Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh jag minns att jag var sugen på Zadig & Voltaires när den lanserades men glömde bort den. Tycker absolut det låter som en parfym för dig och migMina föräldrar har varit på semester och åker hem via Alicantes flygplats snart. De frågade om de skulle kolla på någon parfym i taxfreen () och nu har jag gått igenom hela shoppens utbud, scrollat fragrantica och gjort en lista på (mestadels) blind buys. Jag har en splitt på Moroccanoils 'L'Originale' som jag tycker mycket om, men jag har några till på listan. Är det någon som ni har och har någon åsikt om?
• Rabanne – Ultraviolet
Är främst på listan då den tillhör den orientaliska familjen men med en violnot, vilket jag har i bland annat Guerlain 'Insolence' och Mona di Orio 'Violette Fumee', en annan orientalisk. Min älskade vanilj i basnoten.
• Zadig & Voltaire – This is Her!
Beskrivs som söt, träig och med mycket vanilj och låter perfekt för mig egentligen. Har rosépeppar i toppnoten vilket jag uppskattat i andra parfymer. Låter som en otroligt varm och mysig doft.
• Lacoste – Touch of Pink
Den här skulle hela min ungdom – för jag har velat ha den här parfymen sedan den lanserades 2004 och jag brukade dyka in på KICKS och sampla den varje dag jag kom hem från skolan.Även denna har viol och vanilj, men även mycket citrus. Frågan är om den är FÖR ungdomlig för mina 34 år och om det är bäst att låta den vara bara en dröm?
• Moschino – Gummy
Har precis kommit in på taxfreen såg jag nu. Fräsch öppning med blodapelsin som sedan glider över i en söt-kryddig mix med vanilj, pralin och mysk, bland annat. Har aldrig provat blodapelsin (vad jag vet!) i parfym men tycker den låter spännande.![]()
Vad blev det för något?Mina föräldrar har varit på semester och åker hem via Alicantes flygplats snart. De frågade om de skulle kolla på någon parfym i taxfreen () och nu har jag gått igenom hela shoppens utbud, scrollat fragrantica och gjort en lista på (mestadels) blind buys. Jag har en splitt på Moroccanoils 'L'Originale' som jag tycker mycket om, men jag har några till på listan. Är det någon som ni har och har någon åsikt om?
• Rabanne – Ultraviolet
Är främst på listan då den tillhör den orientaliska familjen men med en violnot, vilket jag har i bland annat Guerlain 'Insolence' och Mona di Orio 'Violette Fumee', en annan orientalisk. Min älskade vanilj i basnoten.
• Zadig & Voltaire – This is Her!
Beskrivs som söt, träig och med mycket vanilj och låter perfekt för mig egentligen. Har rosépeppar i toppnoten vilket jag uppskattat i andra parfymer. Låter som en otroligt varm och mysig doft.
• Lacoste – Touch of Pink
Den här skulle hela min ungdom – för jag har velat ha den här parfymen sedan den lanserades 2004 och jag brukade dyka in på KICKS och sampla den varje dag jag kom hem från skolan.Även denna har viol och vanilj, men även mycket citrus. Frågan är om den är FÖR ungdomlig för mina 34 år och om det är bäst att låta den vara bara en dröm?
• Moschino – Gummy
Har precis kommit in på taxfreen såg jag nu. Fräsch öppning med blodapelsin som sedan glider över i en söt-kryddig mix med vanilj, pralin och mysk, bland annat. Har aldrig provat blodapelsin (vad jag vet!) i parfym men tycker den låter spännande.![]()
Åh jag har varit sugen på infusion d'mandarine men inte fått tag i någon splitt på den än.Jag är på väg till Florens, faktiskt till stor del just för att leta en ny parfym. På vägen har jag hunnit sniffa på lite parfym på flygplatsen.
Pradas Les Infusions-serie har jag varit nyfiken på ett tag och då främst de med vanilj, iris, rabarber och mandel. Efter att ha luktat lite snabbt i duty freen och haft med mig doftstickor i handväskan får de följande omdöme:
Infusion de Vanille - Jag skulle säga att det här är en kall vaniljparfym. Bergamot och neroli finns tydligt med och så har den en hel del rökighet, väldigt trevligt. Inte alls sötsliskig som många andra vaniljdofter. Denna upplever jag som sofistikerad och unisex.
Infusion d'Iris - Fräsch och elegant, men jag upplever att det är något som "stör" irisdoften för mig. Iris brukar vara ett rätt säkert kort när jag väljer parfym, men den här blev en flopp för mig. Jag har hört den beskrivas som pudrig av andra, men det upplevde jag inte alls. I min näsa är den mest bara grön, tyvärr (älskar pudriga dofter).
Infusion de Rhubarbe - Min första tanke är att den luktar likt Molton Brown's delicious rhubarb & rose shower gel. Gott! Nästa tanke är att den påminner om fruktiga bodymists från The Bodyshop. Slagkraftig, väldigt fruktig, söt och somrig doft. Inget för mig, jag klär tyvärr inte i fruktiga dofter, men jag hade älskat att känna den här på någon annan. Ultratjejig doft.
Infusion d'Amande - Semmelsäsong. Den är mandelmassa, och inte så mycket mer.
Jag är på väg till Florens, faktiskt till stor del just för att leta en ny parfym. På vägen har jag hunnit sniffa på lite parfym på flygplatsen.
Pradas Les Infusions-serie har jag varit nyfiken på ett tag och då främst de med vanilj, iris, rabarber och mandel. Efter att ha luktat lite snabbt i duty freen och haft med mig doftstickor i handväskan får de följande omdöme:
Infusion de Vanille - Jag skulle säga att det här är en kall vaniljparfym. Bergamot och neroli finns tydligt med och så har den en hel del rökighet, väldigt trevligt. Inte alls sötsliskig som många andra vaniljdofter. Denna upplever jag som sofistikerad och unisex.
Infusion d'Iris - Fräsch och elegant, men jag upplever att det är något som "stör" irisdoften för mig. Iris brukar vara ett rätt säkert kort när jag väljer parfym, men den här blev en flopp för mig. Jag har hört den beskrivas som pudrig av andra, men det upplevde jag inte alls. I min näsa är den mest bara grön, tyvärr (älskar pudriga dofter).
Infusion de Rhubarbe - Min första tanke är att den luktar likt Molton Brown's delicious rhubarb & rose shower gel. Gott! Nästa tanke är att den påminner om fruktiga bodymists från The Bodyshop. Slagkraftig, väldigt fruktig, söt och somrig doft. Inget för mig, jag klär tyvärr inte i fruktiga dofter, men jag hade älskat att känna den här på någon annan. Ultratjejig doft.
Infusion d'Amande - Semmelsäsong. Den är mandelmassa, och inte så mycket mer.
Jag har Rhubarbe och Vanille och håller med dig om vaniljen. Vanille är liksom kall och torr, väldigt trevligt med en vanilj som inte är sötsliskig.
På mig luktar Rhubarbe supergott, syrlig rabarber och det slår tungt igenom med ros efter någon halvtimme. Det syrliga håller i sig mer på mig, den är inte jättesöt med min hud. En favorit!
Åh jag minns att jag var sugen på Zadig & Voltaires när den lanserades men glömde bort den. Tycker absolut det låter som en parfym för dig och mig
Touch of Pink var hela mina tonår tillsammans med Tommy Girl. Den är ungdomlig men också lite sportig? Har inget minne av att den skulle ha något särskilt djup. Gud har inte känt den doften på 20 år![]()
Vad blev det för något?
Dofttorget var alldeles för lätt och smidigt, så nu har jag beställt tre splittar som stått på min önskelista (Rochas Femme, YSL Libre Intense och Mugler Goddess). Himla skönt att slippa fb dessutom!
Nu har jag fått mina dofter och hunnit testa. Libre Intense var jättefin, bra balans i lavendeln så den inte tar över helt på min hud. Alien Goddess var en bra bit från ursprungliga Alien, inte på ett dåligt sätt dockJa, jag tror att jag skulle tycka att Touch of Pink säkert luktade gott, men inte var något särskilt liksom. Oförargerlig.
Vi får se om det blir något alls när de kommer till flygplatsen sen idag, de var lite trötta så eventuellt köper jag en parfym utanför taxfreen nu när Åhléns ändå har 25% på doft.Men jag är nyfiken på Zadig & Voltaire!
Jag har förvisso bara Libre edp, men så fin den är!
Nu har jag fått mina dofter och hunnit testa. Libre Intense var jättefin, bra balans i lavendeln så den inte tar över helt på min hud. Alien Goddess var en bra bit från ursprungliga Alien, inte på ett dåligt sätt dockKokosen och vaniljen säger okomplicerat sommar och semester för mig, jag gick omkring och log och var på gott humör hela dan jag hade den. Femme Rochas blev lite för mycket aldehyder och för lite frukt/kryddor för mig, och då tycker jag ändå det är lite kul med aldehyd som retrokänsla. Jag gillar t ex Chanels 1932 där.
Åh Nina Riccis äpple hade jag i tidig 20-års ålder. Minnen!Visa bifogad fil 186262
Hittade lite av mina gamla parfymer och plockade fram alla jag använder nu också, jag hade lite roliga vintageflaskor. Chanel Allure och Alien Innocent bland annat, och Sensi från Armani. Väntar på småflaskor som jag beställt så ska jag nog lägga upp lite på dofttorget, och köpa några splittar på sånt jag vill prova!
Alien Goddess är min absoluta favoritsommar-parfym! Den doftar helt perfekt enligt mig. Brukar bära den från maj till slutet på augusti typ. Den blir inte heller tung eller jobbig att bära en riktigt varm dag och den har ingen kraftig projektion så fungerar fint i jobbmiljö eller när man vill vara lite mer diskret.Nu har jag fått mina dofter och hunnit testa. Libre Intense var jättefin, bra balans i lavendeln så den inte tar över helt på min hud. Alien Goddess var en bra bit från ursprungliga Alien, inte på ett dåligt sätt dockKokosen och vaniljen säger okomplicerat sommar och semester för mig, jag gick omkring och log och var på gott humör hela dan jag hade den. Femme Rochas blev lite för mycket aldehyder och för lite frukt/kryddor för mig, och då tycker jag ändå det är lite kul med aldehyd som retrokänsla. Jag gillar t ex Chanels 1932 där.
Jag med, den luktar SÅ sött!Åh Nina Riccis äpple hade jag i tidig 20-års ålder. Minnen!
Är det sant? Jag har knappt något minne av hur den doftade, minns mest själva äppelflaskan. Får väl köpa en splitJag med, den luktar SÅ sött!Den är kvar sen dess!
@Monimaker Essnce Chocolat Chaud har verkligen högt och lågt i recensionerna. Jag vill våga testa den igen men blir nog en semesterkväll jag bara ska vara hemmaBilligt chokladljus blev för framträdande initialt på min hud men vore intressant att se lite längre.