Paradnummer och synstörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red tinkern igen på dagens lektion. Hon är en riktig pärla :love: I stallet, före lektionen, blev det strömavbrott och där hon står är det inte så stort fönster, så jag fick göra i ordning henne i halvmörker.

På lektionen övade vi en hel del på att göra halt. Det är hennes paradnummer och nu börjar vi bli rätt synkade så det gick riktigt bra. Sedan blev det galoppfattningar och förvänd galopp i en båge längs långsidan. Det där med galoppfattningar är ett annat av hennes paradnummer och det räcker nästan med att tänka "galopp" så är hon igång. Tacksamt. Hon tycker det är roligt att galoppera också, så vid några tillfällen blev hon lite övertaggad inför fattningen, men det gick bra ett flertal gånger också, med bra fattning och bra galopp. Det var en rätt trevlig lektion, förutom att en person ramlade av.

Efteråt fikade vi uppe i kafeterian och där fick jag en obehaglig synstörning så att jag inte riktigt kunde fokusera någonstans med blicken. Det kändes lite som om jag såg dubbelt. Jag vet inte riktigt om det berodde på belysningen eller om det var något annat. Obehagligt var det i alla fall, så jag gick ganska tidigt. Det släppte när jag kom ut, men jag drogs med huvudvärk efteråt i några timmar.

Eftermiddagen och kvällen har jag ägnat åt matlagning och trädgårdspyssel, mest det senare. Jag har plockat bort frostdödade ettåringar och flyttat diverse växter. Hyresvärdens höns kom och hjälpte till men de förstod inte riktigt arbetsinstruktionen :p så när jag kom ut efter en stund inomhus hade de krafsat rätt ordentliga gropar i jorden där jag planterat jordgubbar och lavendel. En jordgubbsplanta var nästan överskottad och en lavendel hade flyttats från sin plats. Hm, det var inte det jag menade när jag ville att de skulle komma och picka i sig ohyra och kanske något ogräs.

Men det är väldigt trivsamt med hönsen och deras kackelkommentarer. :)

20140928_155723-liten.jpg

Och här ska det så småningom också bli odlingsyta. Synd att ytan är för liten för grisarna, så jag får gräva själv. Men det är jag å andra sidan bra på.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok Min Fröken finns inte mer. Domen kom i slutet av december men det tog några veckor till för mig att skicka in papper till...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 768
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 175
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp