Parning med två hanar på samma löp?

Varför gör det extremt ont? Räcker det inte med ett vanligt blodprov?

Det kanske är olika på storleksskillnad? Små sheltievalpar är väldigt ledsna när man tar blodprov har jag erfarit. Så det är inte något jag skulle göra frivilligt. Det är inte alls samma som när man chipmärker enligt vad jag upplevt.
 
Jag har i och for sig rottisar, men aven som sma valpar har de inte ens markt ett blodprov ... daremot gillade inte "lillan" att fa chipet sarskilt mycket.
 
Det är ju oftast inte sticket som är problemet vid blodprovstagning av valpar, särskilt mycket små, utan det är grejen att de måste vara stilla och blir fasthållna som oftast är det dom tycker är jobbigast.

Särskilt valpar som inte är vana och inte har blivit hanterade så mycket.
 
Det är ju oftast inte sticket som är problemet vid blodprovstagning av valpar, särskilt mycket små, utan det är grejen att de måste vara stilla och blir fasthållna som oftast är det dom tycker är jobbigast.

Särskilt valpar som inte är vana och inte har blivit hanterade så mycket.
Det håller jag med om. Det är ofta hanteringen i sig mer än sticket som de reagerar på.
 
Det lär nog inte göra mer ont på en valp än på en människa. Klart det sticker till, men det är fort över. Titta bara hur småbarn ofta reagerar när dem ska sprutas. Det skriks och gråts mycket för "ingenting".
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
632
Senast: Karolina90
·
Hundavel & Ras Hur lätt/svårt är det att missa att en tik löper? En bekant hade sin hane hos en dagmatte som har en tik och där blev, enligt dagmatten...
2
Svar
24
· Visningar
3 323
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 430
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Slänger ut en fråga åt en vän. Hennes tik åker iväg för parning och har hägning med hanen på dygn 12, 13, 14, 15 och sen inget intresse...
Svar
13
· Visningar
1 958
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp