Bukefalos 28 år!

Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag har inte pekat ut någon enskild tråd, som någon nämnde har ju tex barn nästan helt dött eftersom det bara är klumptrådar numera.

Det verkar dock som mycket fokus ligger på vadgörvi eftersom det är ett par personer, bland annat du som verkar ta det som ett angrepp på just den tråden?
Eftersom det är den som blev drabbad och som har dragit igång dessa diskussioner som har det verkat som att dom flesta som är emot chatt-trådar är emot främst den.
Jag har i den tråden skrivit 14 av 1800 inlägg så jag är inte så aktiv i den men tycker att det är fel när fenomenet förekommer på många ställen men där görs inget åt det.

Hade det varit en annan tråd som ensamt blivit "utvald" på samma sätt som jag läser i hade jag säkert reagerat på samma sätt om den.
 
Eftersom det är den som blev drabbad och som har dragit igång dessa diskussioner som har det verkat som att dom flesta som är emot chatt-trådar är emot främst den.

Det är väl ingen som är generellt emot chatt-trådarna? (sen är de ju kraftigt väsenskilda i bredd, men det är en annan diskussion) Utan är glada när en intressant diskussion bryts ur så att det går att delta. Många är ointresserade av småsnacket i de trådarna, men diskuterar gärna "riktiga" ämnen.

Gråskalan är ju att bryta ut när det uppkommer ett intressant ämne som någon då har rapporterat till moderullan som kan göra en tråd. Det svartvita hade varit att antingen förbjuda chattrådar eller bara ha chattrådar och noll diskussioner i andra trådar.
 
Det är väl ingen som är generellt emot chatt-trådarna? (sen är de ju kraftigt väsenskilda i bredd, men det är en annan diskussion) Utan är glada när en intressant diskussion bryts ur så att det går att delta. Många är ointresserade av småsnacket i de trådarna, men diskuterar gärna "riktiga" ämnen.

Gråskalan är ju att bryta ut när det uppkommer ett intressant ämne som någon då har rapporterat till moderullan som kan göra en tråd. Det svartvita hade varit att antingen förbjuda chattrådar eller bara ha chattrådar och noll diskussioner i andra trådar.
Och utbrytningar är helt ok, men när det blev så här nu där allt möjligt bröts ut som egentligen faktiskt inte var en intressant diskussion och endast från en tråd så blev det ju bara konstigt. Och dessutom blev trådar fast det fanns sedan innan med exakt samma ämne.
 
Och utbrytningar är helt ok, men när det blev så här nu där allt möjligt bröts ut som egentligen faktiskt inte var en intressant diskussion och endast från en tråd så blev det ju bara konstigt. Och dessutom blev trådar fast det fanns sedan innan med exakt samma ämne.

Jag tycker det är bra - precis som det ska vara på ett diskussionsforum - alla trådar är ju inte intressanta för alla. Det är inte konstigt att just den tråden är den som det blir mest saker utbrutna ur eftersom den är bredast - kan handla om precis vad som helst.
 
Jag tycker det är bra - precis som det ska vara på ett diskussionsforum - alla trådar är ju inte intressanta för alla. Det är inte konstigt att just den tråden är den som det blir mest saker utbrutna ur eftersom den är bredast - kan handla om precis vad som helst.
Precis som barntrådarna och hunduppdateringstråden.
 
Mobil och på väg i säng så håller jag med @Malin_L (var det väl?) om Stör-tråden - där döljer det sig nog en hel massa intressanta ämnen! :up:

Allmänt då till dem som uppehåller sig mest i vgv-tråden: Det är inte så att det kommer in rapporter där någon vill jävlas och bryta ut trådar utan mest om att nån ser ett intressant ämne som hen gärna vill diskutera men inte i den lite slutna miljön utan öppet under rätt flagg sas. :)
Det var jag som skrev det.

Om nu hen då ser ett intressant ämne som denne vill diskutera så varför inte bara starta en egen tråd än att rapportera någon annans inlägg och tvinga en utbrytning som inläggshuvudhavaren valt att bara skriva i förbifarten?
Här får man kanske fundera på varför flera uppgett att dom inte vill starta egna inlägg och komma tillrätta med den biten i stället.
 
Senast ändrad:
Då skulle man ju kunna börja med att uppdatera reglerna och göra det tydligare. Sen skulle man ju för enkelhetens skull kunna börja moderera dom trådarna som brukar bli långa när nästa nya börjar typ, så blir det lättare att hålla efter i dom.
Inte som det blev nu att det ur en tråd bröts ut massa konstigheter helt plötsligt och när det frågas om andra såna trådar fås inget gensvar.
Hur kan det bli tydligare än nu?

Exv
"Lägg inte in något innehåll som du anser vara privat, känsligt eller konfidentiellt. "

Och

"Administratörer och moderatorer på Bukefalos reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga innehåll på sidan, utan förvarning, av vilken anledning som helst. Begäranden om borttagande eller ändring av innehåll sker enbart om vi anser det lämpligt. Vi kan välja att hindra din åtkomst till olika delar av sidan utan förvarning om vi finner det lämpligt. "
 
Det var jag som skrev det.

Om nu hen då ser ett intressant ämne som denne vill diskutera så varför inte bara starta en egen tråd än att rapportera någon annans inlägg och tvinga en utbrytning som inläggshuvudhavaren valt att bara skriva i förbifarten?
Här får man kanske fundera på varför flera uppgett att dom inte vill starta egna inlägg pch komma tillrätta med den biten i stället.

För att det redan finns en diskussionsstart skulle jag säga.
Kom ihåg att inläggskrivare inte äger sina inlägg eller hur de ska förvaltas - detta är ett öppet forum.
 
Det var jag som skrev det.

Om nu hen då ser ett intressant ämne som denne vill diskutera så varför inte bara starta en egen tråd än att rapportera någon annans inlägg och tvinga en utbrytning som inläggshuvudhavaren valt att bara skriva i förbifarten?
Här får man kanske fundera på varför flera uppgett att dom inte vill starta egna inlägg och komma tillrätta med den biten i stället.
Tvinga är väl inte rätt ord. Göra/skapar en utbrytning är närmre sanningen. Ingen tvingas skriva och att tvinga en tråd till något är att förmänskliga den.
 
Ja, men de är ändå lite snävare - jag tror att färre läser och därför blir det färre rapporter och därmed färre utbrytningar.
Ja men lite så! Och jag tycker det är jättebra om folk som tycker att frukt i mat, vad folk använder för dragselar till sina hundar eller hur föräldrar 2020 tänker kring kommande namn förtjänar egna trådar också rapporterar inläggen så det blir nya trådar? :) Alla kan ju hjälpas åt liksom istället för att säga ”men du då, har DU rapporterat” eller ta det som en personlig förolämpning om någon tycker att ett ämne är värd en egen tråd.
 
Mobil och på väg i säng så håller jag med @Malin_L (var det väl?) om Stör-tråden - där döljer det sig nog en hel massa intressanta ämnen! :up:

Allmänt då till dem som uppehåller sig mest i vgv-tråden: Det är inte så att det kommer in rapporter där någon vill jävlas och bryta ut trådar utan mest om att nån ser ett intressant ämne som hen gärna vill diskutera men inte i den lite slutna miljön utan öppet under rätt flagg sas. :)
Då kan ju vederbörande säga det :idea: då följer ju alla som vill diskutera det ämnet med dit.
 
Tvinga är väl inte rätt ord. Göra/skapar en utbrytning är närmre sanningen. Ingen tvingas skriva och att tvinga en tråd till något är att förmänskliga den.
Jag förmänskligar ingen tråd. Jag menade att man tvingar den som skrev inlägget att skapa en tråd när den som faktiskt ville diskutera saken lika gärna kunde göra det. En spinoff.

Fortfarande kan man göra nåt åt att folk inte längre vill skapa trådar på buke. Att tvinga fram det så här är inte rätt sätt anser jag.
 
Jag förmänskligar ingen tråd. Jag menade att man tvingar den som skrev inlägget att skapa en tråd när den som faktiskt ville diskutera saken lika gärna kunde göra det. En spinoff.

Fortfarande kan man göra nåt åt att folk inte längre vill skapa trådar på buke. Att tvinga fram det så här är inte rätt sätt anser jag.

Fast grejen är inte att man vill ha en tråd i ämnet utan att man vill fortsätta diskussionen som redan existerar. Och ingen tvingar någon, det sker helt utan att man behöver göra något och helt enligt reglerna för forumet som man godkänt. Det är frivillig att delta i diskussioner.
 
Fast grejen är inte att man vill ha en tråd i ämnet utan att man vill fortsätta diskussionen som redan existerar. Och ingen tvingar någon, det sker helt utan att man behöver göra något och helt enligt reglerna för forumet som man godkänt. Det är frivillig att delta i diskussioner.
Jag fortsätter att ifrågasätta varför det inte görs något åt att folk inte vill starta egna trådar för det är ett problem och kommer knappast lösas av sånt här.
 
Jag förmänskligar ingen tråd. Jag menade att man tvingar den som skrev inlägget att skapa en tråd när den som faktiskt ville diskutera saken lika gärna kunde göra det. En spinoff.

Fortfarande kan man göra nåt åt att folk inte längre vill skapa trådar på buke. Att tvinga fram det så här är inte rätt sätt anser jag.

Om moderatorerna skapar utbrytartrådar så är det ju inte någon som är tvingad att skapa en tråd. Chattrådarna bjuder på nya diskussioner - moderullorna ser till att de kommer alla till godo och inte bara de som hänger i chattrådarna. Mycket bra system tycker jag
 
Om moderatorerna skapar utbrytartrådar så är det ju inte någon som är tvingad att skapa en tråd. Chattrådarna bjuder på nya diskussioner - moderullorna ser till att de kommer alla till godo och inte bara de som hänger i chattrådarna. Mycket bra system tycker jag
Den som får en utbruten tråd riskerar samma saker som den som inte vill starta trådar. Dvs syftet är annat men konsekvenserna blir detsamma.
 
Den som får en utbruten tråd riskerar samma saker som den som inte vill starta trådar. Dvs syftet är annat men konsekvenserna blir detsamma.

Jag är en av dem som helst inte vill starta en tråd, så jag låter helt enkelt bli så mycket jag kan. Finns givetvis en orsak till det men den stannar hos mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 310
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 630
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 913
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
39 239
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp