Penna att signera böcker med?

Ballograf epoca! Den är överlägset bäst på mitt jobb och som sekreterare har jag gått igenom en hel del pennor 😅 Bekväm för den är lite tjockare i designen, bläcket är svenskt arkiv-märkt så bleknar inte och den är väldigt jämn när man skriver, inga problem med plumpar eller plötsligt bleka partier. Dessutom kan man köpa refill som är enkel att byta :up:
+1 på detta 😍
 
Jag använder Stabilos i olika färger (!), den smalare, 0,4. Eller Faber Castells Ecco pigment 0,2 eller 0,3, svart eller blå. OCH har alltid en spritpenna ifall nån vill ha signerat på blankt papper där vanliga pennor inte fäster. Faber Castell har en Multimark permanent som är jättebra, jag använder S.

Gel hade jag inte vågat, tar inte de halva dan att torka??

Hoppas du får signera mycket!!
 
pilot vega, som nämndes tidigare, finns både med gel och arkivbeständigt bläck
Den är väldigt behaglig att skriva med, lätt att hålla i.
Gel flyter kanske lite lättare än bläck, men är inte akrivbeständigt.
 
De pilotpennor jag kommit i kontakt med (minns inte modellerna dock) har varit skit. Gett med sig efter någon föreläsning eller två. Tror alla dessa varit gelpennor, om det påverkar.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Kultur Jag läser mycket böcker (främst fantasy och romance), och har under flera år använt Goodreads för att spara vilka böcker jag vill läsa...
2
Svar
23
· Visningar
1 164
Senast: Badger
·
Hemmet Jag har väldigt mycket böcker. Jag älskar faktiskt att ha väldigt mycket böcker. Men jag bor litet och jag vet faktiskt inte hur jag ska...
2
Svar
36
· Visningar
1 257
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp