I centrala Malmö blåser det in genom de vidöppna fönsterventilerna så att den (mycket lätta) taklampan svajar. Mina fönster verkar dock ligga relativt skyddade, vardagsrummet ser ut mot innergården och kökfönstret verkar vara närmast i lä.
 
Stämmer inte helt och hållet, min väns plan blev omdirigerat för typ två timmar sedan och fick återvända till Oslo. Mellanlanda för tankning i Torp.
Bara en som vänt om senaste timmen, En Austrian som gjorde ett försök att landa och vände om. Just nu en Norwegian och en TAP (portugal) som landar.

Vind på Kastrup just nu 33 knop (60 km/h) från 270 grader, Nära storm men ändå perfekt för landning då rullbanan som används är 30.
 
Senast ändrad:
Bara en som vänt om senaste timmen, En Austrian som gjorde ett försök att landa och vände om. Just nu en Norwegian och en TAP (portugal) som landar.
Det är ju inte detsamma som att flygtrafiken fortgår "som vanligt". Då har vi i alla fall minst två flyg som haft svårigheter i stormen och inte kunnat landa som beräknat.
 
Mitt i Hörby och det låter som halva byn håller på och blåser bort. 🙃 Det var små virvelvindar på torget och hundarna höll på att blåsa omkull under kvällskissen. 😅
Va! Bor vi så nära varann? Såg i deras fb grupp att dom varnade för lösa flygande saker,sopor mm
 
Det är ju inte detsamma som att flygtrafiken fortgår "som vanligt". Då har vi i alla fall minst två flyg som haft svårigheter i stormen och inte kunnat landa som beräknat.

Beror mer på pilotens erfarenhet än svåra vindar. Flygplanen klarar det galant med 30 grader sidvind i stormstyrka, men många piloter saknar erfarenheten att landa i sådana förhållanden.

Titta på några YouTube videos från Amsterdam/Schipool så ser man ju vad som är möjligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
321
Senast: Silver Girl
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
329
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
581
Senast: Bon
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 792
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp