Piercingar

Bukefalos 30 år!

1000004642.webp

Det tog några år (har velat mellan en conch och en daith i all oändlighet :p Tur att jag har två öron, men conch är den jag velat ha längst!). Men nu sitter den där! Så glad och nöjd!

Blev en liten vit sten till att börja med. Lite glitter passar till allt och det blir också lättare att göra rent under läkningen tänker jag. Plus att jag vill se att den läker som den ska innan jag uppgraderar :) .

Jag igår kväll: "Aosch, nu är det allt lite spänt och ömt i örat!"

Jag, två minuter senare: "Hmm, jag vill ju ha forward helix på samma öra.. Ska jag kanske se till att få det gjort snart, när jag ändå läker det örat? 🤔 "

YOLO, eller något :rofl:

Min ena lob har fått för sig att den ska jävlas och jag fattar inte varför för den har varit läkt i evigheter och den andra loben är inga problem så det borde inte vara smycket heller :confused:

Jag är så jäkla sugen på någon mer piercing men jag är lite trött på att nästan alltid ha något öra som läker så jag inte kan sova som jag vill 😅

Jag skulle egentligen inte köpa fler smycken då jag lade en orimlig summa (för mig) på smycken förra månaden... men så fick jag mail från piercingstudion att webbutiken hade fått in ett av mina drömsmycken som jag hade anmält intresse om tidigare. 🙈 RIP plånboken, men kolla denna ljuvliga:

Screenshot_2026-04-23-18-34-52-584_com.miui.gallery.webp

En liten origamiräv som ska få sitta i min lob på samma öra där jag har mina helixar. 😍 Nu väntar jag otåligt till nästa vecka när jag ska få hjälp att sätta den på plats.

Paper Fox från märket Junipurr. 🦊

Jag är så jäkla sugen på någon mer piercing men jag är lite trött på att nästan alltid ha något öra som läker så jag inte kan sova som jag vill 😅
Hahahah jag förstår precis. 🙈 Nu har jag ju inte alls lika många hål som du, men majoriteten av mina är ju från detta året. Mina helixar ska få god tid på sig att läka, men jag funderar ju redan nu på vad för fler hål som skulle kunna få pryda mina öron... men samtidigt - gud vad störigt att behöva börja om med läkande öron så fort helixarna är läkta. 😂

Ni som har helix, hur lång tid har läkningen tagit? Jag vill så himla gärna göra men funderar på när det är smartast att tajma in det under året. Tex att bada på sommaren går bort eller...?

Jag gjorde bägge mina bröstvårtor samtidigt för lite mer än ett år sen och de har läkt helt felfritt, men är förstås ändå nojig över helix som jag hört kan krångla en del. Vad är era erfarenheter? :)

Ni som har helix, hur lång tid har läkningen tagit? Jag vill så himla gärna göra men funderar på när det är smartast att tajma in det under året. Tex att bada på sommaren går bort eller...?

Jag gjorde bägge mina bröstvårtor samtidigt för lite mer än ett år sen och de har läkt helt felfritt, men är förstås ändå nojig över helix som jag hört kan krångla en del. Vad är era erfarenheter? :)

Jag har gjort flera helix inklusive forward och hidden. Tycker inte att de har varit knepigare än övriga piercingar i öronen.
Minns inte exakt men några månader kanske.
Bada i saltvatten ska inte vara problem. Pool och insjö lite mer försiktighet men det går ju att bada utan att doppa öronen alternativt använda badmössa.

Hahahah jag förstår precis. 🙈 Nu har jag ju inte alls lika många hål som du, men majoriteten av mina är ju från detta året. Mina helixar ska få god tid på sig att läka, men jag funderar ju redan nu på vad för fler hål som skulle kunna få pryda mina öron... men samtidigt - gud vad störigt att behöva börja om med läkande öron så fort helixarna är läkta. 😂
Det är lätt att bli beroende :angel: De flesta av mina har kommit till när jag har haft tråkigt, men inte haft tillräckligt med energi för att göra något vettigt 😅 (utom i början när det många gånger var ett bättre alternativ än att självskada. Det är det inte längre!). Jag hade velat ha en conch i det vänstra örat också, men jag vet inte om det går eftersom jag alltid har hörlur i det örat när jag sover. Två helix med små strassringar i vänster öra ligger också på önskelistan, men jag vet att jag inte har tålamod till att ha raka smycken i dem tills de är läkta så därför har det inte blivit av. Jag läkte iofs min första helix med ring, men det var en större ring än de jag har hemma nu och jag har inte råd med större ringar just nu 😒

Broskpiercing, generellt, bör en räkna med 6-12 månader innan de är helt läkta. Det är sämre blodcirkulation etc i brosk än "köttigare" vävnad :) .

Det råkade visst bli några helix ändå :angel: Som sagt, uttråkad Lyan som inte kan göra någon nytta gör ibland lite impulsiva saker som kanske inte är det bästa alla gånger 😅🤣 Fast nu har jag inga kanyler kvar så nu kan jag inte göra fler och jag kommer nog inte köpa nya för jag tycker att det börjar bli väääldigt trångt nu så jag tror inte att det blir snyggt om jag ska tränga in ännu fler. Foton kommer när jag kan se om det blev bra eller inte.
Jag är lite sur också för jag skruvade ett av mina dyrare smycken åt fel håll samtidigt som jag råkade vrida det åt sidan så det gick sönder 😫

Det råkade visst bli några helix ändå :angel: Som sagt, uttråkad Lyan som inte kan göra någon nytta gör ibland lite impulsiva saker som kanske inte är det bästa alla gånger 😅🤣 Fast nu har jag inga kanyler kvar så nu kan jag inte göra fler och jag kommer nog inte köpa nya för jag tycker att det börjar bli väääldigt trångt nu så jag tror inte att det blir snyggt om jag ska tränga in ännu fler. Foton kommer när jag kan se om det blev bra eller inte.
Jag är lite sur också för jag skruvade ett av mina dyrare smycken åt fel håll samtidigt som jag råkade vrida det åt sidan så det gick sönder 😫
3st 2,5 veckor gamla middle helix och en stacked lobe. Bytte från stav till ringar (med gummipluppar så strassen inte kommer åt att irritera inne i hålen och försvåra läkningen) efter ca 1,5 vecka. I natt råkade jag sova på dem och efter det så såg de ut såhär. Lite rött vid den övre ringen för den har bråkat lite, men det andra röda är bara för att jag legat på örat. Inget gör ont eller vätskar sig. Jag säger ju att min kropp är helt sjukt bra på att läka! Och då har jag ändå ett munsår just nu som borde störa immunförsvaret och piercingarna eftersom det ju är ett aktivt virus. Fast nu har jag väl jinxat mig själv och får en dunderinfektion 😬
IMG_1187.webp

Jag har piercing i ena ögonbrynet sedan länge, men funderar på att pierca öronen nu när jag har kort hår. Har inte riktigt bestämt mig än.

Åh, kul! Min septum är nog min absoluta favorit om jag måste välja en!

Jag har surat ett par år över att en daith inte är en bra idé när man har cirkulationsproblem och knepig ärrbildning, men sen kom jag på att septum ju är himla snyggt, hyfsat lättläkt och dessutom går att dölja när man som jag har ett jobb där ett väldigt neutralt utseende är önskvärt ibland. Folk känner liksom redan nu inte igen mig när jag släpper ner håret och har en axellång page istället för att man ser 2/3 av skallen rakad, och jag gillar det. :D :cool:

Någon fördel finns det med att inte längre rida FT, hade inte velat ha en halvläkt näspiercing med tanke på hur ofta jag bumpar in i saker då. :angel::rofl:

Det finns ju så himla många fina smycken till septum också! :love:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar