Out of your comfort zone

Hade tänkt skippa faktiskt att klä ut mig men folk verkar satsa på nya utstyrslar och tar det på stort allvar..Helt dumt eftersom man troligen aldrig använder det igen:angel:
Låna kläder av någon. Eller sätt ihop kläder du har i en kombination du aldrig hade valt annars.

Jag skulle inte känna mig helt trygg i bikini faktiskt. Men kan ju på riktigt inte ha på mig det!!:D
Varför inte? Sätt på sig en lång strandtunika också så är det klart. Tänk lite Acapulco med stora örhängen och mycket bling-bling så kommer mycket att falla på plats. ;)
 
Jag hade klätt mig som om jag jobbade med att samla in pengar till välgörenhet på gatan. Det hade varit totalt utanför min comfort zone att ha ett sådant arbete. Dessutom skulle den utklädnaden kunna leda till konstruktiva diskussioner med kollegor.
 
Jag håller md @Ramona s tidigare inlägg. Klädkoder är till för att hjälpa gäster som känner sig lite osäkra inför eventet, de är inte till för att skapa förvirring.

Jag hade antingen inte gått dit, eller gått i kläder som jag normalt skulle ha på en julfest med jobbet. I mitt fall ungefär samma som jobbkläderna, lite prydligare, kanske. (Dvs kläder som de allra flesta skulle uppfatta som vardagliga.)
 
Min mor var en gång på en fest av något slag (minns inte om det var jobbrelaterat eller inte) där de hade som tema att klä sig fult. Det skulle även ordnas "tävling" om fulast klädda person. Jag hjälpte min mor att göra sig i ordning för festen och hon vann tävlingen ;)

Hon hade inte heller några problem med att känna sig dum eller obekväm. Allt var vanliga kläder, dock hysteriskt fult kombinerat, med extrema och opassande smycken samt märklig sminkning. Hon skrattar fortfarande när hon tänker på det.

Så tja, jag kan förstå grejen med att ha "obekväma" teman, men vad jag själv skulle välja? Ingen aning.
 
Jag har hittat en sorts byxdress som är gul med utsvängda för korta byxben. Tänker köpa/låna en blond peruk till. Jag är mörk och tror många inte skulle känna igen mig i blont hår. Har inga problem med att klä mig fult. Annars kan man ju typ köra lite safe och ta på sig en blommig sjal om man t.ex inte brukar ha blommigt. Men jag tänkte gå all in:p
 
Jag hade valt klänning och högklackat, har aldrig det själv men det skulle vara roligt att gå som något helt annorlunda och vidga sina ramar lite (typ lära sig att det är helt OK och att man kan se bra ut i det).

Sen skulle jag säkert kunna vara obekväm i stallkläder/smutsiga kläder, men det är två helt olika "out of your comfort zone" och jag tror det var den första känslan jag tror man strävar efter.
 
Det jag önskar alternativt inte delta. Jag är väldigt lite för att tvinga in folk i konstiga lekar, särkilt på jobbet. Det är inte inkluderande.
Tack för det. Alla har alltid kallat mig astråkig och osocial, när jag vägrar vara med på sånt där. Kan för mitt liv inte förstå varför det ska ses som nån slags nödvändighet att förnedras i en miljö man inte trivs i, bland folk som ska se mig i min yrkesroll till vardags. Då är jag ändå bara ointresserad, lider inte av nån social fobi eller NPF som gör det svårt för mig i sociala situationer.

"out of my comfort zone" kan vara väldigt mycket, i regel räcker det att inte tillåta snickarbyxor eller cargo pants och tshirt.

/Migo
som aldrig har gått på en enda klassfest eller jobbsammankomst. Det bästa med att vara egenföretagare :love:
 
En mer lyckad variant på temat hade varit "Kom som du inte är".

Eller typ "Så här får du inte se mig igen". Jag var på en fest (dock inte jobbfest tack och lov; jag hade nog inte känt
mig helt bekväm med någon dresscode just i jobbfestsammanhang) med ett sådant tema en gång och det var väldigt blandade stilar.

Allt ifrån paljettklänningar, till rena utklädnader som smurfar och hockeyspelare och personer iklädda rosa från topp till tå. Någon hade bara satt på sig en ring på vänster ringfinger. ;) D.v.s. bortanför vad man normalt hade på sig, men ändå helt valfritt och jag tror inte att någon kände sig obekväm (vilket ju inte heller var syftet).
 
Mjukisbyxor, praktiska skor och nån formlös tisha. Fast allvarligt talat hade jag nog kommit som jag brukar. Mina kläder har jag ju för att jag trivs och mår bra i dem.
 
Då testar jag på er. Jag har ju fått temat glitter och glamour (jisses) och eftersom jag arrangerar tänkte jag för att hjälpa till köpa lite glitter, partyhattar osv så de som vill får pynta sig. Kan det vara ok?
I övrigt blir det trerätters på slott, våga vägra julbord...
 
Då testar jag på er. Jag har ju fått temat glitter och glamour (jisses) och eftersom jag arrangerar tänkte jag för att hjälpa till köpa lite glitter, partyhattar osv så de som vill får pynta sig. Kan det vara ok?
I övrigt blir det trerätters på slott, våga vägra julbord...

Det tycker jag absolut är okej. Kanske lite glittrig hårspray också?
 
Typ sånt:) enkelt, ingen ska känna sig utspökad och lagom uppklädd är helt ok. Vi jobbar ju för bövelen innan. Jag får slänga med en klänning, men det är ju för att jag ska briljera som konferencier oxå. :meh:

Just gällande glitter och glamour så är det förhållandevis enkelt att lösa enbart med accessoarer och smink. En vanlig festklänning men med blingiga smycken, kanske en glittrig scarf eller ett glittrigt skärp, glitter i håret och glittriga strumpbyxor så är man hemma :)
 
Jag kan inte komma på vad jag skulle ta på mig i Out of comfort zone. Det finns massor som skulle se bedrövligt ut på mig men jag skulle inte bry mig.
Sverigedräkten kanske, den ser så stel ut och skorna ser ut att vara tortyrredskap.
 
Just gällande glitter och glamour så är det förhållandevis enkelt att lösa enbart med accessoarer och smink. En vanlig festklänning men med blingiga smycken, kanske en glittrig scarf eller ett glittrigt skärp, glitter i håret och glittriga strumpbyxor så är man hemma :)
Enkelt är subjektivt. För mig är det enklare att fixa en helrustning.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 862
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Då var det dags för julfest, jobbar på ett mansdominerat företag. Av 92 som kom var 10 tjejer. Jag har jobbat där ca 1,5 år. Såg fram...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 156
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 015
Tjatter En av de få bra sakerna med att pendla med bil till jobbet är att man får sjunga med (läs: vråla) i låtar, som ett sätt att få utlopp...
2
Svar
35
· Visningar
2 068
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp