Piercingar

Bukefalos 30 år!

Den här tråden påminde mig om att jag är supersugen på fler i örat. Kanske bara fler i snibbarna. Hade två helix i ena örat och en tragus i andra tidigare men hade problem med läkningen och fick tillslut ta ut alla tre. Kanske ge helix ett nytt försök. Har en intimpiercing jag kommer behöva ta ut i och med graviditet och förlossning men den lär jag inte ta om 😅

Tuttar och tunga är nog det som jag aldrig skulle våga göra 😬😬
Tungan var min första piercing! 🤩
Jag har två i tungan + en web (strängen under tungan), tungan är dem som känts absolut minst, typ ingenting bara att kanylen går igenom.. 😁 Weben kändes inte heller så mycket ^^
Och tuttarna var mer en svidande känsla precis när dem gjordes, gjorde båda samtidigt..

Så vill du ha nån av dem tror jag alldeles säkert att du fixar det! 😊

Tuttarna var inte så farligt första gången :) läktiden är ett helvete tho.
Tungan gjorde inte ont alls tycker jag (men den har jag tagit ut)

Tungan var min första piercing! 🤩
Jag har två i tungan + en web (strängen under tungan), tungan är dem som känts absolut minst, typ ingenting bara att kanylen går igenom.. 😁 Weben kändes inte heller så mycket ^^
Och tuttarna var mer en svidande känsla precis när dem gjordes, gjorde båda samtidigt..

Så vill du ha nån av dem tror jag alldeles säkert att du fixar det! 😊
Tungan är inget jag är sugen på. Kanske tuttpiercing, men mina tuttar vänder sig ut och in och kryper in under revbenen bara av tanken 🤣

Upptäckte just att jag har fått en grop i tandköttet av min smiley. Jag har märkt kanske sista 1-2 veckorna att den har börjat klicka mot tänderna och nu då idag så upptäckte jag gropen. Så det blir att ta ut den och hoppas på att det går tillbaka, men det är min favoritpiercing ju :cry:

Upptäckte just att jag har fått en grop i tandköttet av min smiley. Jag har märkt kanske sista 1-2 veckorna att den har börjat klicka mot tänderna och nu då idag så upptäckte jag gropen. Så det blir att ta ut den och hoppas på att det går tillbaka, men det är min favoritpiercing ju :cry:
Kan du inte ha en kort stav så länge? Och sen testa med kula med platt baksida? Om det inte redan är det du har haft dvs..

Kan du inte ha en kort stav så länge? Och sen testa med kula med platt baksida? Om det inte redan är det du har haft dvs..
Jag har haft kula med platt baksida och ring som är böjd efter mina sneda tänder för att undvika så mycket skador på tänder och tandkött som möjligt och och det har funkat i flera år så jag vet inte varför det bara poff inte funkar längre 😞 Kanske det hade funkat med en mindre ring, men då syns den inte och då är det ju ändå ingen mening att ha den

Jag har haft kula med platt baksida och ring som är böjd efter mina sneda tänder för att undvika så mycket skador på tänder och tandkött som möjligt och och det har funkat i flera år så jag vet inte varför det bara poff inte funkar längre 😞 Kanske det hade funkat med en mindre ring, men då syns den inte och då är det ju ändå ingen mening att ha den
Aha.. 😥

Förra helgen tog jag lite fler hål i öronen. Har gått utan örhängen i flera år, så två av mina fyra (örsnibbs-)hål har vuxit igen. Förra året började jag dock använda örhängen igen, och när jag fyllde år i januari fick jag ett par så fina små ringar i guld med små hjärtberlocker. 🥰 Just nu håller jag på att läka tre hål, så har 2+3 hål. Jag är lite rädd för att läkningen inte ska gå som den ska, men har införskaffat piercingkudde och tvättar enligt råden. Dock kan jag inte låta bli att använda mössa när jag går ut när det är så himla kallt. 🥶

Jag leker med tanken på att skaffa en helix eller två i ena örat så fort dessa hålen har läkt till sig. 😇

När kan man byta till ringar i nya hål, förresten? Studion jag var på sade att jag kunde byta smycken efter 8 veckor, men från vad jag har försökt läsa mig till på nätet så vill man vänta ännu längre med att byta till ringar? Vissa säger några månader, andra säger minst ett år innan ringar är rimligt.

Plus, var köper ni era smycken ifrån? Ser att det har varit lite tips tidigare i tråden, men det kanske finns ännu fler ställen nu? ☺️

När kan man byta till ringar i nya hål, förresten? Studion jag var på sade att jag kunde byta smycken efter 8 veckor, men från vad jag har försökt läsa mig till på nätet så vill man vänta ännu längre med att byta till ringar? Vissa säger några månader, andra säger minst ett år innan ringar är rimligt.

Plus, var köper ni era smycken ifrån? Ser att det har varit lite tips tidigare i tråden, men det kanske finns ännu fler ställen nu? ☺️
Jag hade ringar i fyra lobes och för ett tag sedan så började den ena migrera. Jag minns inte vilka som är gjorda när, men alla är läkta. Det är inte ens den sidan jag sover på så jag har ingen aning om varför. Ringarna är åt det mindre hållet för vad som är lämpligt, men ingen av de andra har migrerat.

Jag köper det mesta på aliexpress. Innan köpte jag från crazy factory, men dels är aliexpress billigare och dels fick jag ett helt gäng från crazy factory som min kropp reagerade på med att göra stora varhärdar av. Jag har nog fått fler bra smycken än skit från aliexpress, men man får räkna med risken för skit så jag brukar köpa ett provsmycke innan jag köper flera av samma säljare

Jag fick rådet att vänta 6 månader när jag piercade öronen sist.

Jag har bokat tid för dubbelhelix. :nailbiting: :bump: Var inne och visade mina hål på en piercingstudio idag och frågade när jag kunde få göra en helix, och de tyckte att det såg så fint ut med mina lober så att det inte var problem att göra det snart. Jag passade på att boka en tid om ett par veckor.

Oj så svårt det var att fota öron. 🙈 Här är ett öra som är precis nypiercat men som också har fått stå ut med cykeltur i vårkyla.

IMG_20260307_134751.webp

🤩🥰

Här är mina just nu. Fortfarande inte nöjd 😅
De inre concharna ska nog bort helt tror jag, eller kanske bara ett pyttelitet smycke 🤔 De vägrar iallafall att läka ihop trots att jag hade dem utan smycke jättelång tid.
Yttre conchen hade jag velat ha en ring i, men jag sover på den sidan så det tror jag inte blir bekvämt eller bra för piercingen.
Jag tog också ut den nyaste forward helixen för den var så arg och obekväm hela tiden och varade en del eftersom jag aldrig kan ge fan i att peta och greja när jag inte kan bita på naglarna. Tänkte att den kommer ju garanterat att läka ihop på noll och ingenting, men nope! En vecka senare var det inga problem att få i ett annat smycke och nu är den mycket gladare.
De skrattande katterna ska få silverfärgad underkropp när jag hittar någon som passar.
Resten ska möbleras om rejält, men jag vet inte alls hur jag vill ha det 🤔
Det är tur att det går att hitta så billiga smycken på aliexpress! Inte en minsta lilla chans att jag hade haft råd med detta om jag köpt på svenska sidor!
IMG_8399.webp

Bättre! Framförallt att de inre concharna försvann gjorde mycket. Jag satt och fipplade med detta i två timmar igår. Byta piercingar med jättelånga naglar är inte att rekommendera 😅🤣 Hjärtat hade kunnat sitta bättre och katterna behöver fortfarande annan bakdel, men förutom det så är jag nog faktiskt rätt nöjd nu! Nu gäller det bara att ringen som migrerade stannar på rätt plats också
IMG_8457.webp

Nu har jag fått byta smycken i mina lober!

IMG_20260329_131517.webp

Tanken för framtiden är att ringen ska sitta i hål två, och mina ringar med hjärtan ska sitta i hål ett, men jag vågar inte sätta i ringar i hål två ännu. Det var INTE lätt att få bort originalsmyckena, och jag lyckades nog reta upp hålen en del. 😔 Idag fick jag dock fin hjälp att byta hål tre till ett litet bi. 🐝

Helixarna på andra örat läker så fint så än så länge. ☺️

Jag har äntligen hittat silvriga rumpor till katterna 😁 De är för långa, men de får duga tills det är dags för Sweden rock och så får jag hoppas att han som säljer katter står där i år också! Ringen som migrerade började igen så jag satte den i två hål istället för hålet som migrerade satt för långt ut så det var inte snyggt med ett ensamt smycke där. Jag tycker nog inte att det är jättesnyggt nu heller för ringen är för liten, men jag har ingen större med strass.

Nästa projekt blir nog att försöka fixa loberna där katterna sitter för de är så uttöjda så katterna hamnar för långt ned, men jag vill inte vara utan katterna så det blir svårt 😕
IMG_9441.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd