Piercingar

Inte konstigt alls, den är ju inte läkt än och man bör inte byta smycke innan den är läkt.. en broskpiercing tar tid på sig att läka, 2-4månader är väl ganska vanligt, ibland 6månader och ibland upp till ett år..


Anledningen till att jag bytte från början är att den skavde då den rörde sig för mycket alltså kändes för stor. Kan va att jag inte rengjorde den jag satte i tillräckligt. Får nog skylla mig själv. Hoppas det blir bra nu. Får tvätta med koksaltlösning och lägga den antiseptiska gelen morgon kväll och hoppas det blir bra
 
Hej hej
Jag igen
Finns det någon som har gjort Monroe piercing själv? Isf vad har ni använt för labret? Tack på förhand
 
Jag har försökt byta smycken typ halva dagen och det har inte gått bra alls så nu sitter jag med ett riktigt jävla förbannat öra för jag var tvungen att tvinga in en större ring för jag vet inte vilken gång i ordningen för de bara gled ur hela tiden och jag fick ge upp med tragusen också och sätta tillbaka push in-smycket 😑 Jaja, ringen blir förhoppningsvis bra bara svullnaden går ned och det inte blir alltför infekterat och tragusen brukar aldrig bråka när den väl har lugnat sig efter någon timme
 
Jag har försökt byta smycken typ halva dagen och det har inte gått bra alls så nu sitter jag med ett riktigt jävla förbannat öra för jag var tvungen att tvinga in en större ring för jag vet inte vilken gång i ordningen för de bara gled ur hela tiden och jag fick ge upp med tragusen också och sätta tillbaka push in-smycket 😑 Jaja, ringen blir förhoppningsvis bra bara svullnaden går ned och det inte blir alltför infekterat och tragusen brukar aldrig bråka när den väl har lugnat sig efter någon timme


Vilka har du försökt byta ut?
Har du inte några hjälpmedel för att byta ut dina piercingar?
 
Ingen monroe utan medusa. Jag använde 1,2 * 10mm push in i bioplast. 1,6mm kanyl. Nu när den är helt läkt så har jag 6mm


Gjorde det ont? Har ingen bioplast utan bara vanliga och 1 i 10mm längd men är mes utvändigt gänga ( klassisk läksmycke alltså) jättefult, skulle ju vilja ha något isf som är fint kanske?
 
Jag har försökt byta smycken typ halva dagen och det har inte gått bra alls så nu sitter jag med ett riktigt jävla förbannat öra för jag var tvungen att tvinga in en större ring för jag vet inte vilken gång i ordningen för de bara gled ur hela tiden och jag fick ge upp med tragusen också och sätta tillbaka push in-smycket 😑 Jaja, ringen blir förhoppningsvis bra bara svullnaden går ned och det inte blir alltför infekterat och tragusen brukar aldrig bråka när den väl har lugnat sig efter någon timme


Btw jag Försökte hitta till din profil för att skicka meddelande till dig men det går inte..
 
O herre gud jag gjorde det!!!




1000011288.jpg
 
Jag lyckades äntligen få i den nya tragusen 😁 Nu behöver jag bara vänta på den andra så jag kan byta i det andra örat också. Har också satt en ring upptill med ett par berlocker i. Den sitter i ett hål längst in och sedan har jag bara klämt ihop den uttill så det ser ut som att den sitter i två hål
IMG_5296.jpeg
 
Andra örat har fått tre nya forward helixar. Får se om den näst längst ned klarar sig. Jag hade behövt lossa på den för den sitter för hårt, men jag lyckas inte
IMG_5298.jpeg
 
Sugen på en ny piercing i örat. Har ju dock hörapparat så är hu lite begränsad till vad jag kan göra då hörapparaten måste få plats bakom dock är den ganska liten och slingan framför som går ner till själva örat. Har i dagsläget 2 helix 1 tragus och 5 vanliga i ena örat och 5 vanliga i andra örat.
Hit me med era tips
 
Sugen på en ny piercing i örat. Har ju dock hörapparat så är hu lite begränsad till vad jag kan göra då hörapparaten måste få plats bakom dock är den ganska liten och slingan framför som går ner till själva örat. Har i dagsläget 2 helix 1 tragus och 5 vanliga i ena örat och 5 vanliga i andra örat.
Hit me med era tips
Snug eller orbital? Jag vill ha en orbital!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp