Bukefalos 28 år!

Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du menar alla chat-trådar då? Även mat, dejting, shopping mm?

Jag har något bättre förståelse för de som är fokuserade kring ett specifikt ämne, t ex mat och dejting, men jag deltar inte i någon av dem så för mig personligen tillför de inget, nej. Jag tycker att fenomenet med evighetstrådar är kontraproduktivt eftersom det inte blir mycket till diskussioner pga formatet, utan det blir mest småprat och det är som jag redan skrivit något jag känner passar bättre på andra plattformar.
 
Du menar alla chat-trådar då? Även mat, dejting, shopping mm?
Men mattråden handlar om mat - inte om dejting, barn, trädgård osv.
Trädgårdstråden handlar om trädgård - inte om dejting, barn eller mat osv.
I dejtingtråden har dom ju gjort nya trådar när det spårat ur om jag förstått det rätt efter att ha hajjat grejen.
Ska konceptet vara så svårt att förstå?
 
Jag bara gissade. Jag har inte koll på vilken tråd det handlade om, men det är lätt hänt tänker jag. Mer troligt än att folk på pin kiv skapar dubbeltrådar. :)
Absolut och hade så varit fallet hade nog ingen brytt sig för sånt händer ju och då brukar de slås ihop alternativt den ena tas bort. Jag tror inte heller det var på pin kiv utan att det bara förutsattes att ingen i den aktuella tråden tänkte göra det.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Rent krasst så är det här ett diskussionsforum och inte en chatt-sida, så det är tveksamt om småpratstrådar fyller något egentligt syfte, speciellt när det finns instant messengers och liknande för de som vill ha en plats att bara chatta och skriva något kort. Discord har jag redan nämnt som ett bra alternativ, jag tror det skulle gagna flera här att åtminstone kolla upp det istället för att skrika rätt ut så fort det föreslås att Buke kanske bör fortsätta att vara ett diskussionsforum och inte ett digitalt vardagsrum.

Beskyll inte mig för att ha dödat någon chatt-tråd, med tanke på mängden bakutsparkar jag fått utstå för att jag ens knystat något negativt om dem så tror jag inte att den trådtypen riskerar att dö ut snart även om det blir mindre aktivitet i perioder.
Problemet är att det säkert är fler än jag som är tekniska idioter eller inte har insta,messenger eller vad nu det sista var (har aldrig hört namnet)
 
Men mattråden handlar om mat - inte om dejting, barn, trädgård osv.
Trädgårdstråden handlar om trädgård - inte om dejting, barn eller mat osv.
I dejtingtråden har dom ju gjort nya trådar när det spårat ur om jag förstått det rätt efter att ha hajjat grejen.
Ska konceptet vara så svårt att förstå?
I hundtråden pratas det om träning, resultat, veterinärgrejor,utrustning.
I mattråden spåras det också ut i annat, tillexempel huruvida eldningsförbudet gör att folk låter bli att grilla eller inte.
I barntrådarna skrivs det om sjukdomar, utvecklingssprång, vilka blöjor som är bäst.
Är det så svårt att förstå att folk blir less när det är EN tråd som drabbas när fenomenet förekommer i massa olika chatt-trådar?
 
Jag har något bättre förståelse för de som är fokuserade kring ett specifikt ämne, t ex mat och dejting, men jag deltar inte i någon av dem så för mig personligen tillför de inget, nej. Jag tycker att fenomenet med evighetstrådar är kontraproduktivt eftersom det inte blir mycket till diskussioner pga formatet, utan det blir mest småprat och det är som jag redan skrivit något jag känner passar bättre på andra plattformar.
Men om det inte blir några diskussioner där så finns det ju inget att bryta ut :idea: problem löst :angel:
 
Problemet är att det säkert är fler än jag som är tekniska idioter eller inte har insta,messenger eller vad nu det sista var (har aldrig hört namnet)

När Google finns så att man på några sekunder kan söka rätt på info om hur man använder andra program så tycker jag inte att "teknisk idioti" är någon ursäkt, snarare ett mycket dåligt svepskäl för att inte behöva anstränga sig det minsta.
 
I hundtråden pratas det om träning, resultat, veterinärgrejor,utrustning.
I mattråden spåras det också ut i annat, tillexempel huruvida eldningsförbudet gör att folk låter bli att grilla eller inte.
I barntrådarna skrivs det om sjukdomar, utvecklingssprång, vilka blöjor som är bäst.
Är det så svårt att förstå att folk blir less när det är EN tråd som drabbas när fenomenet förekommer i massa olika chatt-trådar?

Både barn och hund tycker jag skulle må jättebra av mindre chatt och fler trådar. Och jag ser inte problemet med lite utsvävningar heller, men åter igen: när en tråd sväljer alla ämnen blir det utarmande.
 
Varför bryts inga ämnen ut ur tråden om vad man stör sig på? Där finns massor med chattar, konversationer och flertalet ämnen som kan brytas ut i egna trådar. Läst flertalet sidor som kan jämnföras med vgv-tråden.
Någon mod som vill svara på det?
 
Både barn och hund tycker jag skulle må jättebra av mindre chatt och fler trådar. Och jag ser inte problemet med lite utsvävningar heller, men åter igen: när en tråd sväljer alla ämnen blir det utarmande.
Ja men det är ju ingen som specifikt klagar på dom trådarna. Det är ju det som gör folk irriterade. Att vissa chatt-trådar verkar gå bra men inte en.
Sen får man absolut tycka att den typ av trådar är jobbiga, men då borde ALLA såna trådar vara irriterande.
 
Ja men det är ju ingen som specifikt klagar på dom trådarna. Det är ju det som gör folk irriterade. Att vissa chatt-trådar verkar gå bra men inte en.
Sen får man absolut tycka att den typ av trådar är jobbiga, men då borde ALLA såna trådar vara irriterande.

JAg tycker de är lika irriterande, men jag har slutat läsa på Barn numer (eftersinnande det aldrig finns nya trådar) och hund kollar jag sporadiskt. Jag läser mest på Allmänt eftersom diskussionerna roar mig mer.
 
Ja men det är ju ingen som specifikt klagar på dom trådarna. Det är ju det som gör folk irriterade. Att vissa chatt-trådar verkar gå bra men inte en.
Sen får man absolut tycka att den typ av trådar är jobbiga, men då borde ALLA såna trådar vara irriterande.

Men återigen i sammanhanget är det väl inget konstigt utifrån att Bukefalos är just ett diskussionsforum och att då admin lägger krut på att hålla det som ett sådant utifrån vad för trådar som genererar mest aktivitet ?

Hund, barn har inte så stor aktivitet.

Bakåt i historien har ju många underforum slagits ihop just pga detta och jag ser inga konstigheter med det .
 
Ja men det är ju ingen som specifikt klagar på dom trådarna. Det är ju det som gör folk irriterade. Att vissa chatt-trådar verkar gå bra men inte en.
Sen får man absolut tycka att den typ av trådar är jobbiga, men då borde ALLA såna trådar vara irriterande.
Jag håller mest till på Senior men läser även mycket på hästsidorna.
Alla trådar som är så allmäna att de slukar alla ämnen ser jag som ett problem. Jag har tidigare funderat mycket på årgångstrådarna på avel och ridning. Någon gång försökte jag delta i 10ornas tråd men gav upp då formatet inte passade mig. Det var mycket bilder och korta uppdateringar men även diskussioner som mycket väl kunde blivit egna trådar.
Att just VGD tråden är drabbad kan ha att göra med att man måste börja någonstans och få till en bra nivå. Konceptet är rätt nytt och att i det läget sitta och peta i för många trådar blir nog mest tidsödande. Jag skulle gissa på att man framgent kommer titta mer även på andra trådar. Det hela har också en tidsaspekt. Det tar tid att plöja igenom den offantliga massa med inlägg som skapas i regelrätta chattrådar.
 
Jag har definitivt inte övervakat någon tråd, går in i VVGtråden någon gång i månaden kanske och skriver något. Jag diskuterar det faktum att det i evighetstrådarna döljs trådämnen. JAG ska inte behöva gå in och bryta ut ämnen. Det tycker jag trådanvändarna kan sköta själva.
Men det funkar ju inte om dom inte vill diskutera på ett diskussionsforum.
Vilka har jag dragit över en kam?
Hundforumet är jag på och det händer då och då att ett ämne bryts ut. Där är uppdateringstrådarna mer ämnestrådar av formen; Träningstråden; -Jäklar vad bra jycken skötte sig idag.
Barnforumet är stendött och en katastrof enligt mig.

Nu kan trådanvändarna inte göra det själva om de inte råkar vara moderatorer. Gissningsvis är det någon som läst tråden som påtalat (eller upplevt) behovet, annars hade det inte skett.
 
Jag håller mest till på Senior men läser även mycket på hästsidorna.
Alla trådar som är så allmäna att de slukar alla ämnen ser jag som ett problem. Jag har tidigare funderat mycket på årgångstrådarna på avel och ridning. Någon gång försökte jag delta i 10ornas tråd men gav upp då formatet inte passade mig. Det var mycket bilder och korta uppdateringar men även diskussioner som mycket väl kunde blivit egna trådar.
Att just VGD tråden är drabbad kan ha att göra med att man måste börja någonstans och få till en bra nivå. Konceptet är rätt nytt och att i det läget sitta och peta i för många trådar blir nog mest tidsödande. Jag skulle gissa på att man framgent kommer titta mer även på andra trådar. Det hela har också en tidsaspekt. Det tar tid att plöja igenom den offantliga massa med inlägg som skapas i regelrätta chattrådar.
Då skulle man ju kunna börja med att uppdatera reglerna och göra det tydligare. Sen skulle man ju för enkelhetens skull kunna börja moderera dom trådarna som brukar bli långa när nästa nya börjar typ, så blir det lättare att hålla efter i dom.
Inte som det blev nu att det ur en tråd bröts ut massa konstigheter helt plötsligt och när det frågas om andra såna trådar fås inget gensvar.
 
Alltså jag måste! Men inget om häst är accepterat på allmänt? Inget skrev väl moderatorn? Ändå handlar halva träningstråden om när folk rider, hur dom rider och när dom tänker rida och om allt möjligt med hästsnack. Borde det inte vara en egen tråd om det på häst någonstans och sen är träningstråden om all annan träning? Och om inte, varför inte då? Då är häst godkänt på allmänt? Man kan då tumma på regeln att häst=träning och får då nämnas i träningstråden och är då ett undantag från regeln?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 689
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 962
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
39 538
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp