Pass till importerad häst?

L

Lilla_My

Om man har en importerad häst med utländskt hästpass, måste man då skaffa svenskt pass till hästen eller göra något annat speciellt när man fått in den i Sverige?
 
Ja, den skall registreras i Sverige, är det ett halvblod är det ASVH. Du skall ta ut en id-kontroll gubbe som ritar av hästen sedan skickar du in passet och id-pappret till (ASVH?). Är passet ett som är godkänt av ASVH (tex danskt) så sätter de bara in någon extra sida samt stämplar det och kompletterar med svenskt reg.nr så får du tillbaka samma pass. Tänk dock på att det tar TID...... väntade på min danskings pass i 2,5 mån så det går inte fort precis......
 
Jag har Camarguehäst från Frankrike. Inte skickat in passet än, utan ska vaccinera klart nu i sommar först (grunda, första sprutan avklarad). När jag pratat med dom har de sagt att jag får behålla det franska, men att de måste komplettera med MRL-sidorna (där det står om hästen fått något med livstids karens). Sen kommer han ju in i det svenska registret också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 656
Senast: jemeni
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
714
Övr. Katt Rent hypotetiskt, om jag skulle välja att importera en kattunge från Europa, dvs utomlands men inte längre bort än så, är det något jag...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej! Har funderingar på att importera en häst från Norge till Sverige. Men hur fungerar tullen? Som jag fattat det skall man betala moms...
Svar
4
· Visningar
607
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp