Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då får du väl rapportera inlägget? Det du skriver nu uppfattar jag som personligt påhopp, inte ok på en endaste liten fläck!
lättkränkt.jpg


Behöver du den här :p
 
Ja ... :D

Har för mig att det kom i kölvattnet efter Decimadebatten, Bukes första stora bråk som jag minns. Användaren Decima startade en tråd om hur folk borde skämmas för hur de lämnade ut sina partners och andra anhöriga på forumet och Buke imploderade. Ungefär som när Gunnar byter färg från ljusgult till beige. :D

Haha åh! Känner mig en smula bitter över att ha missat den diskussionen :D
 
Lek och tjatter är väl inte samma som ämnestrådar? Hur eviga de än är.

Jag är ledsen, man jag förstår inte vad du menar. Om jag sorterar ut Lek & Tjatter är där massor av trådar. Alltså är det inte förbjudet på något sätt med Lek & tjattertrådar.

Vad menar DU skulle vara förbjudet?

Det vi pratat om är ju att intressanta ämnen slukas totalt av mängderna av tjatterinlägg i evighetstrådarna, inlägg som inte direkt hör hemma i "jag åt en glass kl 14"-inläggen. Vill man meddela att man käkade glass kl. 14 - tjattertråden. Vill man diskutera glassens utveckling sedan 70-talet - intressant ämne som fler av oss hade velat diskutera.

Många vill ha en skyddad verkstad i tjattertrådarna. Enligt denna debatt skulle fler (av de ni inte önskar få in i dessa trådar) gå in i tjattertrådarna för att scanna. Då blir det ju ändå precis det läget ni försöker undvika, vardagsrumskänslan försvinner.

Vad har jag missuppfattat?
 
... och så blev resultatet att buke nu i stället för en vadgörvi-chattråd nu i stället har två vadgörvi-chattrådar med samma deltagare. I den ena kan dessutom TS själv moderera bort inlägg som inte anses passa in. Det var en otippad utveckling!
Behöver du oxå den här?
 

Bifogade filer

  • lättkränkt.jpg
    lättkränkt.jpg
    45,6 KB · Visningar: 11
Efter att jag skrev om din nya Vad gör vi-tråd så har du lagt in den bilden även i den tråden, som en passning till ”några” som ”känner sig kränkta” av din tråd. Ett utmärkt exempel på det @Invicta skrev om hur ni använder er chattråd för att raljera över de som har synpunkter på den.

Edit: se där ja, där kom den igen.
 
Så fint att vissa fortsätter att ge mig rätt genom att även i denna tråd raljera och bete sig som att man är djävulen själv, alt. överkänsligast i världen, för att man inte tycker att deras attityd är problemfri. :idea:

Ni gör mig spyfärdig, faktiskt. Väx upp, för tusan.
 
Kom på en annan bukenostalgisk grej av ännu äldre datum än tramsarna på temat starka interna gäng: det fanns ett mycket tongivande starkt kompisgäng där nog de flesta hängt med från Stallets/Bukes barndom.

En av de centrala personerna i gänget föreslog i klagande ton att de som var stammisar skulle få en egen sluten forumavdelning, för det var så jobbigt att det kommit till så mycket nytt folk :laugh:

Den hade jag glömt bort, men det är ett bra exempel på alla genom åren som tyckt att det varit självklart att forumet skulle utformas efter just deras behov.
 
@mandalaki Skulle precis skriva det. Tack @dobbis för ett lysande exempel på den tråkiga och raljanta ton ni har i er tråd om andra bukefalister.

Du har visat så tydligt det som @Invicta försökt förklara och flera hävdat är ett ickeproblem.
Men helt allvarligt ,den var menat som ett skämt,tydligen var det bara @vallhund som fattade det.
Jag tror aldrig jag sett någon bli utfryst i vad gör vi tråden,eller så är jag mer hårdhudad än andra så jag inte uppfattar det.
Om någon känner sig kränkt av mitt skämt så vet ni vad ni ska göra :idea::p
 
Jag tycker att utbrutna trådar till största delen är något positivt, det går att hitta diskussioner och ämnen som man annars aldrig hade hittat, det skapar mer aktivitet, forumet blir mer tillgängligt. Samtidigt håller jag med i en del av invändningarna som tagits upp i tråden.

Något jag inte kommer ihåg om det nämnts är problemet med att stå som ts under en rubrik och frågeställning man inte själv formulerat, och kanske heller aldrig själv skulle formulera. Jag läste för inte så länge sedan en utbruten tråd med en ganska radikal rubrik som det snart stod klart att ts inte stod för. Hade jag själv hamnat i den sitsen hade jag blivit mycket irriterad. Ingen vill väl tillskrivas åsikter man inte har, men står en medlem som ts under en rubrik ser det givetvis vid första anblick ut som om det är hen som skrivit rubriken.
Skillnaden mellan att skriva ett inlägg och en trådstart är också rätt stor. Ett inlägg kan t ex vara en enkel reaktion på något en annan har skrivit, i en trådstart har man kanske tänkt ut en frågeställning som man vill diskutera, blir ett inlägg till en trådstart kan å andra sidan vikten läggas vid något man personligen aldrig hade startat en diskussion kring. Även om utbrutna trådar är bra för forumet kan det uppfattas som störande om någon annans subjektiva vinkling av ens innehåll presenteras som ens egen.

Jag håller också delvis med det som nämnts om att diskussionerna ibland kan vara tuffa, under en tid ignorerade jag ett trettiotal medlemmar eftersom jag tyckte att det de skrev var outhärdligt och att de tillsammans skapade en stämning som var obehaglig samtidigt som de inte alltid bröt mot reglerna. Då hade jag heller aldrig velat bli ofrivillig ts under en rubrik som lockat dit dessa användare, men det var knappast någon risk eftersom jag skrev såpass få inlägg. Flera av de jag ignorerade verkar ha blivit permanent bannade, andra bannas lite nu och då så det här är inte ett klagomål på modereringen, snarare är det ett symptom på att inte allt otrevligt bryter mot reglerna och det är troligtvis inte så mycket att göra åt det.
 
Så fint att vissa fortsätter att ge mig rätt genom att även i denna tråd raljera och bete sig som att man är djävulen själv, alt. överkänsligast i världen, för att man inte tycker att deras attityd är problemfri. :idea:

Ni gör mig spyfärdig, faktiskt. Väx upp, för tusan.
OBS! Jag skickade inte en till dig,så dra in tänderna.
 
Ja visst är det! Kom du ihåg den nu när jag nämnde den? Jag minns t o m vad hon hette, och hennes man som dök upp under samma nick + man :D

Det gjorde jag! Kommer dock inte ihåg nicken på de inblandade, jag tyckte att deras babbel var så ointressant att jag inte la något av det på minnet:o
 
Men helt allvarligt ,den var menat som ett skämt,tydligen var det bara @vallhund som fattade det.
Jag tror aldrig jag sett någon bli utfryst i vad gör vi tråden,eller så är jag mer hårdhudad än andra så jag inte uppfattar det.
Om någon känner sig kränkt av mitt skämt så vet ni vad ni ska göra :idea::p

Det är ett himla dåligt skämt om ingen utom du själv skrattar. Och ja, som ingående i "gänget" så är det inte så konstigt att du inte ser vad som försiggår, du bidrar ju till och med själv till raljerandet. Och nej, du må inte ha skickat den direkt till mig, men det är inte så svårt att gissa sig till att den bland annat var riktad till oss "överkänsliga" som inte gillar stämningen i snacktrådarna. Så försök inte slingra dig med "det var ju ett skämt!!!", är du snäll.
 
Men helt allvarligt ,den var menat som ett skämt,tydligen var det bara @vallhund som fattade det.
Jag tror aldrig jag sett någon bli utfryst i vad gör vi tråden,eller så är jag mer hårdhudad än andra så jag inte uppfattar det.
Om någon känner sig kränkt av mitt skämt så vet ni vad ni ska göra :idea::p
I din egen tråd var den en passning till vad jag skrev om din tråd i den här tråden.

Med tanke på hur du drog på dig värsta offerallen och Lämnade Buke i går kväll så kanske du skulle pyssla lite med den där rapporten själv.
 
@Foinix Jag vet vilken tråd du menar! Den som blev TS hade ett riktigt nyanserat inlägg där det som rubriken gjordes på inte ens fanns med. Jag tror t o m jag skrev det i tråden. Men skadan var redan skedd, alla diskuterade frågan i rubriken som gav en felaktig slagsida på TS bekostnad.

Om det hände mig skulle jag PM:a moderator och be om en ändring i rubriken.
 
@Foinix Jag vet vilken tråd du menar! Den som blev TS hade ett riktigt nyanserat inlägg där det som rubriken gjordes på inte ens fanns med. Jag tror t o m jag skrev det i tråden. Men skadan var redan skedd, alla diskuterade frågan i rubriken som gav en felaktig slagsida på TS bekostnad.

Om det hände mig skulle jag PM:a moderator och be om en ändring i rubriken.

Skulle precis föreslå det. PM:a moderator om både rubrikändring och ändring av startinlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
3 998
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 317
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 805
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
38 543
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp