Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag ledsen men man kan inte bli celibat ;) dock man bli nunna och leva i celibat.

Tack, jag tyckte det lät lite konstigt :D

Messa inte så mycket utan försök att träffa honom igen personligen så ni kan prata. Har han en personlighet du gillar? Är han snäll, respektfull och omtänksam?

Och kanske den viktigaste frågan av allt , när och vart flyttar han?

Det är hans personlighet som gjort mig intresserad, jag gillar den , den är annorlunda men mycket genuin. Han är snäll, generös och omtänksam. Vad jag har märkt iaf.

Han flyttar till en europeisk storstad, ingen aning om när, men blir det av så säkert ganska snart :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Oops! Jag gjorde ju misstaget att leta en sammanfattning och då halkade jag in på något engelskt av misstag (halkar alltid in på något engelskt.. ;))

Då får jag väl kolla in den också! Vill du summera lite?

Jag kollade på denna:
the secret
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Lat som jag är skickar jag en länk
http://josefsson.net/boecker/117-hemligheten.html

Jag hittade iaf orsaken till varför jag är som jag är. Jag har bråttom! Jag har inte tid att vänta på att en relation skall etableras, utan jag vill träffas och följande dag ha ett tryggt förhållande, typ ;) Att jag är som jag är beror på min tidiga barndom (som jag alltid upplevt som bra) och hur jag upplevde separationer från föräldrar, frånvaro av föräldrar osv.

Boken handlar om de här olika typerna och i slutet får man tips om hur man ska jobba bort sina skavanker - och det är där jag är just nu.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Länk funkar bra det med! :) tack!
Jag tror jag är med på vad boken handlar om. Har själv gått i många av de tankebanorna. Jag är helt och fullt medveten om att jag är otroligt färgad av mina föräldrars förhållande och min far generellt.

Jag kom på det när jag insåg att i stort sett alla jag sett som potential eller haft som partner har varit för lika min far för att det ska vara bekvämt (hej Freud).
Sen så vet jag ju också att allt detta har lett till att något som sitter otroligt hårt rotat är att jag inte tror på vad män säger (i relation, mina vänner tror jag på).. :o det är jättedumt och oftast helt utan grund, men jag tror att det är därför jag tar sån tid på mig att reagera på vad som sägs bl a. Jag behöver liksom se om det är/blir som de säger eller inte. Kan vara de minsta av grejer. Det handlar inte om att jag tror att någon ljuger, utan mer om att folk ofta säger saker - för att det inte ska vara tyst, eller för att det låter bra, eller för att hålla med.

Det är bl a sådana saker jag jobbar med och är i stadiet att jag håller på att hitta verktygen till min lilla verktygslåda. Än så länge har jag ettvinkeljärn, en trasa och en skruvmejsel. Typ. Man kommer en bit på väg men kan inte riktigt bygga något. Än :)

Kolla filmen vettja, den finns på swefilmer.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Näe usch nu känns allting bara hemskt. Jag är precis tillbaka i gamla mönster där det känns som jag håller i snurran för allt. Vi har messat lite, han svarar vänligt men egentligen utan något att ta på. Jag svarar vänligt - försöker med det positiva och att öppna för ett svar, lite mer smileys osv. Men nu känns det inte alls kul, det enda jag känner är osäkerhet, ångest, överanalyserande av saker jag verkligen inte borde fundera över och det är de mönstren jag försöket bryta.
Om man ska uttrycka det såhär: för att försöka ändra det nu, DÅ börjar vi tala om spel. Jag önskar ju bara att någon jag gillar ska ha tålamod och visa intresse tillräckligt länge för att jag ska hinna starta och komma ikapp. Give a girl a break liksom.

Jag ska fasen bli celibat. Fan. :cautious:
Det finns två möjligheter med ert smsande.
Den ena är att han är osäker som du. Mindre troligt, eftersom du uppmuntrat till kontakt, det enda han behöver göra är fråga om ni ska ses, men han pratar bara allmänt.
Den andra är att han inte vill bli osams och är därför trevlig men tar inga initiativ utan låter det rinna ut i sanden. Hinten om ev flytt tyder på det. Låter som om han vill att du ska ställa in dig på att det inte blir något. Är det så så har han kanske inte ens funderat på flytt, han sa nog bara det för att du ska förstå att ni inte kan inleda något.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Så skulle det absolut kunna vara. Och på en massa andra sätt också. Men i grund och botten får jag ju inte den reaktion av honom som jag skulle vilja, eller som jag (hoppas att jag) öppnat möjligheterna för. Så då är det lika bra för mig att bara fortsätta med mitt och låta honom fortsätta med sitt. Kanske det ändrar sig på vägen, men jag tror inte att jag kommer få ut något positivt ur att fortsätta. Det enda jag skulle få är i så fall en viss mån av uppmärksamhet (som jag tjatat till mig genom att ligga på). Nej tack :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Har du tappat smaken för det hela, och han inte längre verkar särskilt intresserad så känns det ju som en god idé att bara fortsätta livet som tidigare.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag skulle gärna fortsätta, men inte såhär och inte med den känslan som infunnit sig de senaste dagarna. Så jag gör som du föreslår och låter livet fortsätta som tidigare. Så kan jag ju hålla ögonen öppna för förändringar eller andra alternativ :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Den har jag också, men på svenska. Har inte läst hela men har den lite som uppslagsbok. Öppnar boken ibland och läser ett kapitel.


Överlägsen , har jag på toa o läser nästan något varje dag :D

Jag har massa exempel på att det fungerar
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja, jag tror ju inte på det där med universum riktigt, men riktar du in dig på något du vill och håller det i tanken, kommer du automatiskt att dras åt håll där sådana möjligheter finns. Har du det i sinnet kommer du också vara öppen när de möjligheterna infinner sig, och, förhoppningsvis, ta dem.

Den här killen är ju väldigt mycket precis den typen av person jag har hållit mig öppen för. Dock tappade jag ju bort mig själv och min tro på mig själv lite när han väl infann sig ;) :o

Nåja, det kommer fler möjligheter, nu har jag iallafall kommit såhär långt!
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja, jag tror ju inte på det där med universum riktigt, men riktar du in dig på något du vill och håller det i tanken, kommer du automatiskt att dras åt håll där sådana möjligheter finns. Har du det i sinnet kommer du också vara öppen när de möjligheterna infinner sig, och, förhoppningsvis, ta dem.

Den här killen är ju väldigt mycket precis den typen av person jag har hållit mig öppen för. Dock tappade jag ju bort mig själv och min tro på mig själv lite när han väl infann sig ;) :o

Nåja, det kommer fler möjligheter, nu har jag iallafall kommit såhär långt!


Mitt Universum är jag själv o mina tankar ...jag tänkte till mig 46 000 på et toabesök ;) -----dä du :D

Jag har tänkt att ska jag ha nån karl mer så ska det inte vara nån gubbe, eller ha massa småglin...jag är 52 o boyfriend 35 o inga barn ...man ska vara noga med vad man tänker ;) .....och riktigt så ung skulle han inte behöva vara :p ..men nu blev det så , fast han är bara ett kapitel i mitt liv ...
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

ja det jag tyckte var lite tråkigt i filmen var hur mycket de fokuserade på det materialistiska (någon filmsnutt på en liten kille som får en ny cykel, någon får en bil, någon kollar på en väska mm). de förklarar ju iofs i slutet att det inte handlar om det, men det är väl ett sätt att dra in folk. alla VILL ju HA.

men sjukt häftigt att det funkat för dig!
Jag flyttade ju hem när jag kom på mig själv med att ha uppnått allt jag önskade i london. allt jag visualiserade mitt liv att bli under mitt första år där... det var kul :)

älskar att dagdrömma, visualisera och vara inspirerad - det är min bensin! måste bara komma på att styra lite då och då ;)

nämen det känns jättebra nu, är så glad att jag känner mig tillbaka på banan!

:)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Liten uppdatering, trots att inte så mycket har hänt, men..

Efter att jag tagit kontakt (och han inte nappade på det något vidare), har vi fortfarande inte setts eller hörts mer på telefon. Däremot har han blivit väldigt aktiv med att gilla eller kommentera större delen av min aktivitet på fb. Vid ett tillfälle lade jag upp en mer seriös statusuppdatering som han kommenterade lite skämtsamt på. Jag höll på med annat och tog inte notis. En timme senare kommenterade han ingen och frågade om jag inte tyckte det var kul. En timme efter det skickade han ett mail och frågade varför jag inte tyckte det var kul..

Kort efteråt kunde jag svara att jag var ute och körde (lade till en smiley). Senare under kvällen skickade jag ett litet relaterat skämt tillbaka och fick som svar ":)". Inget mer (jag svarade med en tummen upp)

Vidare uppmärksammas min aktivitet med likes och kommentarer.

Jag fortsätter egentligen med mitt liv som det är, men avslutar den här uppdateringen med att vara tillbaks precis där jag var i början av tråden (håller dock i tanken att vara mer generös i textkonversation) :

Ååååh jag förstår inte (vissa) män...
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Gräset är alltid grönare hos grannen...eller... Man saknar inte kon (förlåt!) förrän båset är tomt...

Vi väntar med spänning på fortsättningen.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Haha, jag tycker han verkar skum...lite bekräfteslekåt o vet att du gillar honom ...så när du inte "gillar" så måste han fråga varför ?? Han kör fulspel med dig
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag är lite mer benägen att hålla med dig, men
1. Han verkar inte vara personen som skulle köra med fulspel i en sån här situation (fast men vet ju aldrig). Nu i efterhand har jag också fått veta att vissa av de sakerna han berättade för mig när vi pratade är information extremt få personer sitter på. Han har alltså varit mycket öppen och ärlig med mig tidigare.
2. Han får ju ingen bekräftelse av mig (eller mycket lite, jag är ju ingen stenvägg), men han ger.:confused:

Jag undrar om han typ tycker synd om mig eller något och vill visa att han är "sjysst"? O_o totalt obefogat isåfall.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Oavsett vad han håller på med så är det ju uppenbarligen helt fel kille för dig. Ett förhållande ska vara roligt och det ska vara enkelt. Det ska inte börja med att man inte alls förstår varandra. Då är man inte rätt helt enkelt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 051
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 829
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 530
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp