögat på henne. Gör man inte det så åker tänderna fram och hon tror att hon äger rätt till hela universum 😅 Hon är världens största dramaqueen och helt sjukt intelligent!
Äh du behövde ju skriva ned allt först, det är då avkomman vet hur dom ska bli!
Då lär jag aldrig få någon av alla dessa perfekta blandraserna eftersom alla mina hundar, utom två som jag fick när jag fyllde 15 och 30, bara halkat in på ett oplanerat bananskal 😅
 
Jamen det får den inte, seddu! Nä... All korsningsavel funkar bara så man plockar russinen ur kakan. :D

Jag fick frågan x antal gånger om varför jag inte betäckte mitt gamla travarsto. Hon var en kass travare med vinnarskalle, men för mycket humör och usel benställning.
"Men betäck henne med en fin ridhäst då."
Förutom ovanstående, var hon femgångare.
Oavsett vad jag hade valt för hingst, tror jag att humöret, benställningen och gången hade sabbat det fullständigt. 😂
Nejdå, du hade fått en töltande dressyrhäst med fantastisk gång! :rofl:
 
Nej. Separationsångest och otränad att vara själv är för mig två olika saker.
Jag har haft en hund med riktigt separationsångest och hur jag än tränade så blev det aldrig bättre.
En hund där det bara beror på ovana går det ofta att träna bort.
Sedan är det ju många som tänker "separationsångest" bara för att hunden blir lite stökig och passar på att hitta på hyss... Själv hade jag en tik som var hopplös att lämna ensam, hon hade sönder ta mig sjutton allt om jag så bara gick på toa. Men, jag insåg ganska snabbt att hon inte(!) tyckte det var läskigt, jobbigt eller på något vis obehagligt att jag försvann. Hon bara tyckte det var skönt att kunna härja runt utan att någon sa åt henne när hon hittade på dumheter :meh: Men ingen tvekan om att hon nog lätt fått stämpeln "hund med separationsångest" hos annan ägare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 838
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 792
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 216
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp