Palettblad/Coleus

Folk på fejjan i grupper påstår att rötterna är olika för vatten och i jord, men jag har inte sett källor på det. Hade tänkt pröva men mitt "offer" hade för mycket rötter för att det skulle gå att få loss typ någonting ens vid sköljning. Trånga krukors baksida...
Jag har en del jag kan testa på iofs. Får ser hur det går! :nailbiting:
 
Har sålt lite sticklingar förra veckan och som vanligt känner jag mig helt paj efter att ha packat sticklingar måndag och tisdag 🤒 Skönt att få klippa ned bjässarna utan att kasta dock. Nästa projekt är arr ordna en hylla med belysning för alla karantän sticklingar så jag kan få fin färg på de också. Inhandlade några UTS sticklingar nyligen och en Shamarkhan Queen som bara är så sjukt fin.

Har några småttisar som börjar komma tillbaka efter att jag klippt ned dem, bland annat en fröis (inte sådd hos mig) jag övervägde att kasta som nu är söt
ABtstls.jpg


Antique börjar komma nu. Ömtålig sort tror jag
gBhNfaR.jpg


Empress, hoppas hon inte knoppar på ett tag nu
D2WrKhx.jpg


Fröis som helt ändrat bladform sen jag klippte ned den. Får se hur den utvecklar sig nu
zcQkxw9.jpg


Fröis efter Jupiter
rxwixtF.jpg


Pink Dream
nxjqiAB.jpg


Minns ni min "Hedwig" jag köpte grön och inte tyckte stämde när den började växa på sig? Det är för att det är en Flirtin Skirts, så nu är det mysteriet löst 😂
zbUQSAw.jpg


Orange You Glad
QPgL1XL.jpg


Glinda bredvid sin fröis
e57Dxja.jpg


Yellow Pin har varit väldigt ledsen sen den fick stå för mörkt men nu börjar toppbladen se mer normala ut igen
gcR2PDs.jpg


Den kanske inte är så väldigt ovanlig men jag tycker den är så fin, Red Ruffles
cGeXudj.jpg


Sucre som ser grön ut fast den är gul
Tck6tX0.jpg


Äntligen lite färg på Royal Glissade
BpzMgbl.jpg


Sophia har sett anskrämlig ut men nu så
nu6h0Oo.jpg


Henna
OgPEKdZ.jpg


Verkar typ bara vara jag som gillar Cranberry Sun 😂
6Vhyyyd.jpg


En av mina favoriter, Tiger Lily som gillar sin nya lampa
UJoId5U.jpg


Äntligen börjar Redwig se röd ut, den har varit typ brun i evigheter känns det som. Nu ser det dock ut att vara knopp på gång, suck
LcvxyVu.jpg


Centurion
3iq9EAI.jpg


Och NN Röd Camo börjar också se vettig ut. Tyvärr satte den knoppar på alla skott så nu har jag bara y-skott...
3yFcy74.jpg
Så många häftiga och fina paletter! Orange You Glad var verkligen döläcker, helt i min smak! :love:
 
så jäkla vackra, vill också ha ett sånt hav :love:
Hur har du dem ute? I enskilda krukor?
Ja, det är så fint när det blir sådana där hav av paletter. Har puttat ihop dem lite för att fotografera dem, annars står de lite glesare så de kan breda ut sig mer :)

Nästan alla bor i egna krukor, men jag har också några större blandkrukor till långskånkarna som blommar annars välter de så fort det blåser.
 
En av mina plantor ser lite ledsen ut. Undrar om det kan vara någon form av ohyra? Alla andra ser ut att må toppen förrutom en av mina större som tappat en del blad.
20210906_102145.jpg
 
Jag har haft storrensning här hemma. Har tömt 7 fönster från palettblad. Så skönt! Ska gå igenom hyllorna i datorrummet och rensa där också. Hoppas på lite plats så jag kan så lite frön. 🌱

Skulle också behöva ha en liten säljtråd i helgen, får se om jag orkar. Ingen här som söker något nytt?😘
 
Jag har haft storrensning här hemma. Har tömt 7 fönster från palettblad. Så skönt! Ska gå igenom hyllorna i datorrummet och rensa där också. Hoppas på lite plats så jag kan så lite frön. 🌱

Skulle också behöva ha en liten säljtråd i helgen, får se om jag orkar. Ingen här som söker något nytt?😘
Jag kan göra plats för vissa ur UTS, Zoo-serien och Kinkykollektionen :angel:
 
Alltså, fröna på mina fröstänglar verkar bli uppätna!

Har en liten grupp mindre skogsmöss (svinsöta:love:) som bor här och jag brukar se dem käka fröna från de andra växterna i trädgården men vettesjutton om de verkligen ger sig på paletterna, de flesta står ju på bord.

Iallafall så vill jag verkligen ha de där fröna från mina roligaste fröisar så.. jag gjorde precis tvärt om mot vad jag planerat och tog in dem!!!:nailbiting:

De har fått ett eget rum men jag är skitnervös (antagligen med all rätt) över vad som kan tänkas finnas för odjur på de plantorna! Håll tummarna för mig :o :rofl:
 
Alltså, fröna på mina fröstänglar verkar bli uppätna!

Har en liten grupp mindre skogsmöss (svinsöta:love:) som bor här och jag brukar se dem käka fröna från de andra växterna i trädgården men vettesjutton om de verkligen ger sig på paletterna, de flesta står ju på bord.

Iallafall så vill jag verkligen ha de där fröna från mina roligaste fröisar så.. jag gjorde precis tvärt om mot vad jag planerat och tog in dem!!!:nailbiting:

De har fått ett eget rum men jag är skitnervös (antagligen med all rätt) över vad som kan tänkas finnas för odjur på de plantorna! Håll tummarna för mig :o :rofl:
Hoppas du lyckas skörda massvis med fröer och slipper ohyra! Jag försöker få fröer från min fairway mosaic stängel som jag tagit in och satt i vatten....verkar iaf som om några kapslar bildats så ska lägga den i ett kaffefilter en månad o se vad som sker.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 948
Senast: Maria D
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 899
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 085
Senast: Mabuse
·
Trädgård & Växter Vi har trädgård och rumsväxter och paletter på forumet, men visst måste det finnas pelargonsamlare här också?! Jag skulle absolut inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 210
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp