Bukefalos 28 år!

Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då skulle man ju kunna börja med att uppdatera reglerna och göra det tydligare. Sen skulle man ju för enkelhetens skull kunna börja moderera dom trådarna som brukar bli långa när nästa nya börjar typ, så blir det lättare att hålla efter i dom.
Inte som det blev nu att det ur en tråd bröts ut massa konstigheter helt plötsligt och när det frågas om andra såna trådar fås inget gensvar.
Fast att bryta ut ämnena då de är tvåveckor gamla är väl rätt meningslöst. De hamnar ju då långt ner bland sidorna, eller missförstod jag hur du menade?
Som jag skrev så tror jag man känner på konceptet och så beror det säkert på vad som rapporterats som potentiella trådar. Om det nu har blivit lite märkliga utbrytningar så kommer de säkert att dala fort och man konstaterar att det inte blev så lyckat varpå strategin byts.
 
Ändå handlar halva träningstråden om när folk rider, hur dom rider och när dom tänker rida och om allt möjligt med hästsnack. Borde det inte vara en egen tråd om det på häst någonstans och sen är träningstråden om all annan träning?
Jag har rapporterat det tidigare och det har då brutits ut i en ny tråd. Om du ser något som du tycker bör brytas ut är det väl bara att rapportera det? Du kan inte räkna med att moderatorerna ser allt. De har liksom liv utanför det här forumet också.
 
Nu kan trådanvändarna inte göra det själva om de inte råkar vara moderatorer. Gissningsvis är det någon som läst tråden som påtalat (eller upplevt) behovet, annars hade det inte skett.
En kan väl starta en tråd när en vill. Istället för att fråga i en evighetstråd om huruvida en träningsmetod fungerar på djur av sorten X så startar en en tråd.
 
Jag har rapporterat det tidigare och det har då brutits ut i en ny tråd. Om du ser något som du tycker bör brytas ut är det väl bara att rapportera det? Du kan inte räkna med att moderatorerna ser allt. De har liksom liv utanför det här forumet också.

Jag har slutat besöka tråden för den handlar bara om hästar. Ska jag börja rapportera får jag rapportera typ 3/5 av inläggen och jag säger som alla andra. Det är inte mitt ansvar att folk lägger sina inlägg i rätt forum.
 
Fast att bryta ut ämnena då de är tvåveckor gamla är väl rätt meningslöst. De hamnar ju då långt ner bland sidorna, eller missförstod jag hur du menade?
Som jag skrev så tror jag man känner på konceptet och så beror det säkert på vad som rapporterats som potentiella trådar. Om det nu har blivit lite märkliga utbrytningar så kommer de säkert att dala fort och man konstaterar att det inte blev så lyckat varpå strategin byts.
Jag menar att man istället för att som nu bryta ut inlägg i en tråd som nästan var full informera om att man nu kommer att moderera hårdare för att diskussioner inte ska försvinna i mängden av inlägg och när det blir en ny upplaga av tråden hålla mer koll och så länge låta dom gamla trådarna vara.
Så användarna är mer beredda på att inlägg helt plötsligt kan brytas ut och hamna någon annanstans.
 
Jag har slutat besöka tråden för den handlar bara om hästar. Ska jag börja rapportera får jag rapportera typ 3/5 av inläggen och jag säger som alla andra. Det är inte mitt ansvar att folk lägger sina inlägg i rätt forum.
Haha men jisses. Jag förklarar varför inlägg legat kvar - för att moderatorn inte sett dem. Svårare än så är det inte. När moderatorn sett dem, för att exempelvis jag rapporterat, så har inlägget brutits ut till en ny tråd. Supersimpelt.

Det är liksom ingen konspiration. Åh nej stackars oss, vi blir utbrutna men ingen annan. Det ser inte ut så.
 
Mobil och på väg i säng så håller jag med @Malin_L (var det väl?) om Stör-tråden - där döljer det sig nog en hel massa intressanta ämnen! :up:

Allmänt då till dem som uppehåller sig mest i vgv-tråden: Det är inte så att det kommer in rapporter där någon vill jävlas och bryta ut trådar utan mest om att nån ser ett intressant ämne som hen gärna vill diskutera men inte i den lite slutna miljön utan öppet under rätt flagg sas. :)
 
Mobil och på väg i säng så håller jag med @Malin_L (var det väl?) om Stör-tråden - där döljer det sig nog en hel massa intressanta ämnen! :up

Allmänt då till dem som uppehåller sig mest i vgv-tråden: Det är inte så att det kommer in rapporter där någon vill jävlas och bryta ut trådar utan mest om att nån ser ett intressant ämne som hen gärna vill diskutera men inte i den lite slutna miljön utan öppet under rätt flagg sas. :)
Jag tror jag var oskyldig till att klaga över den, men jag är inte säker :P
 
Haha men jisses. Jag förklarar varför inlägg legat kvar - för att moderatorn inte sett dem. Svårare än så är det inte. När moderatorn sett dem, för att exempelvis jag rapporterat, så har inlägget brutits ut till en ny tråd. Supersimpelt.

Det är liksom ingen konspiration. Åh nej stackars oss, vi blir utbrutna men ingen annan. Det ser inte ut så.

Vem är stackarn? Jag är INTE med i något VI för andra gången i den här tråden. Jag står på egna ben i forumet precis som alla andra. Återigen vi och dem.. Sluta med det! Varför måste det låta som ett gängkrig mellan två läger?
Nej, jag tänker inte rapportera för jag ser det som meningslöst vad det gäller den tråden. Utan allt hästsnack hade jag gärna skrivit där själv men tar träningen i vikttråden istället. Fortfarande inom gränsen för ämnet men istället utvecklar jag inte ämnet utan skriver kort om det.
 
Jag har rapporterat två ämnen i evighetstrådar i hästforum och ett i barn men inte sett något resultat. Kanske är moderatorerna på allmän mer inne på utbrytningar?
 
Vem är stackarn? Jag är INTE med i något VI för andra gången i den här tråden. Jag står på egna ben i forumet precis som alla andra. Återigen vi och dem.. Sluta med det! Varför måste det låta som ett gängkrig mellan två läger?
Nej, jag tänker inte rapportera för jag ser det som meningslöst vad det gäller den tråden. Utan allt hästsnack hade jag gärna skrivit där själv men tar träningen i vikttråden istället. Fortfarande inom gränsen för ämnet men istället utvecklar jag inte ämnet utan skriver kort om det.
Jag hade faktiskt ingen aning om att det såg ut så så jag ser det definitivt som hjälp att få reda på sånt. :)
 
I hundtråden pratas det om träning, resultat, veterinärgrejor,utrustning.
I mattråden spåras det också ut i annat, tillexempel huruvida eldningsförbudet gör att folk låter bli att grilla eller inte.
I barntrådarna skrivs det om sjukdomar, utvecklingssprång, vilka blöjor som är bäst.
Är det så svårt att förstå att folk blir less när det är EN tråd som drabbas när fenomenet förekommer i massa olika chatt-trådar?
Alltså jag har inte pekat ut någon enskild tråd, som någon nämnde har ju tex barn nästan helt dött eftersom det bara är klumptrådar numera.

Det verkar dock som mycket fokus ligger på vadgörvi eftersom det är ett par personer, bland annat du som verkar ta det som ett angrepp på just den tråden?
 
Hela tråden är full med hästsnack. Om allt från hö till hur träningen med hästen gick.
En träningstråd utan häst hade varit super :)
Jag kikade och ja, det var mycket häst. Är väl en sak att skriva att man ridit i sex timmar men vad är kanske en heeelt annat ämne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 689
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 962
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
39 548
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp