Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag har fått intrycket av att vi förstår varandra mycket bra när vi umgås. Visst att det med några flyter på perfekt från början, men andra tar det ett tag att förstå i all den övriga kommunikation vi använder idag. Hur ofta någon kollar telefonen, vilken typ av språk/smileys man använder et c.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vi sprang förresten på varandra på stan idag....

Jag var lite nervös men det gick över... Vi pratade ett tag, han berättade - utan att jag frågade - att han inte gjort något annat än jobba och vara hemma på sistone. Att det är två saker han både funderat och väntat på svar på för att få veta hur hans liv kommer se ut. Att datumet för eventuell flytt från början kanske skulle ha varit runt nyår, men nu skulle kunna vara nästa månad redan. Att det mesta lutar åt en flytt och att han varit/är uppslukad av situationen. Det kändes som den uppdatering han inte ännu gett mig mer än bortförklaringar, och jag är glad att det blev ett sådant "kravlöst" möte och ett helt gratis tillfälle att stämma av stämningen mellan oss. Stämningen kändes bra. Som att vi tycker om varandra. Fick världens längsta kramar. Speciellt när jag skulle gå. Min vän sade "han verkade ju onekligen väldigt glad att se dig" och att det hade verkat vara ett väldigt avslappnat möte. Åh, när ska något vara bara lite enkelt egentligen? :cautious:
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag har fått intrycket av att vi förstår varandra mycket bra när vi umgås. Visst att det med några flyter på perfekt från början, men andra tar det ett tag att förstå i all den övriga kommunikation vi använder idag. Hur ofta någon kollar telefonen, vilken typ av språk/smileys man använder et c.

(Hann inte ändra det här inlägget)

Jag är t ex en av dem det tar ett tag innan man förstår har jag förstått. T ex har jag en förhållandevis mörk och lite hes röst, vilket gör att jag tydligen kan låta ganska sur eller allvarlig i telefon. Så pratar jag med någon jag inte pratat med tidigare får jag anstränga mig för att låta riktigt "chirpy" ett tag tills de lärt känna mig och mitt temperament. Sen är det lugnt och jag kan prata mer normalt igen. Detsamma borde jag lära mig i text, har jag förstått av denna tråd.

Det handlar ju så ofta om vad man läser in i vad den andra personen säger eller hur de verkar säga det, mer än att man lyssnar på VAD de faktist säger eller skriver. :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Haha, ja kanske det ;)

Nu syftade jag iofs mest på hans eventuella flytt och att jag nog har mer känslor än jag trodde jag skulle ha. Det är roligare att ha känslor för någon som inte står mitt i en jättelivsförändring :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Fast hur stor är den där förändringen egentligen? Både du och jag har flyttat utomlands ett par gånger och vi är ju inte annorlunda för det, eller hur? Vi vet ju båda två att känslor består även om man flyttar någonstans.

Och du snackar ju om att också flytta ibland. ;) Kanske finns jobb där för dig med? ;):idea:
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

För honom är det en stor grej, en av de största sakerna han gjort för sig själv hittills i sitt liv. Lite på samma sätt som när jag valde att flytta hem. Det var liksom större att inse att det man håller på med och hur man levt sitt liv de senaste tio åren inte är hur man vill fortsätta. Att veta att man måste göra en förändring av en situation där man är förhållandevis trygg och framgångsrik till en situation där man på sätt och vis måste börja om från början kändes för mig som en större grej än att dra iväg på äventyr eller flytta till något specifikt (t ex utbildning).
Jag är jätteannorlunda efter tio år borta ;) men jag förstår din poäng. Skulle jag flytta någonstans idag skulle jag inte alls tycka det var någon stor grej. Snarare kul! Men just nu har jag kommit ut på andra sidan efter ett långt jäkla helvetesår, köpte lägenhet för någon månad sedan och ser fram emot vad som kommer min väg. Flytt är, för mig just nu, inte på kartan. Men resor i alla dess former, inklusive månadslånga jobbresor, är kul och det gör jag gärna när jag får möjligheten! ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

"Någon" verkar möjligtvis kanske eventuellt ha vaknat till liv igen.. Sprang på varandra igen igår och sedan dess har han hört av sig och föreslagit en fika imorgon. Ska bli spännande att höra vad han har att berätta.

Lite underhållande: jag bestämde mig, efter lite rådfrågning mm, att ge honom åtta veckor att höra av sig eller "göra något" innan jag droppar det och går vidare. Utan att jag försökte driva igång något, ifrågasätta eller pocka på hans uppmärksamhet (nytt förhållningssätt för min del!). Imorgon skulle det ha gått 8 veckor. Lustigt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ok, spännande att höra vad han säger imorgon. Lite skeptisk tycker jag gott du kan kosta på dig att vara dock.

En fråga från en nyfiken med, varför vänta så länge som åtta (!!) veckor? Två eller tre veckor hade jag nog kunnat sträcka mig till möjligen, men åtta veckor hinner man väl nästan gå vidare på vare sig man "väntar" elle inte? :p Inte menat som kritik, är mest intresserad hur du tänker :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja, lite skeptisk är jag allt! ;) mitt mål är, om det visar sig relevant i sammanhanget, att göra det förstått att jag tycker det känns olustigt med ett sådant 100 till 0 - och tvärtom - och att det gör mig osäker när jag inte hänger med och lämnas att gissa. Jag brukar inte vara så bra på att dela med mig avsågat nämligen.

För att svara på din fråga, så har jag det senaste året reflekterat en hel del över hur jag beter mig i sådana här situationer och kommit fram till att jag inte trivts med de valen jag gör. Ffa har de inte lett till något positivt relationsmässigt och istället ett väldigt tydligt beteendemönster som uppenbarligen inte funkat ;)
I nätdejtingtråden (i slutet) har jag summerat ungefär det jag lärt mig och det jag känner har hjälpt mig hitta ett nytt, ärligt och öppet förhållningssätt till mig själv, mina behov och hur jag kan/bör kommunicera det till de inblandade. Personen som fått upp mina ögon för detta (via en vän) är en kbtterapeut i USA verksam inom yrkes- och kärleksrelationer. Hon föreskriver den längden tid, delvis för att man själv ska ge sig en möjlighet att se bortom ocytocinrushen, men också för att man ska ge sig själv möjlighet att koncentrera sig på sitt liv, vara konstruktiv, leva och göra kul saker - istället för att titta på telefonen var femte sekund eller skicka meningslösa meddelanden för att man är rädd att den andra ska "glömma bort" en..

Är man intresserad glömmer man inte bort den andra ;)
Drar man sig undan och slutar höra av sig, har man oftast en anledning. Då anser jag att det är både sjysst och nödvändigt att låta den personen gå igenom vilka tankebanor den nu behöver och bestämma själv om den vill återvända eller inte. Gör den inte det så har man iaf inte suttit och hängt upp "allt" på den samt gett sig själv gott med tid (två månader) att vänja sig vid tanken :)

Jag tog de åtta som rekommenderades för att jag inte kunde komma på ett bättre nummer eller argument själv ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

ok, är nog lite seg i huvudet för jag förstår delvis men inte helt det du skriver nu :p

Kanske skall läsa igen imorgon och se om det klarnar :angel:

men dessa veckor är alltså till delvis för att faktiskt gå vidare på ett sätt, men samtidigt inte "skriva av" den andra personen helt, utan ge hen en chans att återvända?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jamen typ så :)
(Att vara kortfattad och tydlig är inget jag är speciellt bra på! ;))
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

haha, ingen fara alls :p Behövde mest förkorta det för att se om jag förstod ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Förkortningar och förenklingar är jag mer än tacksam för! ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jamen typ så :)
(Att vara kortfattad och tydlig är inget jag är speciellt bra på! ;))

jepp, och golit är rätt tacksam för att hoppa in i tråden här.

Så vad är det för fel på att provknullla lite och sen fundera över en avsugning?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

:)

Vi har ju haft lite kontakt via fb och sprungit på varandra några gånger.. Men ja, att jag skulle falla in i hans armar om han bad mig har jag svårt att föreställa mig ;) Men jag går ingenting i förväg, jag vill höra vad han har att säga först. Han kanske berättar att han träffat någon, att han ser mig bara som kompis, eller bara vill prata om sig själv! :cautious: Och jag vill, beroende på vad han har på hjärtat, säga hur tystnad och gissningslekar funkar för mig. Dvs dåligt.

Men jag är inte arg, bitter eller besviken. Jag är nyfiken och intresserad av att höra vad som försigåtts :)

OM fikat nu blir av..
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

jepp, och golit är rätt tacksam för att hoppa in i tråden här.

Så vad är det för fel på att provknullla lite och sen fundera över en avsugning?

Huruvida du vill provknulla och sedan fundera över att suga av någon är helt upp till dig. Jag lägger ingen värdering över ditt liv och dina handlingar i den mån.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 051
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 831
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 531
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp