Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk vad olika man kan uppleva det! Jag har aldrig dragit mig för att skapa en ny tråd om jag undrar över något. Jag känner mig som ett frågetecken när ni pratar om konsekvenser?
Men så hänger jag nog allra mest på hund och hem o hobby så det kanske är olika mellan olika forumdelar samt att jag inte skapar trådar så värst ofta.
Beror det alltså på ämnet tråden skapas om eller är det mot er oavsett vad ni skapar tråden?
Jag tycker inte att detta problem har med evighetstrådar att göra utan detta är ju faktiskt ett separat problem, att man inte vågar/vill skapa nya trådar pga hur folk beter sig. Hur kan man komma tillrätta med detta?
 
Alltså attityden i den här tråden :wtf:
Kan du tala om vad som är så illa med attityden i den här tråden i stort? Ja det finns några inlägg, från båda sidor, som är mindre trevliga men de får väl ändå betraktas som relativt få? Ska dessa få få göra att ingen startar trådar här och alla förvinner härifrån eller hänger i en snacktråd som sväljer allt?
Ska vi låta Buke dö för att några få beter sig lite olämpligt? Det är faktiskt vad ni som vägrar starta trådar och vägrar stå som trådstartare i utbrutna trådar faktiskt säger.
Jag tipsar om ignoreralistan den är en mycket bra uppfinning.

Rent generellt angående modereringen så kan nu gärna skriva era åsikter om den i tråden jag startade om just modereringen. Just nu är det guld och gröna skogar där och Buke är trevligare än någonsin. Om det finns andra upfattningar så vore det bra om de kom fram.
 
Flera har uttryckt att dom inte vill starta trådar längre eftersom klimatet härinne är för rått. Att det finns en del medlemmar som alltid kommer och förstör tråden och hackar. Folk som tycks komma undan att man rapporterar deras inlägg och som upprepande både kränker och förstör.
Kan du skriva det här inlägget även i tråden om modereringen tror jag det vore bra det känns som om det skulle passa yperligt där :)
https://www.bukefalos.se/threads/hur-fungerar-modereringen.1466908/
 
Kan du tala om vad som är så illa med attityden i den här tråden i stort? Ja det finns några inlägg, från båda sidor, som är mindre trevliga men de får väl ändå betraktas som relativt få? Ska dessa få få göra att ingen startar trådar här och alla förvinner härifrån eller hänger i en snacktråd som sväljer allt?
Ska vi låta Buke dö för att några få beter sig lite olämpligt? Det är faktiskt vad ni som vägrar starta trådar och vägrar stå som trådstartare i utbrutna trådar faktiskt säger.
Jag tipsar om ignoreralistan den är en mycket bra uppfinning.

Rent generellt angående modereringen så kan nu gärna skriva era åsikter om den i tråden jag startade om just modereringen. Just nu är det guld och gröna skogar där och Buke är trevligare än någonsin. Om det finns andra upfattningar så vore det bra om de kom fram.

Nej. Det vill jag inte faktiskt. Som jag skrev i den andra tråden har jag ingen som helst lust att diskutera ämnet men nu skrev jag min åsikt ändå.
Och jag vägrar inte att starta trådar. Jag vill inte starta trådar. Det är liksom valfritt och inget tvång så att skriva att jag vägrar är lite väl magstarkt. Däremot avstår jag.
 
Tänk vad olika man kan uppleva det! Jag har aldrig dragit mig för att skapa en ny tråd om jag undrar över något. Jag känner mig som ett frågetecken när ni pratar om konsekvenser?
Det har jag gjort efter att jag en gång för många många år sedan skapade en tråd som blev fullständigt värdelös och negativ för mig (frustrationsmässigt). Problemet då var dock inte ämnet utan att jag inte fick ihop min trådstart så den blev begriplig. Numera så försöker jag få en tydlig story i min trådstart vilket ibland gör den extremt tråkig och därmed kanske inte genererar så mycket diskussion :p Det finns många trådar jag börjat skriva som sedan hamnat i papperskorgen just pga detta.
 
Och nu pratar jag om att starta trådar generellt @Shaggy Inte att få mina inlägg utbrutna. Jag avstår alltså att starta nya trådar, inte att få mitt inlägg flyttat till en bättre passade plats. Så detta kan ju lika gärna tas i andra tråden om så önskas men jag vill fortfarande inte diskutera det.
 
Nej. Det vill jag inte faktiskt. Som jag skrev i den andra tråden har jag ingen som helst lust att diskutera ämnet men nu skrev jag min åsikt ändå.
Fast vad jag bad om var inte att få reda på varför du inte vill starta trådar utan ifall du anser att den här tråden är otrevlig från första till sista inlägg eller om det bara rör sig om vissa inlägg. Jag har nog lite svårt att se kopplingen mellan de två frågorna. När man inte vet vad folk reagerar på, vilken nivå de reagerar på osv. så blir det svårt att diskutera på ett konstruktivt sätt men givetvis är svaret fritt :).
 
Fast vad jag bad om var inte att få reda på varför du inte vill starta trådar utan ifall du anser att den här tråden är otrevlig från första till sista inlägg eller om det bara rrör sig om vissa inlägg. Jag har nog lite svårt att se kopplingen mellan de två frågorna. När man inte vet vad folk reagerar på, vilken nivå de reagerar på osv. så blir det svårt att diskutera på ett konstruktivt sätt men givetvis är svaret fritt.

Jag vill dock inte gå in närmare på ämnet utan lämnar det därhän för min egna del. Det finns ju andra som gärna diskuterar ämnet så hoppas du får mer utbyte av dem :)
 
Nej. Det vill jag inte faktiskt. Som jag skrev i den andra tråden har jag ingen som helst lust att diskutera ämnet men nu skrev jag min åsikt ändå.
Och jag vägrar inte att starta trådar. Jag vill inte starta trådar. Det är liksom valfritt och inget tvång så att skriva att jag vägrar är lite väl magstarkt. Däremot avstår jag.
Fast det här är en konstig ingång tycker jag.
Det går liksom inte att säga att man inte vill diskutera en viss sak men ändå "skriva åsikt"? Vad innebär det? Att ingen ska få reagera på det man skriver?
Det är ju inte så det funkar, inte ens IRL.
 
Fast det här är en konstig ingång tycker jag.
Det går liksom inte att säga att man inte vill diskutera en viss sak men ändå "skriva åsikt"? Vad innebär det? Att ingen ska få reagera på det man skriver?
Det är ju inte så det funkar, inte ens IRL.

Men alltså, ni får gärna reagera eller ha åsikter om min åsikt men betyder det att jag måste besvara era frågor? Jag kunde ju lika gärna ignorerat @Shaggy och inte svarat henne alls? Då är det ju bättre att säga att jag vill inte göra snöret längre men spinn vidare själv. Mitt intresse att dra det vidare existerar inte men för att hon ställde en fråga ska jag tvingas svara för att det är ett diskussionsforum trots att för mig var diskussionen över där?
 
Alltså jag måste! Men inget om häst är accepterat på allmänt? Inget skrev väl moderatorn? Ändå handlar halva träningstråden om när folk rider, hur dom rider och när dom tänker rida och om allt möjligt med hästsnack. Borde det inte vara en egen tråd om det på häst någonstans och sen är träningstråden om all annan träning? Och om inte, varför inte då? Då är häst godkänt på allmänt? Man kan då tumma på regeln att häst=träning och får då nämnas i träningstråden och är då ett undantag från regeln?
Oj, nu är det jag som tackar för ögonöppnaren! Du har helt rätt i att det är en hel del hästsnack i träningstråden (fast hälften av tråden var att ta i, tycker jag) men jag har av någon anledning inte tänkt på det förrän nu. Där ser man hur hemmablind man kan bli i en tråd som man skriver i ofta...

Men jag måste bara fråga: Hur kommer det sig att du inte vill skriva om din träning i den tråden bara för att 1-2 användare (för fler än så är det faktiskt inte) skriver om sin ridning i den? Det är ju en massa annan träning (löpning, spinning, crossfit, styrketräning, orientering...) som diskuteras också. Jag hade tyckt det var jätteroligt om det blev lite mer aktivitet där, då det är en av mina favorittrådar men också en som tyvärr minskat i aktivitet väldigt mycket de senaste åren.

Och för att hjälpa @LenaH ytterligare: Jag håller också med om att det är lite för mycket hästsnack i träningstråden. Ridning kan jag tycka är okej att nämna lite i förbifarten, då det för mig faktiskt räknas som träning, men när det upprepade gånger skrivs hela inlägg om bara hästar håller jag med om att det blir OT.
 
Mina 5 öre angående klimatet, är att det utanför trams och snackistrådarna ofta är hyfsat hårt och rått och då räknas jag nog av rätt många här inne till de som kan vara rätt tuff att diskutera med skulle jag gissa på, de få gånger jag ger mig in i en diskussion.

Numera är det dock väldigt sällan jag ids diskutera vissa intressanta ämnen även om jag är hårdhudad och inte tar åt mig speciellt mycket över vad en del imbeciller häver ur sig när de inte kan skilja åsikt från person, just för att jag redan på förhand vet exakt hur tråden kommer att urarta, jag vet vilka användare som kommer att komma in och hugga på vilka åsikter osv. Det finns liksom inga ämnen som inte redan diskuterats och när man varit medlem länge så vet man i vilka ämnen som alltid, utan undantag spårar ur i personangrepp och idiotförklaringar och för mig är det inte värt energin som dylika människor suger..

Har inga problem med att starta trådar, om jag har något som jag vill diskutera och som jag tror andra kan tycka är intressant och jag tycker väl att forumet behöver både snack/tramstrådarna som ämnestrådar. Ta bort det ena, så kommer forumet att sakta gå mot forumsdöden och rent krasst så har inget annat forum jag hänger på "problem" med evighetstrådarna, ingen anser att de "utarmar" forumet (vilket det givetvis inte gör. Tvärtom), det bryts inte ut ämnen etc. Det är bara här inne som sånt förekommer, vilket för mig är en gåta.
 
... och så blev resultatet att buke nu i stället för en vadgörvi-chattråd nu i stället har två vadgörvi-chattrådar med samma deltagare. I den ena kan dessutom TS själv moderera bort inlägg som inte anses passa in. Det var en otippad utveckling!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 484
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 877
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
38 980
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp