Person som är dålig på svara.

Man kan ju lägga in tillåtna personer
Ja men jag kan ju inte ha alla människor på tillåtna? Jag vill att folk (alla) ska kunna nå mig vid behov. Jag vill bara inte att det ska plinga i telefonen "i onödan" ;)
Om man använder stör ej frekvent så kommer man aldrig kunna nås av andra personer än de man angett som tillåtna. Sjukvården kommer aldrig kunna nå en, andra myndigheter kan inte nå en vid behov, kompisar man inte pratat med på länge (och som då inte finns på ens lista) kommer inte kunna nå en osv osv.

Jag tycker det är en jättebra funktion på natten, inte dagtid.
Ok, på android kan man dels ställa in att vissa nummer som går fram som vanligt. Eller sätta att alla kommer fram tredje gången de ringer inom 15 min. Man kan även sätta andra undantag.
Det kan man på iphone också. Jag använder stör ej på nätterna och har då bara vissa nummer som kan komma igenom. Men på dagtid vill jag att folk ska kunna ringa eller skicka meddelande till mig vid behov. Jag kan ju liksom inte ha alla människor på undantagslistan. Och som sagt, med stör ej så går inte samtal fram alls. De som ringer kan inte ens lämna röstmeddelande vilket jag tycker blir väldigt knepigt. Inte heller syns det att man har missade samtal.
Är jätteenkelt i Messenger att stänga av notiser för en gruppchatt. Det gäller då endast den gruppchatten och man kan välja ifall notiserna stängs av ett visst antal timmar eller för alltid. Så man behöver inte använda Stör ej funktionen.
Jag vet, och så gör jag när det drar igång i någon gruppchatt. Men jag är med i vissa gruppchattar där jag behöver få en del meddelanden, men sen händer det då och då att det drar igång orelevanta saker och då tystar jag den.
 
Ja men jag kan ju inte ha alla människor på tillåtna? Jag vill att folk (alla) ska kunna nå mig vid behov. Jag vill bara inte att det ska plinga i telefonen "i onödan" ;)
Om man använder stör ej frekvent så kommer man aldrig kunna nås av andra personer än de man angett som tillåtna. Sjukvården kommer aldrig kunna nå en, andra myndigheter kan inte nå en vid behov, kompisar man inte pratat med på länge (och som då inte finns på ens lista) kommer inte kunna nå en osv osv.

Jag tycker det är en jättebra funktion på natten, inte dagtid.

Det kan man på iphone också. Jag använder stör ej på nätterna och har då bara vissa nummer som kan komma igenom. Men på dagtid vill jag att folk ska kunna ringa eller skicka meddelande till mig vid behov. Jag kan ju liksom inte ha alla människor på undantagslistan. Och som sagt, med stör ej så går inte samtal fram alls. De som ringer kan inte ens lämna röstmeddelande vilket jag tycker blir väldigt knepigt. Inte heller syns det att man har missade samtal.

Jag vet, och så gör jag när det drar igång i någon gruppchatt. Men jag är med i vissa gruppchattar där jag behöver få en del meddelanden, men sen händer det då och då att det drar igång orelevanta saker och då tystar jag den.
Jag har så dålig täckning där jag bor så svarar jag kan jag ändå inte kommunicera med den som ringer på mobilen :crazy:
Men det syns att jag har missade samtal och att jag har röstmeddelanden och sms om jag låser upp telefonen
Så jag kollar den då och då
 
Jag vill ofta vänta med att svara tills jag kan lägga hela min koncentration på det istället för att skriva något snabbt bara för att få det överstökat. Helst vill jag inte klicka på meddelandet innan jag är redo att svara men med notifikationer är det lätt hänt.
 
Jag har så dålig täckning där jag bor så svarar jag kan jag ändå inte kommunicera med den som ringer på mobilen :crazy:
Men det syns att jag har missade samtal och att jag har röstmeddelanden och sms om jag låser upp telefonen
Så jag kollar den då och då
Okej, jag har iphone och där blockar "stör ej" samtalen helt. De som ringer hör typ "personen du söker kan inte nås", dvs det går inte fram signaler och de kommer inte till röstbrevlådan. Inga missade samtal syns heller.
Meddelanden osv kommer dock fram och syns när man låser upp telefonen.
Jag trodde först att stör ej funkar typ som ljudlöst, men det gjorde det inte :)
 
Okej, jag har iphone och där blockar "stör ej" samtalen helt. De som ringer hör typ "personen du söker kan inte nås", dvs det går inte fram signaler och de kommer inte till röstbrevlådan. Inga missade samtal syns heller.
Meddelanden osv kommer dock fram och syns när man låser upp telefonen.
Jag trodde först att stör ej funkar typ som ljudlöst, men det gjorde det inte :)
Min iPhone är gammal det kanske fungerar annorlunda på nyare :)
Jag måste för övrigt köpa en ny :cautious:
 
Jag kan lätt ta ett dygn eller mer på mig att svara. Läser gör jag oftast så fort jag ser att det kommit något nytt, men sen behöver jag tid på mig att tänka om jag alls ska skriva något tillbaka och isåfall vad. ALLT tar energi, även något så kort som att skriva att jag inte känner mig på topp, så det blir långsamt gensvar. Endera accepterar man det eller så blir man vän med något annan. Det har absolut inget att göra med mina känslor för den andra personen. För att använda en klyscha - it's not you, it's me.

Jag har väldigt svårt för människor som måste ha svar Snarast, speciellt om det bara är för småprat. Ingen ska komma här och försöka styra mig. :devil: Jag stänger av ljud och notifikationer på precis allt, delvis för att skona hjärnan från extra intryck men också i ren protest. Jag gillar inte alls att vi har gått mer och mer mot normalisering av att man ska vara anträffbar precis jämt.
 
Jaha! Jag har iofs inte provat nu på länge, kanske har ändrats? Borde ju vara samma programvara oavsett hur gammal telefonen är :)
Jag är synnerligen oteknisk så jag har ingen aning :)
Men ringer någon två gånger på rad går det igenom verkar det som :cautious:
Det hände när faderskapet ringde i söndags
 
Har en kompis som är extremt dålig på svara på ex messenger och instagram och det stör mig enormt.

Jag tycker det är fint att sitta och "slöskriva" lite då och då om man inte ses så ofta, liksom för att bibehålla nån slags kontakt.
Det här har resulterat i att jag drar mig för att skriva, för att jag vet att hon inte kommer svara/svara x antal timmar senare.

Det hade nog inte stört mig lika mycket om det inte vore så att hon öppnar upp konversationen fort :meh:
Eller om hon skrev, jag är upptagen, känner mig inte kry osv osv.

Gud, jag hör ju hur kinkig jag låter, men kan inte rå för det :D

En nära barndomsvän är likadan, kan ta en månad innan hon svarar. Jag är så van vid det att jag inte ens bryr mig om det längre sen kanske jag är lite likadan själv.. jag läser mess men ibland om det inte är akut eller något i närtid så svarar jag senare. Vet att de finns de som stör sig på att jag inte är uppkopplade o engagerad i konversationer 24-7 men jag är bara sån. När jag umgås med vänner så är jag alltid närvarande och kollar aldrig min mobil eller svarar på mess.
 
Okej, jag har iphone och där blockar "stör ej" samtalen helt. De som ringer hör typ "personen du söker kan inte nås", dvs det går inte fram signaler och de kommer inte till röstbrevlådan. Inga missade samtal syns heller.
Meddelanden osv kommer dock fram och syns när man låser upp telefonen.
Jag trodde först att stör ej funkar typ som ljudlöst, men det gjorde det inte :)
Så dumt. Stör ej på min Android är att det är tyst. Sen har jag de olika undantagen inlagda (vissa nummer eller ring x gånger osv)
 
Jag svarar inte direkt när jag vet att jag inte riktigt har tid/möjlighet att fortsätta konversationen just då. Det känns som om man svarar så väcks förväntningen att man ska fortsätta att skriva/konversera, så om jag känner att jag inte hinner det så väntar jag med att svara på det första tills att jag har mer tid! (Om det nu inte är någon snabb fråga, något väldigt viktigt etc :))
 
Jag tillhör nog dom som inte bryr sig hur lång tid det tar att få ett svar i ett text meddelande, bara glad om jag får ett svar.
Jag tänker mer så om jag skriver ett meddelande så får den jag skriver till svara när den kan, om det så är om 5 minuter eller flera timmar senare.
Gör likadant tillbaka, svarar väldigt sällan direkt. Om jag vill ha ett svar direkt så får jag ringa. Där befinner jag mig. :)
 
Om folk hade stört sig på mig för att jag varit långsam att svara på messenger eller sms så hade jag förmodligen till slut avslutat den relationen. Jag utgår från att om en person vill mig något viktigt som kräver svar direkt så får de ringa vilket mina nära vänner vet om. Att känna stress att vara tillgänglig jämt och omedelbart hade fått mig att må dåligt.

Min mobil är avstängd från det att jag går och lägger mig tills jag duschat, ätit frukost och klätt på mig på morgonen. Har också fibertelefoni med ett fast nummer dit folk är välkomna att höra av sig om det är något urakut under sen kväll/natt eller tidig morgon. På helgen kan jag sätta på mobilen efter lunch om jag inte behöver den till något speciellt.
 
Bara om man inte vill bli störd alls?
Jag vill kunna bli nådd när det är viktigt. Jag vill inte att telefonen ska plinga hela tiden med oviktiga saker.

Med stör ej kommer folk inte fram på telefonen alls. De kan inte ens lämna röstmeddelande. Iaf på iphone.
Jag har iPhone. Det som händer när någon ringer när jag har på "stör ej" är att det blir upptaget-ton, men jag får notis om missat samtal. Vid flera samtal på raken, minns inte om det är 2 eller 3 så släpps det igenom. Sms kommer också fram , men utan ljud eller vibration.
 
Jag är också den vännen. Jag verkligen avskyr att telefoner har blivit del av vardagen till den milda grad att folk sitter och pillar med dem under arbete. I mitt klassrum har jag en no phone policy och den policyn gäller även mig. Studenterna verkar tycka det är befriande att få koncentrera sig i lugn och ro och jag slipper att bli irriterad av diverse ringsignaler och ljud.

Självklart får man ha telefonen i fickan och gå ut ur klassrummet för att svara om man inväntar viktigt samtal och inte kunnat planera det till tid utanför föreläsningen. Jag är liksom ingen drake.
 
Jag tycker att en av poängerna med textmeddelanden är att det går bra att svara när det passar - skriver jag till någon behöver hen inte släppa allt hen har för händer och svara, utan kan vänta till lämpligt tillfälle. Och samma sak åt andra hållet - jag kan vänta med att svara på messenger/sms/annan chatfunktion tills det passar mig. Jag hade blivit otroligt stressad av kravet att svara med en gång eller att alltid vara tillgänglig.
 

Liknande trådar

Relationer Man 1: (Bor i annat land, träffat genom gemensamma vänner på festlig tillställning i sagda land.) Jag: lägger upp bild på fb några dagar...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
32 964
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp