Ozempic känns kontraproduktivt

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 009

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit Ozempic i 6 veckor nu (Nej, jag har inte köpt det svart. Ja, jag får den på recept från vc p.g.a. diabetes).
Den gör att aptiten minskar, än så länge är det inte så besvärligt men varm mat känns inte gott + luktar lite illa. Har dessutom fått slänga flera yoghurt som blivit gamla p.g.a. att jag inte kan äta dem.
Frukt går däremot rätt bra att äta, samt hårtbrödmackor med ost, och godis.
Det känns ju kontraproduktivt att godis fortfarande smakar gott, men inte maten.
Ska stå på nuvarande dos i 3 månader till. Borde väl ha mer tålamod.

Dessutom har jag sen några år en psykmedicin som man ska vara försiktig med vid diabetes. Tror ni nån läkare sett över det? Nej såklart inte. Problemet är att utan den sover jag inte (ja, jag har provat massor av andra mediciner och har även fler än den för sömnen nu).

Får väl försöka hitta mat som inte luktar. :sorry:

Har ätit frukost och lunch idag. Bra där. Och bara några bitar godis. Guldstjärna till mig!
Ska strax äta middag. Är hungrig. Konstigt för Ozempic ska ju minska hungern, blev hungrig bara nån timme efter att jag ätit lunch.

Har lyckats dra ner rätt mycket på sötsaker, så det kanske funkar ändå. Har ökat till 0,5 mg förra veckan så det kanske är det som gjorde det.
Är hungrig just nu men har inte matlust. Ska äta ett äpple.

Ok. Nu har den nog slagit till lite mer. Åt nyss frunch, vid 13:30, hade bara ätit äpple på fm pga ej hungrig. Eller annorlunda känsla iaf. Kände i huvudet och kroppen att jag behövde äta men hjärnan liksom sa nej.
Nå, har ätit lasagne nu så kroppen har fått mat.
Har köpt en grönsakshackare men måste diska och städa på diskbänken innan jag kan göra sallad.
Ångrar lite att jag köpte den för den kan bli krånglig att hålla ren. Har inte diskmaskin.

Ätit mycket sallad på sistone. Hemlagad. Vuxenpoäng till mig!
När jag äter en sån vid 18-tiden så brukar jag klara mig till dagen efter. Så nåt positivt verkar ha hänt.
Nackdelen är att jag blir lite matt eftersom jag glömmer/inte vill äta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vägskäl
  • Alkohol
  • Mamma
  • Bröstcancer

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund