Bukefalos 30 år!

Haha jäklar! Jag ska klura lite 😁

Okej @LadyCovergirl jag kunde inte låta bli att beställa Summer Crush kitet nu så jag klarar mig ett tag 😁

Generellt så tyckte jag nog det var lite för mycket typ blommiga i Spring Fling. Summer Crush lät mer fruktigt och bärigt, förutom att jag också ville testa Delicate Jasmin. Har gått igenom alla mina 10 tester men ska testa den första mer ärligt i morgon sedan kanske det kommer lite kommentarer!

Upptäckte också en parfymintresserad kollega, hon fick med sig Dirty Dancing hem att testa! Hon gillar också söta men inte blommiga parfymer generellt sa hon. Tyvärr jobbar vi såklart inga skift ihop på över 2 månader nu 😒

Tipsar om denna grupp på Facebook. Där kan du köpa splittar av typ alla parfymer även Essence.
Man behöver ofta bära parfymen för att verkligen känna in den ordentligt så då tycker jag 2-3 ml räcker för att kunna ha den några dagar.
Hittar du en parfym du gillar tipsar jag också om att kolla upp den på fragrantica.com. Då kan du se alla olika noter som finns i parfymen samt vilka andra parfymer det finns som liknar den 😊
Parfym är en hel värld och det är jättekul när man nördar ner sig lite och listar ut vad man gillar och inte gillar. Och så häftigt hur en parfym kan dofta så olika på olika personer.
Visa bifogad fil 182972

Fragantica tipsade kollegan också om! Och jag gick med i gruppen 😊

Okej @LadyCovergirl jag kunde inte låta bli att beställa Summer Crush kitet nu så jag klarar mig ett tag 😁

Generellt så tyckte jag nog det var lite för mycket typ blommiga i Spring Fling. Summer Crush lät mer fruktigt och bärigt, förutom att jag också ville testa Delicate Jasmin. Har gått igenom alla mina 10 tester men ska testa den första mer ärligt i morgon sedan kanske det kommer lite kommentarer!

Upptäckte också en parfymintresserad kollega, hon fick med sig Dirty Dancing hem att testa! Hon gillar också söta men inte blommiga parfymer generellt sa hon. Tyvärr jobbar vi såklart inga skift ihop på över 2 månader nu 😒

Då har du lite att sniffa på nu då :D
Hoppas att du hittar några favoriter!

Idag har jag på mig en till hypad sample, By the fireplace.

Imorse i badrummet tyckte jag den luktade precis som Tom&Jerry-kex! När jag sen var in i sovrummet och bytte om frågade jag sambon om jag luktade gott? Han sa att jag luktade kaka.

Nu några timmar senare är det mer vanilj och en lite rökig hint. Inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker än.
Jag hade den men kunde inte riktigt komma överens med doften. Blev inte bras-mysigt utan luktade ”stått vid eld hela dagen”/friluftsdag… 🙃

Åh, en tråd i min smak!

Jag älskar parfym och shoppade också på KICKS 25%-deal, Laura Merciers Vanille. Ett blind buy bara på noterna eftersom jag älskar vanilj i parfym. Kommer på fredag! 😍

Varierar och roterar samlingen (ca 50-60 parfyner) efter humör, tillfälle och säsong/temperatur och tycker att hösten nästan har de bästa förutsättningarna för mina favoriter.

Några favoriter här hemma i skåpet är Tom Fords 'Lost Cherry', Burberry 'Goddess', Maison Mariela 'Replica by the Fireplace', 'Angel' från Mugler och Kayalis 'Yum Pistachio Gelato | 33'. För att nämna ett par. Jag har även en parfym-bucketlist bland mina anteckningar, som om jag behövde fler. :angel:

Idag har jag på mig & Other Stories Act 1 Scene 3. Ljuvlig edt som tyvärr inte sitter i så länge.

Lost Cherry är min favorit just nu!
Sen fanns det en Hugo Boss Woman som var episkt, i ful flaska. Den saknar jag.
Annars är jag väldigt förtjust i Dior Poison, både den röda och den i vit-lila flaska.

Är hemskt väl insatt:D

Jag har en no-buy i April och har bestämt mig för att ge lite uppmärksamhet till mina samples och splittar.

Idag var första gången på länge jag hade en parfym på mig som jag verkligen inte gillade, nämligen den allmänt omtyckta 'Delina' från Parfums de Marly. Jag tyckte bara att rabarbernoten var dåligt balanserad och att doften överlag var ofräsch på mig, sur och skarp. Vill verkligen inte veta hur kvalmigt den luktar då det blir ännu varmare! 🤯

Då gillar jag ändå rabarber i andra dofter, typ i min Dolce&Gabbana 'Anthology L'Imperatrice 3'. Men näe, det här var ingen hit för mig.

Jag önskar att jag hade någon signaturparfym! 😭

Jag har en hårolja som jag köpte svindyrt under gymnasietiden som jag vårdar mycket ömt, jag älskar den doften och när folk som går förbi mig och doftar sådär frisörny så vrider jag nästan på huvudet för hur mycket jag gillar det 🥰

Jag undrar om jag kan hitta någon sån parfym eller schampo/balsam som luktar så ...

Håroljan jag har heter Argan Secret ("exotisk argan oil from morocco") men jag har för mig att jag har doftat på andra flaskor med schampo/balsam som skulle innehålla/dofta något liknande som ändå inte riktigt luktat lika mustigt 🤔 Kanske någon här har tips???

Jag önskar att jag hade någon signaturparfym! 😭

Jag har en hårolja som jag köpte svindyrt under gymnasietiden som jag vårdar mycket ömt, jag älskar den doften och när folk som går förbi mig och doftar sådär frisörny så vrider jag nästan på huvudet för hur mycket jag gillar det 🥰

Jag undrar om jag kan hitta någon sån parfym eller schampo/balsam som luktar så ...

Håroljan jag har heter Argan Secret ("exotisk argan oil from morocco") men jag har för mig att jag har doftat på andra flaskor med schampo/balsam som skulle innehålla/dofta något liknande som ändå inte riktigt luktat lika mustigt 🤔 Kanske någon här har tips???
Okej, jag googlade på argan secret och den är inte så svindyr på nätet numera :rofl:

För övrigt, innan någon föreslår moroccanoil så har jag redan doftat på dem i förhoppning om att de ska dofta likadant. Men det gör de inte, inte på långa vägar :(

Hittade Grand Cuvée av Vacation/Arquiste som verkade intressant och matcha några av de dofter jag letade efter, men så upptäckte jag att den är rätt ny och fruktansvärt dyr :nailbiting: Finns inte ens som liten provflaska vad jag kan hitta, eller har någon annan tips?

Hittade Grand Cuvée av Vacation/Arquiste som verkade intressant och matcha några av de dofter jag letade efter, men så upptäckte jag att den är rätt ny och fruktansvärt dyr :nailbiting: Finns inte ens som liten provflaska vad jag kan hitta, eller har någon annan tips?

Du är inte med i någon splittgrupp så att du kan efterlysa den där? ☺️

Efterlys i splittgruppen på Facebook, det är alltid någon som har ☺️

Det blev köp av Givenchy L'Interdit le Parfum. Tant-faktorn försvann med luftning, den var inte där andra gången jag provade den. Och tredje... Och fjärde... Och till sist hade jag använt hela samplern och behövde mer 😁.

Det blev även Prada Infusion Rhubarbe, suupergod syrlig rabarber/ros. Köpte ett kit där även deras vanilj och ylang ylang följde med, dom var också fina.

Nästa önskeparfym är nog Hermes Barenia...

Jag gillar patchouli i rätt sällskap 😁.

Jag fick hem splitt av Muglers Alien edp, lite fascinerande hur mycket jag gillar den trots att tuberose och trä normalt inte är min grej.

Har köpt splittar från gruppen som länkas ovan 3 gånger och varit nöjd alla gånger.
Nu sist köpte jag Kayalis Eden Plush Pear och fick den igår, så idag var första gången. Och jag känner inget päron i den alls. Lite snopet. Men den är god ändå, kanske lite blommigare än jag tänkt mig. Tänkte att päronet skulle göra den fräsch, liksom. Men nä.
Jag använder inte parfym jämt, så tycker stora flaskor för 1000 spänn är för mycket. Splittar är verkligen toppen då!

Jag gillar alla från Calvin Klein och alla deras luktar underbart på mig, så försöker alltid köpa de små seten med flera olika dofter i små flaskor på flyg och så.

Jag fick hem splitt av Muglers Alien edp, lite fascinerande hur mycket jag gillar den trots att tuberose och trä normalt inte är min grej.
Börjar bli dags att ta fram min Alien Goddess nu när det börjar bli varmare, den är min perfekta sommardoft och är även jobbvänlig så den inte projicerar för kraftigt.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka