Out of your comfort zone

Just gällande glitter och glamour så är det förhållandevis enkelt att lösa enbart med accessoarer och smink. En vanlig festklänning men med blingiga smycken, kanske en glittrig scarf eller ett glittrigt skärp, glitter i håret och glittriga strumpbyxor så är man hemma :)
Allt det hade jag behövt köpa, och comfort zone hade varit ett minne blott.

Inte särskilt enkelt, faktiskt.
 
Jag kan inte komma på vad jag skulle ta på mig i Out of comfort zone. Det finns massor som skulle se bedrövligt ut på mig men jag skulle inte bry mig.
Sverigedräkten kanske, den ser så stel ut och skorna ser ut att vara tortyrredskap.

Jag har ingen sverigedräkt men känner lite samma som dig, kan inte alls komma på vad jag skulle ha på mig!
 
Allt det hade jag behövt köpa, och comfort zone hade varit ett minne blott.

Inte särskilt enkelt, faktiskt.

Så det finns inte en enda människa i din omgivning att låna något av?
Jag har ofta lånat grejer när det handlar om fester och maskeradhopptävlingar med tema bortanför mina egna tillhörigheter.
 
Gummistövlar. Och något till, kanske tumvantar? Och så klänning på det.

För hur ofta har du gummistövlar på jobbet? Klänning på jobbet? Tumvantar på jobbet? Kombinationen är ju oslagbar :D
 
Hmm...konstig dresscode faktiskt. Känns som om det behövts lite beskrivning till den nog. Har de månne tänkt att försöka få folk att kanske ta någon festklädsel de vanligtvis inte skulle ha tagit? Lite som när någon får stilråd av en shoppingguide och de är sådär "det här skulle jag aldrig valt själv, men se så fint det blev", eller?
Eller rent spexigt och maskeradkänsla..?:confused:
Jag skulle nog fråga upp lite före, tror jag. Åtminstone fråga runt bland kolleger vad de tänkt ta på sig.:)
 
Out of the comfortzone tänker jag betyder olika saker för olika människor. Du skall klä dig i något som du själv känner att du skulle vara obekväm i på en fest. Skidkläder och liknande tycker jag inte känns som tanken utan mer tex en för kort kjol eller liknande (beroende på vad du själv tycker är för kort
 
Folkdräkt. Eller så kan du hyra en kostym från Dramaten. Det är ganska vanligt. Jag vet att min syster gjort det. Om du inte bor nära Stockholm så kolla hos din lokala teater. Kul och obekvämt att komma svepande i 1700 tals klädsel :up:
 
Jag som brukar avsky klädkoder tycker att den här var rolig.

Jag skulle gått till Myrorna och köpt något rosa, tror inte att jag har haft på mig något i den färgen sedan i lågstsdiet.
 
Man vill ju känna sig bekväm om man går på fest. Jag hade inte gått på en fest där en förutsättning är att jag ska klä mig så att jag inte känner mig bekväm.

Agree. Det känns lite som öppet mål för att få de som redan känner sig osäkra och ofta icke-inkluderade att bli ännu mer osäkra. Festligheter, särskilt när det gäller ordnade genom jobbet, ska vara inkluderande för alla. Därför tycker jag det är en riktigt usel ide i just detta sammanhang. Och sedan tycker jag det är en usel ide i alla andra sammanhang också, men det är mer av en personlig åsikt än underbyggd med argument.
 
Man vill ju känna sig bekväm om man går på fest. Jag hade inte gått på en fest där en förutsättning är att jag ska klä mig så att jag inte känner mig bekväm.


Jag tänker att det beror på var man jobbar också. De flesta av mina manliga kollegor har kostym eller liknande, så även många av kvinnorna. Det är en ganska strikt kontorsmiljö. När jag jobbade på annat företag var finkläder=skinnväst över skjortan.
En klädkod som gör att folk måste köpa nya kläder ogillar jag, det är ju jobb även om det ska ätas gott.
Alla mina kollegor kan komma som de är utan att avvika, det var tanken från början.
 
Jag tänker att det beror på var man jobbar också. De flesta av mina manliga kollegor har kostym eller liknande, så även många av kvinnorna. Det är en ganska strikt kontorsmiljö. När jag jobbade på annat företag var finkläder=skinnväst över skjortan.
En klädkod som gör att folk måste köpa nya kläder ogillar jag, det är ju jobb även om det ska ätas gott.
Alla mina kollegor kan komma som de är utan att avvika, det var tanken från början.

Jag menade inte att det behöver vara bekväma kläder, bara att jag vill känna mig bekväm.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 869
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Då var det dags för julfest, jobbar på ett mansdominerat företag. Av 92 som kom var 10 tjejer. Jag har jobbat där ca 1,5 år. Såg fram...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 157
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 032
Tjatter En av de få bra sakerna med att pendla med bil till jobbet är att man får sjunga med (läs: vråla) i låtar, som ett sätt att få utlopp...
2
Svar
35
· Visningar
2 068
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp