Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig blivit stoppad med hästtransport och nästan alltid kört lagligt.Jag har kört transport rätt så regelbundet sedan jag tog körkortet för ca 30 år sedan (herregud så gammal jag kände mig nu) och alltid varit noga att jag kan reglerna och att bil och släp- ekipaget är lagligt vad gäller vikter och last.
Jag har dock ALDRIG blivit stoppad för viktkontroll?! Jag har frågat runt bland hästvänner och inte en enda har råkat ut för det. Nu bor vi förvisso i glesbygd, men vi har tre travbanor inom rimligt avstånd och jag har ofta kört till och från travet på träningar och tävlingar och inte heller där förekom det.
Har DU någonsin blivit stoppad och viktkontrollerad? Har du någonsin fått böter för överlast?
Du skulle bli förvånad... Rätt många som fyllekör gör det på tider dom tror att dom inte ska bli kollade på.Jag har blivit stoppad för nykterhetskontroll ca kl 6 på jag har för mig typ tisdagmorgonen när vi var på väg till veterinär.. Hur stora är oddsen att man kör onykter då liksom och med hästsläp dessutom..
Blev stoppad runt 08 häromdagen. I samma kontroll tog dom en person för rattfylleri läste jag senare. Så jo, det förekommer dygnets alla timmar.Jag har blivit stoppad för nykterhetskontroll ca kl 6 på jag har för mig typ tisdagmorgonen när vi var på väg till veterinär.. Hur stora är oddsen att man kör onykter då liksom och med hästsläp dessutom..
Däremot har jag fått böter för fortkörning med släp på en sträcka som dom gjort om från 80 till 60 och jag var disträ ska jag erkänna efter en lång dag hos veterinären så körde väl drygt 70.. Var en lång raksträcka med svacka på mitten och så stod dom med laser i backen upp. Tråkiga pengar!! Det hade ju inte varit gratis hos vet heller så den dagen vill jag nog helst glömma faktiskt!![]()
Jo det köper jag oxå men inte med hästsläp tror jag faktiskt.Blev stoppad runt 08 häromdagen. I samma kontroll tog dom en person för rattfylleri läste jag senare. Så jo, det förekommer dygnets alla timmar.
Jag har blivit stoppad för att blåsa tidiga morgnar tre gånger tror jag. Kvällstid bara en gång, och då var jag väldigt tydligt gravid. Nej jag har verkligen inte druckit då tack så mycket...Jag har blivit stoppad för nykterhetskontroll ca kl 6 på jag har för mig typ tisdagmorgonen när vi var på väg till veterinär.. Hur stora är oddsen att man kör onykter då liksom och med hästsläp dessutom..
Däremot har jag fått böter för fortkörning med släp på en sträcka som dom gjort om från 80 till 60 och jag var disträ ska jag erkänna efter en lång dag hos veterinären så körde väl drygt 70.. Var en lång raksträcka med svacka på mitten och så stod dom med laser i backen upp. Tråkiga pengar!! Det hade ju inte varit gratis hos vet heller så den dagen vill jag nog helst glömma faktiskt!![]()
Varför skulle inte någon som kör häst på morgonen kunnat vara bakis/alkoholist?Jo det köper jag oxå men inte med hästsläp tror jag faktiskt.
Precis. Vad poliserna säger såtar de väldigt många tidigt på morgonen mitt i veckan särskilt mitt i skogen.Varför skulle inte någon som kör häst på morgonen kunnat vara bakis/alkoholist?
Jag tänker att folk som kör med alkohol i systemet nog gör det oavsett om de har släp eller inte med.Jo det köper jag oxå men inte med hästsläp tror jag faktiskt.
Ja och oavsett om de har häst i släpet eller inte.Jag tänker att folk som kör med alkohol i systemet nog gör det oavsett om de har släp eller inte med.
Jag blev stoppad i fjol med mitt stora tunga släp, men polisen verkade vara lite besviken när det såg att jag hade BE och att släpet var tomtJag har kört transport rätt så regelbundet sedan jag tog körkortet för ca 30 år sedan (herregud så gammal jag kände mig nu) och alltid varit noga att jag kan reglerna och att bil och släp- ekipaget är lagligt vad gäller vikter och last.
Jag har dock ALDRIG blivit stoppad för viktkontroll?! Jag har frågat runt bland hästvänner och inte en enda har råkat ut för det. Nu bor vi förvisso i glesbygd, men vi har tre travbanor inom rimligt avstånd och jag har ofta kört till och från travet på träningar och tävlingar och inte heller där förekom det.
Har DU någonsin blivit stoppad och viktkontrollerad? Har du någonsin fått böter för överlast?