Piercingar

Bukefalos 30 år!

Jag har bestämt mig för att göra en septum! Men det får vänta till efter semestern, det är ju väldigt mycket säsong för att bada i små skogssjöar nu.
Jag har också bestämt mig nu, men kommer att vänta till hösten för att underlätta läkning, för precis som du säger så är ju bad i sjöar ett måste under sommaren ;)
Svägerskan är nu färdigutbildad piercare så det ska bli 3 st helix och ta tillbaka den i ögonbrynet :up:

Jag har möblerat om lite ☺️ Har dock inte lyckats få i alla ännu
IMG_0387.webp

Igår fick jag hjälp av piercingstudion att byta ut min dubbelhelix till längre stolpar. Mitt öra har tyvärr svullnat upp en del, så de stolparna jag hade blev för korta och kanten på smyckena skar in lite i örat. Hålen är nu 5,5 månader, så lite tråkigt att behöva byta upp, men skönt att det gick att lösa så fort. Nu fortsätter läkningsprocessen. ☺️

En gammal vän har återvänt ikväll - min navelpiercing. Jag tog ur smycket för..eh, ett tag sen (minns ärligt talat inte när!). Tyckte att det inte passade mig lika bra längre och hålet (framför allt det övre - som liksom kunde försöka svälja en för liten kula..) verkade ha töjts en del också. Jag fick ju den gjord när jag var runt 15år (gick i nian), född -91, så den har varit med länge.
Anyway, jag fick feeling och provade att sätta i ett smycke. Använde en ledsticka som hjälp, men det gick så snällt så. Hålet verkar ha dragit ihop sig en del (till dess fördel, som sagt). Jag satte i ett nättare smycke - lite kortare, relativt små kulor - som jag hade i min vertikal labret - och det ser ut att sitta fint! Känns bra, det är ett smycke av bra kvalitet också. Får se hur det känns längre fram, men provar.

She's still going strong! 💪:D

Sover ni med era örhängen eller tar ni ut dem? Är det inte väldigt obekvämt att ha dem i om det är "vanliga" piggar på baksidan?

Mina hål tenderar att växa igen typ över natten så jag vill inte vara utan örhängen. Jag köpte två par med platt baksida från Snälla Alice och de har varit väldigt bekväma, dock har jag nu efter typ ett halvår lyckats tappa en örhänget till båda paren så nu är jag tillbaka på de jag fick när hålen gjordes..

Jag har surfat runt lite på nätet efter såna med platt baksida men dels är de jävligt dyra och sen hittar jag inga jag tycker är supersnygga. Det vore ju även kul att använda örhängen jag redan äger..

Finns det någon bytesbaksida man kan köpa som är bekväm och som passar till "vanliga" piggar? Har ni testat nåt som ni är nöjda med?

Sover ni med era örhängen eller tar ni ut dem? Är det inte väldigt obekvämt att ha dem i om det är "vanliga" piggar på baksidan?

Mina hål tenderar att växa igen typ över natten så jag vill inte vara utan örhängen. Jag köpte två par med platt baksida från Snälla Alice och de har varit väldigt bekväma, dock har jag nu efter typ ett halvår lyckats tappa en örhänget till båda paren så nu är jag tillbaka på de jag fick när hålen gjordes..

Jag har surfat runt lite på nätet efter såna med platt baksida men dels är de jävligt dyra och sen hittar jag inga jag tycker är supersnygga. Det vore ju även kul att använda örhängen jag redan äger..

Finns det någon bytesbaksida man kan köpa som är bekväm och som passar till "vanliga" piggar? Har ni testat nåt som ni är nöjda med?
Palla plocka ut alla mina 😅🤣 Fast jag hade nog behövt göra det egentligen för de sliter som sjutton på håret 😬

Jag brukar göra en liten grop i kudden där jag lägger örat när jag ligger på höger sida och när jag ligger på vänster så har jag en sådan nackresekudde. Det finns speciella piercingkuddar med hål rakt igenom i också.

Nu är det iofs dyrare med den nya tullavgiften, men jag har köpt nästan alla mina smycken på aliexpress. Där finns många av bra kvalité i olika metaller, former och färger om man letar runt lite och inte köper de allra billigaste.

Jag brukar använda bakpluppar i silikon som jag klipper ännu mindre och så kortar jag ned piggen så långt det går utan att det ramlar av. Silikonen blir dock hård efter att tag så man får byta ut den ibland

Jag sover med mina. Just nu har jag bara ringar så det är inget som jag känner av. Men jag sover även med "vanliga".

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka