Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

tjenixen

Trådstartare
Man 1:
(Bor i annat land, träffat genom gemensamma vänner på festlig tillställning i sagda land.)
Jag: lägger upp bild på fb några dagar efter sagda tillställning
Han: kommenterar och skickar vänförfrågan
Jag: svarar på kommentar och accepterar förfrågan
Han: skickar meddelande - "hej :) är du tillbaka i Sverige nu?"
Jag: "hej! Ja det är jag, var tvungen att åka tillbaka eftersom jag flyttar imorgon. Festen var kul!"
Han: ...tystnad....


Man 2:
(Ex kollega, bor i USA, mycket flirtigt när vi ses. Har hållit sporadisk kontakt i ca två år)
Han: jag kommer till London, var är du?
Jag: kul! Jag ska också dit.
Jag: vilka datum?
(Han ger datum, vilka inte överensstämmer med mina, jag föreslår en visit förbi Sverige på vägen hem vilket inte blir av)
Jag: hur var London?
Han: Superbra, fantastiskt väder. Saknade ditt ansikte dock! Hur är vädret där du är?
Jag: Fantastiskt! Är ledig t o m augusti så hinner förhoppningsvis njuta av det. Skulle ha varit kul att ses!
Han: Det är inte för sent!
Jag: Vad menar du?
Han: ...tystnad...


Man 3:
(Träffat genom gemensamma vänner, bor och jobbar mycket nära. har mailats på fb lite fram och tillbaka under de senaste månaderna. Gillat varandras bilder osv. vi har setts ca tre gånger, endast oplanerat och med andra. Oftast han som tar kontakt utan att ha något att säga egentligen, bara trevliga "hej hur är läget" konversationer och komplimanger. För de som följt mina dejtingdisasters så ja, jag har även tagit initiativ till kontakt ;).)
Han: hej fina xxxxx. Hur går det med flytten?
Jag: hej :) det går bra (bla bla lite om det). Ser att du varit ute och rest, det såg spännande ut!
Han: skönt att det går bra. (Bla bla lite om resan osv) ...önskar jag kunde flytta dit. Hur mår du? Hur var din sommar? Vad har du gjort? :)
Jag: svarar på hans anekdot och "varför inte skaffa ett litet stuga där ;)" svarar på hans frågor och avslutar med lite om hur härligt det är att ha semester i stan.
Han: ...tystnad...


Måste verkligen vara extremt obegåvad på kommunikation eller ha någon slags man repellant. (Jag har inte haft sex med någon av dem men skulle glatt ställa upp med alla tre - inte samtidigt - eller ha en liten flirt.)

Det finns ingen egentlig poäng med den här tråden förutom generellt avreagerande och funderande över varför det så ofta händer att män som visar intresse samt tar kontakt lämnar den att dö en plötslig död - till synes pga mina hemska hemska svar...:cautious:

Eller så är jag mest bara grinig för att jag inte kan sova :meh:
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja du lämnade ju verkligen hemska svar! De blev nog rädda!! :eek::nailbiting:

Jag tror de tror kvinnor är tankeläsare så de inte behöver prata i onödan! :angel:
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tolkar det som att dom vill ha pussy och det är många som vill ge pussy så får dom det inte fort av dig är det lätt att nån annan hinner före.
Många som bjuder på sig själva sas.
Varför inte fråga om dom vill ligga? Om det är det du vill?
Dina svar låter lite svävande/tråkiga om det bara är ligga man är ute efter.
Ingen kritik mot dig men många killar vill ha det lite mer pang på.
Tråkigt javisst :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tycker att du beskriver ganska typiska facebook-konversationer.
Ytligt, enkelt, oftast utan djupare betydelse.

Jag förväntar mig åtminstone inte långa haranger efter den första situationen du beskrev.
Man är överens om att festen var trevlig.
I situation tre: vad skulle han ha sagt? Du har slängt ur dig en kommentar om att köpa stuga, det behöver väl verkligen inte tolkas som en invit!

Situtation två verkar ju lite egendomlig när han skriver att det inte är för sent men inte nappar på din lite märkliga svarsfråga.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Håller med. Ytliga diskussioner som man inte orkar föra vidare.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag håller helt med. Det kunde varit jag som svarat i samtliga tre konversationer. Ibland förväntar man sig inte en längre utläggning och ibland orkar man inte svara. Ibland tänker man svara men så infinner sig plikten på annat håll och så glömmer man bort att svara.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Man två blev ju lite avsnäst. Men i övrigt: Hur länge ska man hålla på att skriva meningslösheter på facebook till folk man känner lite ytligt? Några artighetsmess är väl ok, sen lär man väl gå ut i verkligheten.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Avsnäst?????

TS undrade ju vad han menade....
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Han menade att det var inte för sent att träffas.:)
Det tyckte TS var så otänkbart så hon kunde inte förstå det.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Otänkbart?? TS var ju den som skrev att det vore roligt att träffas.....

Fast här ser vi ju den manliga sidan av saken;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tolkar det som att TS med den frågan menar hur och var och när de isf kan träffas.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tolkar det som att dom vill ha pussy och det är många som vill ge pussy så får dom det inte fort av dig är det lätt att nån annan hinner före.
Många som bjuder på sig själva sas.
Varför inte fråga om dom vill ligga? Om det är det du vill?
Dina svar låter lite svävande/tråkiga om det bara är ligga man är ute efter.
Ingen kritik mot dig men många killar vill ha det lite mer pang på.
Tråkigt javisst :)

Då kan de väl hinta det tycker jag? Jag är skitdålig på att sitta och gissa vad någon egentligen vill - om de vill något annat än det de tar initiativ till. Men däremot kan jag ju åtminstone försöka visa att jag gillar att de tar kontakt. Jag lägger ju inte upp benen / ger en invit till sex bara för att någon säger "hej".


Ingen av situationerna är sådan att jag kan fråga om de vill ligga.
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Situtation två verkar ju lite egendomlig när han skriver att det inte är för sent men inte nappar på din lite märkliga svarsfråga.

Fast var den så märklig?

Han hade ju återvänt till USA redan, så när han säger att det inte är för sent att ses undrar jag vad han menar.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

I situation tre: vad skulle han ha sagt? Du har slängt ur dig en kommentar om att köpa stuga, det behöver väl verkligen inte tolkas som en invit!

Förutsatt att han inte är en person som behöver ledsagas i en konversation så kunde han ha sagt vad som helst?
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag hade valt helt andra svar om jag hade velat ha en annan utveckling av konverstationen. Helt andra svar.

Som det ser ut nu, hade det för mig varit en tydlig avskrivning. Torrt och platt, inget att spinna vidare på ö h t.

Men det är jag det, jag tycker om ett annat driv i meningsbytet - som pingis ungefär. Inte boll - platt fall och lämna över initiativet till motparten.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag hade valt helt andra svar om jag hade velat ha en annan utveckling av konverstationen. Helt andra svar.

Som det ser ut nu, hade det för mig varit en tydlig avskrivning. Torrt och platt, inget att spinna vidare på ö h t.

Men det är jag det, jag tycker om ett annat driv i meningsbytet - som pingis ungefär. Inte boll - platt fall och lämna över initiativet till motparten.

Det var ju inte ens kantboll, nej ute :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Åh så tråkigt om det uppfattas så. Svar som vadå t ex?
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Här är en annan del av en konversation med man 3 som också avstannade tvärt:

Jag: tar kontakt och ber om råd om en grej.
Han: svarar direkt
Jag: underbart, tack xxxx! Vad glad jag blir. Jag ska kolla upp det så blir jag förhoppningsvis fin till xxxxx igen.
Han: Du är fin som fan redan
Jag: Du gjorde precis så jag går runt här och jobbar med ett leende :)
Han: (bla bla om jobbet)
Han: Jag kan säga det till dig varje dag om det får dig att le mer
Jag: Så fint sagt...! Svårt att tacka nej till ett sådant erbjudande ;)
Ja precis, håller på och jobbar med xxxx. Ska hinna med xxxx och Xxxx innan, osäker på hur..
Han: ...tystnad...
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag är skitdålig på att sitta och gissa vad någon egentligen vill - om de vill något annat än det de tar initiativ till.
Du kan utgå från att motparten har ungeför likartade problem, fram till att motsatsen är bevisad.

Man 2:
(Ex kollega, bor i USA, mycket flirtigt när vi ses. Har hållit sporadisk kontakt i ca två år)
Han: jag kommer till London, var är du?
Jag: kul! Jag ska också dit.
Jag: vilka datum?
(Han ger datum, vilka inte överensstämmer med mina, jag föreslår en visit förbi Sverige på vägen hem vilket inte blir av)
Jag: hur var London?
Han: Superbra, fantastiskt väder. Saknade ditt ansikte dock! Hur är vädret där du är?
Jag: Fantastiskt! Är ledig t o m augusti så hinner förhoppningsvis njuta av det. Skulle ha varit kul att ses!
Han: Det är inte för sent!
Jag: Vad menar du?
Han: ...tystnad...
"Vad menar du?" bryter mycket av från tidigare ton - åt det negativa hållet. Det är väldigt lätt att läsa det lite som "VAD MENAR DU????", och har han gjort det är den tappade sugen kanske mer lättförståelig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 051
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 831
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 530
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp