Padel - Här för att stanna eller en fluga som kommer dö ut?

Jag tror det kommer att peaka nu. Det är nyhetens behag, det är ganska lätt och det är kul att röra på sig med kompisar. Men det verkar körigt att alltid hitta tre andra som kan spela och svårt att hitta tider. Dagtid är det dock ofta tomt på banorna här. Inomhus vet jag inte, men det har byggts en hel del fula plåtlådor till padelhallar här, förstår inte riktigt hur de ska fyllas på tider när de flesta jobbar.

Tennisklubben har hakat på trenden, anlagt banor och utbildat några tränare. Få se hur länge det håller i sig. Jag har inte provat än, inte så intresserad iom att jag spelar tennis.

Å just ja, har hört om många (ffa män 40+ tydligen) som slitit av hälsenan vid padelspel.
 
Jag tror det kommer att peaka nu. Det är nyhetens behag, det är ganska lätt och det är kul att röra på sig med kompisar. Men det verkar körigt att alltid hitta tre andra som kan spela och svårt att hitta tider. Dagtid är det dock ofta tomt på banorna här. Inomhus vet jag inte, men det har byggts en hel del fula plåtlådor till padelhallar här, förstår inte riktigt hur de ska fyllas på tider när de flesta jobbar.

Tennisklubben har hakat på trenden, anlagt banor och utbildat några tränare. Få se hur länge det håller i sig. Jag har inte provat än, inte så intresserad iom att jag spelar tennis.

Å just ja, har hört om många (ffa män 40+ tydligen) som slitit av hälsenan vid padelspel.
Det finns en del singelbanor också, om man bara är två.
 
Konstig sport där folk inte värmer upp och verkar även passa de lataste..
Det har ju iofs sina poänger tänker man.

Dvs om den inte konkurrerar med annan sportverksamhet utan plockar upp folk som saknar sport helt men gillar konceptet, typ folk som inte gick till Korpenfotboll när de fyllt 16-18, eller vilken ålder man nu slängs ut ur fotbollen, och andra liknande sporter. Gissar att tennisen är mer entusiastisk dessutom om de inte riskerar förlora spelare genom att gynna Padel...

(Har reflekterat över att tex kampsport och ridning kickar ju inte äldre tonåringar som inte tävlar seriöst utan är mer sporter för livet. Medan det verkar som att sporter för de mest sportiga faktiskt gör precis just det och lämnar sina entusiaster lite vind för våg eller framför TVn som vuxna.)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 125
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 668
Senast: anna_panna
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp