Passier Optimum

Sv: Passier Optimum

Papper i skorna har man väl alltid...:idea:

Ser framför mig hur du haltar fram till stallet...Jag SKA ha de här nya svindyra vrålsnygga stövlarna stl 36 på mig! :rofl::rofl::rofl:

Skämt åsido, jag förstår hur du menar och eftersom jag vet att du mest rider i din dressyrsadel så kvittar det ju om denna inte ligger 100%. Jag sällar mig till kören och grattar till ett bra köp!
 
Sv: Passier Optimum

passformen för din rumpa menar du??

det har jag svårt att tro. det finns ju verkligen noll mjukhet i sätet. :crazy: stubben är ännu värre, där känns det som mina sittben ska göra HÅL i sadeln..

Du har för lite fett på rumpan:devil: Nej men det kvittar nog det är väl bara så att man tycker om olika.

själv föredrar jag passier, kieffer och stubben för alla andra sadlar. Helst dem lite nyare modellerna. Men även dem gammla:eek: helst hoppsladlarna dessutom. Att sätta sig i en jacson, globus, prestige, albion eller Amerigo är pest och pina:crazy:

Det är då dem lite mjukare sadlar jag testat..^^ tyvärr ser det ut som om min tjockis inte kommer kunna ha någon av min favorit sadlar ..:( kanske någon typ at kiffer... Matte håller tummarna..^^
 
Sv: Passier Optimum

Iaf tillbax till ämnet. Jag gillar passier har haft 2 st. Min absoluta favorit var en gammal sak.. en PS baum brun med klossar fram och bak. Ur skön:love:

Jag lät sadelmakare bredda kanalen på denna och sätta klossar bak (fanns inte när jag köpte den) saknar den sadlen sååå mycket. Dumma min häst att hon inte kunde ha den:devil:
 
Sv: Passier Optimum

Ser framför mig hur du haltar fram till stallet...Jag SKA ha de här nya svindyra vrålsnygga stövlarna stl 36 på mig! :rofl::rofl::rofl:

Jag hängde tvätt...
secher-linge.gif
när jag styltade runt i stövel:devil:. för att gå in dem...:rofl::rofl: Men det stämmer att jag tänkte...det ska f*n ta mig gå!!
 
Har precis skaffat en äldre Passier Optimum, tycker den är fantastisk. Visst den är hård, men jag har alltid föredragit den gamla "hårda" modellen av sadel typ Stübben. Upplever i de med mjukare/de med mer stoppning i sitsen att jag kommer för långt ifrån hästen, fast det är ju jag det, är iofs även utrustad med en del egen "stoppning". Att det sedan är en sadel av rejäl och bra kvalité gör ju bara saken bättre, bara ta bra hand om den så har du en bra sadel läääänge.
Sen har jag ju inte heller någon egen häst längre utan rider på ridskola och den passar bra på de olika hästarna.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 593
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 295
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: aida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp