Bukefalos 28 år!

Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️
 

Ingen här har sagt eller antytt att du är dum i huvudet, alls. Givetvis är det svårt för oss andra här i tråden att se bra sidor hos en man som hotar en minderårig med att skicka bilder på henne till hennes föräldrar, det är inte så konstigt.
Men om jag INTE har gjort fel och jag är INTE dum i huvudet varför VILL jag skriva med han då fast det är så uppen bart för alla andra att han är sååå hemsk och dålig och inget bra räknas?
För om jag inte var dum i huvudet eller gjorde fel så skulle jag väl inte vilja skriva med han eller?
 
Jag förstår att det är farligt för dig att känna dig så oerhört ensam, du är dock inte skyldig honom nånting eller nån förklaring! Om han blir sur och gör något dumt för att du tar avstånd så ligger det återigen på honom.
Ja men det är JAG som blir drabbad för det isåfall
 
Men om jag INTE har gjort fel och jag är INTE dum i huvudet varför VILL jag skriva med han då fast det är så uppen bart för alla andra att han är sååå hemsk och dålig och inget bra räknas?
För om jag inte var dum i huvudet eller gjorde fel så skulle jag väl inte vilja skriva med han eller?
Nu gissar jag såklart eftersom jag inte ÄR du, men jag har också varit ung en gång. Jag tror att han får dig att känna dig sedd, hörd och uppskattad, och den känslan är fantastisk i stunden, så man kommer tillbaka för att få känna så igen. Han skriver säkerligen helt rätt saker.
 
Jaha jag är o skyldig och bara o vanligt dum i huvudet eller?
För UPPEN BART så tycker alla andra här att han bara är sååå hemsk och dåligt och dom bra sakerna med han be tyder INGET. Men efter som JAG ville ge han en chans för att jag räknade med dom bra sidorna OCKSÅ så är det ganska tydligt att jag tänker fel enligt alla här. Så ifall jag inte GÖR FEL så måste jag ju vara dum i huvudet då som inte fattar det som är sååå uppen bart för alla andra. Och alla andra vet vad som är bättre FÖRMIG.
Det är en fin egenskap att vilja ge folk en andra chans. :heart Men om folks dåliga sidor är riktigt allvarliga behöver man inte ge dem en chans att göra om de dåliga grejorna. Jag tycker t.ex. inte att någon som medvetet plågar djur ska få nya för att hen "kanske blivit snäll nu", och på samma sätt behöver inte någon som betett sig som han gjort ha fortsatt tillgång till unga tjejer att prata med.

Och du är INTE dum i huvudet. Du är tvärtom klok, snäll och väldigt empatisk. Det är massor av unga tjejer som råkar ut för liknande saker. Inte för att de är korkade, utan för att sådana här män är väldigt duktiga på att låtsas vara bra kompisar. Men du förtjänar folk som är bra kompisar på riktigt. :heart
 
Nu gissar jag såklart eftersom jag inte ÄR du, men jag har också varit ung en gång. Jag tror att han får dig att känna dig sedd, hörd och uppskattad, och den känslan är fantastisk i stunden, så man kommer tillbaka för att få känna så igen. Han skriver säkerligen helt rätt saker.
Ja men är det HELT o möjligt att nån lyssnar på mig då och fattar mig? För jag är så jävla trasig så ingen normal skulle kunna fatta hur jag känner och bry sig om mig påriktigt?
 
Det är en fin egenskap att vilja ge folk en andra chans. :heart Men om folks dåliga sidor är riktigt allvarliga behöver man inte ge dem en chans att göra om de dåliga grejorna. Jag tycker t.ex. inte att någon som medvetet plågar djur ska få nya för att hen "kanske blivit snäll nu", och på samma sätt behöver inte någon som betett sig som han gjort ha fortsatt tillgång till unga tjejer att prata med.

Och du är INTE dum i huvudet. Du är tvärtom klok, snäll och väldigt empatisk. Det är massor av unga tjejer som råkar ut för liknande saker. Inte för att de är korkade, utan för att sådana här män är väldigt duktiga på att låtsas vara bra kompisar. Men du förtjänar folk som är bra kompisar på riktigt. :heart
Ja men fort farande så det är inte som att jag kan välja mellan helt perfekta vänner som kan skriva närsomhelst och han. Utan det som jag har kvar då är vänner som ÄR jätte bra vänner! Men dom KAN INTE skriva närsomhelst så då är detenda som är kvar domdär jävla ensam känslorna ifall det inte finns nån chatt som har öppet då eller nånting. Om det är sånt som jag INTE KAN prata om med mamma eller pappa eller nån personal.
 
Ja men är det HELT o möjligt att nån lyssnar på mig då och fattar mig? För jag är så jävla trasig så ingen normal skulle kunna fatta hur jag känner och bry sig om mig påriktigt?
Nej det är inte omöjligt att nån lyssnar på dig och förstår dig, och även om du känner dig alldeles trasig så betyder inte det att ingen normal kan förstå dig eller bry sig om dig. De där känslorna, att det bara är såna som han som kan förstå dig, det tror jag kommer ur allt trauma som du varit med om.
 
Ja men är det HELT o möjligt att nån lyssnar på mig då och fattar mig? För jag är så jävla trasig så ingen normal skulle kunna fatta hur jag känner och bry sig om mig påriktigt?

Jag tror absolut att det finns folk, så att säga "vanliga" folk, som kan fatta hur du känner. Jag förstår absolut inte allting, men en del kan jag förstå, som till exempel att du vill fortsätta skriva med honom för att det känns bra.

Och jag bryr mig om dig på riktigt, vilket jag kommer fortsätta göra oavsett vad som händer. :heart
 
Nej det är inte omöjligt att nån lyssnar på dig och förstår dig, och även om du känner dig alldeles trasig så betyder inte det att ingen normal kan förstå dig eller bry sig om dig. De där känslorna, att det bara är såna som han som kan förstå dig, det tror jag kommer ur allt trauma som du varit med om.
Det kommer från att det bara ÄR han som har fattat endel saker hur jag menar. Och det kanske är pågrund av mina trauma saker men det ändrar inget iallafall.
 
Jag tror absolut att det finns folk, så att säga "vanliga" folk, som kan fatta hur du känner. Jag förstår absolut inte allting, men en del kan jag förstå, som till exempel att du vill fortsätta skriva med honom för att det känns bra.

Och jag bryr mig om dig på riktigt, vilket jag kommer fortsätta göra oavsett vad som händer. :heart
Ja men det är ju det att det känns som ingen annan kan fatta likamycket som han och kan skriva likamycket som han.
 
Nej det är inte omöjligt att nån lyssnar på dig och förstår dig, och även om du känner dig alldeles trasig så betyder inte det att ingen normal kan förstå dig eller bry sig om dig. De där känslorna, att det bara är såna som han som kan förstå dig, det tror jag kommer ur allt trauma som du varit med om.

Jag håller med dig.KL

Det finns ingen vettig vuxen som kan bemöta psykisk ohälsa-(oavsett ålder), och alla de självdestruktiva ej kontrollerbara krafter som finns med enbart medhåll, även om åsikter(och varningar i all välmening)som här ex läggs fram väldigt försiktigt och varsamt, så uppfattas ändå detta som (delvis) anti mot den utsatta/utsatte.

En sexuell förövare använder sig inte av den förmaningsdelen" utan håller med om precis allt och trycker/ger x medhåll och förståelse också på svagare punkter , som ansedda orättvisor ex, därav en stark kommunikation/gemenskap
och den utsatta känner sig förstått och sedd- eftersom alla krav försvinner i de samtalen.
Ja i nuläget.
Sedan är det ju väldigt många som vittnat om att stämning och krav ändras helt plötsligt , efter en passande tid- finns ju ingen vuxen man som sitter och skriver med ett barn/ung tjej om han inte går igång på det och har planer på övergrepp/sex längre fram.
 
Jag håller med dig.KL

Det finns ingen vettig vuxen som kan bemöta psykisk ohälsa-(oavsett ålder), och alla de självdestruktiva ej kontrollerbara krafter som finns med enbart medhåll, även om åsikter(och varningar i all välmening)som här ex läggs fram väldigt försiktigt och varsamt, så uppfattas ändå detta som (delvis) anti mot den utsatta/utsatte.

En sexuell förövare använder sig inte av den förmaningsdelen" utan håller med om precis allt och trycker/ger x medhåll och förståelse också på svagare punkter , som ansedda orättvisor ex, därav en stark kommunikation/gemenskap
och den utsatta känner sig förstått och sedd- eftersom alla krav försvinner i de samtalen.
Ja i nuläget.
Sedan är det ju väldigt många som vittnat om att stämning och krav ändras helt plötsligt , efter en passande tid- finns ju ingen vuxen man som sitter och skriver med ett barn/ung tjej om han inte går igång på det och har planer på övergrepp/sex längre fram.
Nej precis, det är väl det som gör att förövarna uppfattas av offren som att de verkligen förstår och bryr sig, som ingen annan kan.
 
Ja så man ska gå på hur nån är som sämst då. Så bara för han HAR gjort dåliga saker för ÖVER ETT ÅR SEN så vet alla att han är en dålig person. Och isåfall så ÄR jag en h*ra för jag har ju gjort sånt och man måste ALLTID ta med allt dåligt som man har gjort.
Och som jag har skrivit flera flera gånger så JA jag skulle hellre skriva med nån som inte har ut nyttjat mig bara det att han råkar fatta MIG bättre motför nästan ALLA andra PLUS så kan han nästan alltid skriva som domflesta INTE kan. Så exakt hur hittar man nån så himla perfekt person då som alla här skriver om? För det kanske inte finns nån som är helt EXAKT som man skulle önska ellerhur?
Tycker själv inte att någon bara är dum eller snäll, tror inte ens att någon kan bara vara dum utan att ha något snällt i sig och det känns som du har lätt för att se det bra/snälla i andra människor.

Absolut ska alla (eller allra flesta iallafall) få en andra chans och en tredje och femte och ännu fler men det efter ha avslutat "straffet" om det är något brottslig som begåtts eller efter tagit hjälp med sitt beteende.
 
Förlåt om jag fått dig att tro att du gjort något fel, som skrivits tidigare är det BARA han som gör fel.

Du har gjort väldigt mycket bra saker! Du sa till när han gjorde något dumt så att ni kunde polisanmäla. Oavsett om polisen väljer att gå vidare med det eller om du själv orkar eller inte var det första steget ändå väldigt bra gjort. ♥️

Det var också bra att du skrev här när han sen fortsatte att skriva till dig. Så att någon kunde fixa så att han inte kan göra det längre.

Hoppas att ni hittar någon annan bra lösning när du får ensamkänslorna och behöver skriva med någon. ♥️
 
Okej så om nån har gjort nånting dåligt så är inte den värd en ny chans enligt er eller? För isåfall borde INTE jag få nån mera chans från NÅN.

Givetvis ska en kunna få en och flera chanser till. Men för att få de chanserna så måste en verkligen visa att en förstår vad en gjort fel och visa att en verkligen går att lita på för att få en chans till.

Har en gjort sådana här saker som den här äckelgubben gjort så är det en extremt hög tröskel för att kunna få en chans till. Jag kan ju bara gå på vad du har skrivit här men nej, han har inte tagit sig över den tröskeln.
 
Givetvis ska en kunna få en och flera chanser till. Men för att få de chanserna så måste en verkligen visa att en förstår vad en gjort fel och visa att en verkligen går att lita på för att få en chans till.

Har en gjort sådana här saker som den här äckelgubben gjort så är det en extremt hög tröskel för att kunna få en chans till. Jag kan ju bara gå på vad du har skrivit här men nej, han har inte tagit sig över den tröskeln.
Men hur ska nån kunna visa om den går att lita på ifall den inte får nån chans förräns den har visat det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 830
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 372
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 379
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp