på kontraktet; stamboksnummer/reg.nummer

Magica

Trådstartare
Vet inte om tråden hamnat rätt men annars får någon vänlig moderator flytta den :D

Jo det e så här att jag för tre år sedan hade en foderhäst. Jag har nu på sista tiden drömt och tänkt mkt på henne. Jag har tidigare försökt få tag på ägaren utan resultat. :cry: Har idag rotat fram fodervärdskontraktet och där finns det något som heter stamboksnummer/ reg. nummer och fär har ägaren skrivit A- följt av fyra siffror.
Min undran är nu om jag kan gå in på en sida, vilken isåfall, och söka efter hästen via det nummer jag har? Någon som vet?
Stamtavla m.m. vet jag hur jag ska få tag i men jag är mer ute efter att få fram lite annan fakta om hästen, typ om den är död, ägarbyte osv. kan man få det?

Tack på förhand!:bump:
 
Sv: på kontraktet; stamboksnummer/reg.nummer

www.blup.se sen är det väl inga garantier att det är uppdaterat men det är värt ett försök. Fast nu förutsätter jag iofs att det är ett halvblod :o
 
Senast ändrad:
Sv: på kontraktet; stamboksnummer/reg.nummer

Är det ett engelskt fullblod så betyder A + siffror att den är registrerad i A-registret så det är registreringsnumret. Då kan du söka på den via STC.

www.atg.se
 
Sv: på kontraktet; stamboksnummer/reg.nummer

Å tackar! Japp det är ett engelskt fullblod! :bump:



Okej jag gick på atg...men sen kom jag inte mkt längre...? hur går jag vidare?



Okej provade igen och lyckades! Eftersom att hästen kom upp på det nr då är den fortfarande i livet väl? annars hade det stått eller nåt?
 
Senast ändrad:
Sv: på kontraktet; stamboksnummer/reg.nummer

att hästen finns med i det registret, och det inte står "död" någonstans behöver tyvärr inte betyda att hästen fortfarande finns. Det är ju samma med det registret som med travarnas, att man måste ringa in personligen(som ägare) och tala om att hästen nu är borttagen. Annars fortsätter de leva på den sidan - har haft ett antal travare vars sidor inte är helt uppdaterade - tyvärr stämmer inte heller ägarna till 100% heller, då man måste anmäla och betala för att få ett ägarbyte reg. just där..
Ledsen, men det är tyvärr så - hoppas att "din" hästs uppgifter är uppdaterade och att du hittar henne ;)
kram vikkan
 
Sv: på kontraktet; stamboksnummer/reg.nummer

Står inte ägarens personnummer med i kontraktet? Har du det så kan du söka upp personen ifråga via folkbokföringen :)
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 410
S
Ekonomi & Juridik Jag och min sambo flyttade till en gård i början på december och skulle ta hand om min systers häst medan dom var utomlands. I mitten på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 572
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 248
Senast: Lobelia
·
C
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att jag står i grubbel o grubbel och måste helt enkelt lätta på mitt hjärta och få höra hur ni tycker o tänker :)...
Svar
3
· Visningar
1 432
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp