Panik kring parkering

Idag fick jag tillträde till min nya lägenhet. Den är så fin, så fin. Jag blir så glad, bara jag slapp att flytta alla grejer. Men jag försöker andas lugnt och ta det stegvis.

Men ett stort orosmoln är parkering. Det är över tre års kö till föreningens parkeringar och det närmaste jag hittade i närheten var ett parkeringsbolag som tog 80 kr/dygn. Det funkar liksom inte… Såg några parkeringar där det stod ”boendetillstånd + parkeringsavgift” men dels framgick det inte kostnad och dels inte hur man får det där tillståndet.

Känner att paniken kommer krypande. Det är nog illa att jag måste ha bil för att åka till stallet varje dag. Ska den nu kosta 2400 kr varje månad blir jag ju ruinerad. :(

Vad är det jag missar? Eller är folk med bil i centrala Uppsala miljonärer?

Ska inte ens börja skriva om ångesten över att behöva sopa bort en massa snö från bilen och dessutom starta den kall. Hua så bortskämd jag varit när jag bara behövt köra bil 1-2 ggr/vecka tidigare. Tar jag fel beslut med flytten? :cry:
 

Vilken busslinje har du kollat? 1:an går definitivt efter kl 16 från Fredrika Bremersgatan mot Boländerna. Det var svårt att förstå sig på tidtabellen när jag kollade nu eftersom det är en ringlinje, och även när man söker i appen blir resan delad i två (Nyby-Gränby och sen Gränby-Boländerna), men det är alltså samma buss som gör ett litet uppehåll i Gränby på 4 minuter. Resan tar 24 minuter till Bolandsgatan :)

Jag har sökt från Fredrika bremersgatan till Axel Johanssons gata, enligt UL så finns det inga bussar efter 16 där. Har inte ens orkat kolla helgen pga det. Förvirrande om det inte stämmer. :banghead:
 
Jag har sökt från Fredrika bremersgatan till Axel Johanssons gata, enligt UL så finns det inga bussar efter 16 där. Har inte ens orkat kolla helgen pga det. Förvirrande om det inte stämmer. :banghead:

Jag får upp turer när jag söker den sträckan i appen (men med ett ”byte” då fast det är samma buss). Kanske sökningen bara tagit med turer utan byte för dig? Bussen ska gå i alla fall, ringlinjen går 6-22 på vardagar och fram till ca 21 på helger.
 
Jag får upp turer när jag söker den sträckan i appen (men med ett ”byte” då fast det är samma buss). Kanske sökningen bara tagit med turer utan byte för dig? Bussen ska gå i alla fall, ringlinjen går 6-22 på vardagar och fram till ca 21 på helger.

Herregud så snurrigt... Jag testar i appen och ser om den funkar istället. :crazy: Tack för att du hjälper mig. :heart
 
Skrev faktiskt till mäklaren. Han hävdade att det visst fanns billigare parkeringsplatser, så jag har bett honom återkomma med hur jag får tag på en sån. Spännande… ;)

Ikväll är jag i lägenheten och bara njuter, älskar den verkligen. :love: Har parkerat vid fotbollsplanen, så tacksam för det tipset.:heart

Stora flyttlasset går på lördag, så det blir första natten här.

Alla på buke kommer bli inbjudna till inflyttningsfesten. :D
 
Men herregud, i en dagbokstråd där @Habina är bekymrad över bristen på parkeringsplatser och att hon i fortsättningen kommer behöva vara beroende av att hennes äldre bil kan bli opålitlig utan motorvärmare så tävlas det i huruvida folks gamla högar öht startar i -40?!?

Det är väl ett odiskutabelt faktum att bilar och miljö (och människor!) mår bättre om man använder motorvärmare så har man möjlighet så är det ju bara puckat att inte göra det.

Habina - hoppas mäklaren kan förtydliga exakt var de billiga platserna ligger. :)
 
Alltså den här människan är ju inte på riktigt?! 267 kr/dag? På Willys får man fö bara stå fyra timmar. Jag hade ju behövt namn på föreningar och hyresföretag, inte det här liksom. Men jag ska iaf kolla upp Leopoldsgatan, tror jag var där och snurrade förut och då kostade det 80 kr/dygn. Men jag behöver vara helt säker innan jag skriver tillbaka känner jag...

Länken går fö till en hemsida som visar priser på mellan 50-260 kr/dygn.

skämt.PNG
 
Alltså den här människan är ju inte på riktigt?! 267 kr/dag? På Willys får man fö bara stå fyra timmar. Jag hade ju behövt namn på föreningar och hyresföretag, inte det här liksom. Men jag ska iaf kolla upp Leopoldsgatan, tror jag var där och snurrade förut och då kostade det 80 kr/dygn. Men jag behöver vara helt säker innan jag skriver tillbaka känner jag...

Länken går fö till en hemsida som visar priser på mellan 50-260 kr/dygn.

Visa bifogad fil 104442
Gillar att hen lagt ner "några timmar" på det jobbet 😂
 
Alltså den här människan är ju inte på riktigt?! 267 kr/dag? På Willys får man fö bara stå fyra timmar. Jag hade ju behövt namn på föreningar och hyresföretag, inte det här liksom. Men jag ska iaf kolla upp Leopoldsgatan, tror jag var där och snurrade förut och då kostade det 80 kr/dygn. Men jag behöver vara helt säker innan jag skriver tillbaka känner jag...

Länken går fö till en hemsida som visar priser på mellan 50-260 kr/dygn.

Visa bifogad fil 104442
Rent tekniskt så kanske han har rätt... Det är säkert gott om platser där det kostar 276 kr/dag.... Sen att det är ett fullständigt orimligt pris, det är väl mer än vad han har lovat gissar jag?

Lider med dig. Jag blev också chockad när jag flyttade till kvarngärdet. Det hände att vi åkte runt i över 30 min och letade parkering liksom. Det är ju inte heller direkt miljövänligt.
 
Rent tekniskt så kanske han har rätt... Det är säkert gott om platser där det kostar 276 kr/dag.... Sen att det är ett fullständigt orimligt pris, det är väl mer än vad han har lovat gissar jag?

Lider med dig. Jag blev också chockad när jag flyttade till kvarngärdet. Det hände att vi åkte runt i över 30 min och letade parkering liksom. Det är ju inte heller direkt miljövänligt.

Jo, men var ärlig med det då. Säg att det finns parkering, men att det kostar skjortan att stå där och det är inte tänkt som boendeparkering.
 
Jo, men var ärlig med det då. Säg att det finns parkering, men att det kostar skjortan att stå där och det är inte tänkt som boendeparkering.
Ja jag håller med om att det är otroligt svinigt. Usch usch. Så glad att jag bor ute i Ultuna, här kostar parkeringen 110 kr/månad. Finns gratis sommartid lite längre bort också.
 
Gillar att hen lagt ner "några timmar" på det jobbet 😂

Ja, jag känner att det måste vara väldigt, väldigt långsamma datorer på det kontoret.
Speciellt som människan redan hade sagt sig veta att det fanns parkering i området.... Då får man väl tro att "alla dessa timmar" redan har lagts ner på att leta vid tidigare tillfälle.... Trams!
 
Alltså den här människan är ju inte på riktigt?! 267 kr/dag? På Willys får man fö bara stå fyra timmar. Jag hade ju behövt namn på föreningar och hyresföretag, inte det här liksom. Men jag ska iaf kolla upp Leopoldsgatan, tror jag var där och snurrade förut och då kostade det 80 kr/dygn. Men jag behöver vara helt säker innan jag skriver tillbaka känner jag...

Länken går fö till en hemsida som visar priser på mellan 50-260 kr/dygn.

Visa bifogad fil 104442
Ja, Willys parkering - och andra liknande parkeringar - får man ju egentligen bara använda när man handlar. Så att ens föreslå det som boendeparkering är ju inte klokt.... :cautious:
 
Ja, Willys parkering - och andra liknande parkeringar - får man ju egentligen bara använda när man handlar. Så att ens föreslå det som boendeparkering är ju inte klokt.... :cautious:

Jag tror verkligen inte att han fattar att jag behöver använda bilen varje dag och att jag valde lägenhet utifrån hur nära det var till e4:an, Bärbyleden etc just för att smidigt kunna åka till nuvarande stall och ev nya stall.
 
Alltså den här människan är ju inte på riktigt?! 267 kr/dag? På Willys får man fö bara stå fyra timmar. Jag hade ju behövt namn på föreningar och hyresföretag, inte det här liksom. Men jag ska iaf kolla upp Leopoldsgatan, tror jag var där och snurrade förut och då kostade det 80 kr/dygn. Men jag behöver vara helt säker innan jag skriver tillbaka känner jag...

Länken går fö till en hemsida som visar priser på mellan 50-260 kr/dygn.

Visa bifogad fil 104442

Folk har ju redan kommenterat både logiken, språket och den passivagressiva tonen så har egentligen inget nytt att komma med. Men blir så provocerad så jag var tvungen att skriva i alla fall. Mäklare borde bli ett nytt skällsord.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp