Pepp på akuten del 2

Började som sagt igår med smärta kring revben, upp mot axel. Ändå överkomlig smärta.
Gick bra i morse, tills jag kom hem från jobbet, aldrig varit med om liknande smärta 🙃

Hamnade på akuten, skiktröntgen gjord, jag har då små proppar i lungan.

Ska äta blodförtunnande i 6 månader, och det blir inga mer p-piller.
Blir kvar över natten och ska snart få mitt första mål mat sen 07 i morse 🙃

Det går bra nu.
 

Ja alltså snacka om oflyt! Stackare! Har de någon aning om vad som kan ha orsakat det eller kan det liksom "bara bli så"?
 
Ja alltså snacka om oflyt! Stackare! Har de någon aning om vad som kan ha orsakat det eller kan det liksom "bara bli så"?

Dom la fram lite olika faktorer, ärftlighet, p-piller, operation bl.a
Så gissar antingen p-piller eller så min operation, men det verkar vanligast att det ju börjar i benen om man haft nåt av dom gipsade 🤔
 
Broschyren jag fick med... jag lever ju redan så 😁
20230524_192731.jpg
 
Men @pepp ! Vilket elände! Jag satt här och scrollade och tänkte på att du inte uppdaterat. Sen dök tråden upp (tack och lov). Krya på dig nu ❤️
 
Skönt att du åkte in!
Jag har också haft proppar i lungorna, åkte in efter flera dagar med ökad andfåddhet (heter det verkligen så, ser konstigt ut!), ingen smärta eller andra symtom som jag upplevde. Ibland ska man söka vård även om inte "vet" att det är något helt enkelt. Krya på dig ❤
 
Skönt att du åkte in!
Jag har också haft proppar i lungorna, åkte in efter flera dagar med ökad andfåddhet (heter det verkligen så, ser konstigt ut!), ingen smärta eller andra symtom som jag upplevde. Ibland ska man söka vård även om inte "vet" att det är något helt enkelt. Krya på dig ❤

Ökad andfåddhet fanns som symptom så det heter så 😁 hur gick det för dig efteråt?

Tack 💕
 
Ökad andfåddhet fanns som symptom så det heter så 😁 hur gick det för dig efteråt?

Tack 💕
Det har gått bra 😍 Ett år med Waran, fick kolla för genetisk anledning till propparna men det var det inte, får ta Fragmin-sprutor inför långa flygningar (händer väldigt sällan), annars är det som vanligt tycker jag. De första åren var min omgivning orolig så fort jag flåsade minsta lilla, men de har lugnat ner sig 😊 Själv förstod jag nog aldrig på riktigt hur illa det kunde gått, det fick ju bra så varför fundera på hur det inte gick?
 
Det har gått bra 😍 Ett år med Waran, fick kolla för genetisk anledning till propparna men det var det inte, får ta Fragmin-sprutor inför långa flygningar (händer väldigt sällan), annars är det som vanligt tycker jag. De första åren var min omgivning orolig så fort jag flåsade minsta lilla, men de har lugnat ner sig 😊 Själv förstod jag nog aldrig på riktigt hur illa det kunde gått, det fick ju bra så varför fundera på hur det inte gick?

Det låter lovande!
Nä den tanken har faktiskt inte slagit mig, och ska nog inte börja tänka på det heller...
 
Fy fasen, tur ändå att de satte sig i lungorna och inte där jag fick min propp, dvs hjärnan.
Jag äter blodförtunnande resten av livet men inte Waran utan en medikamentl som heter Clopidogrel
 
Fy fasen, tur ändå att de satte sig i lungorna och inte där jag fick min propp, dvs hjärnan.
Jag äter blodförtunnande resten av livet men inte Waran utan en medikamentl som heter Clopidogrel

Men fy vad obehagligt!!! :( hur märkte du att du hade propp där?
 
Det var exet som märkte, själv tyckte jag att allt var fridens
Jag sluddrade, kunde inte gå ordentligt, tappade känseln och rätt mkt funktion i vänster sida.
Det sjukaste var att min ena hand kändes som en pipleksak, dvs gummiaktig när jag tog i den med andra handen.

Tur att exet märkte ❤️❤️ så läskigt!
 
Fy vad läskigt med proppar!!

Kommer du behöva äta medicin mot dom i framtiden? Hur länge blir du kvar på sjukhus?
 

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 849
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp