Bukefalos 28 år!

Piercingar

För mig tog det typ 4 månader.
Velar mellan att göra en tragus och en till helix eller kanske båda?? Jag gör ju mina själv oxå så vet inte inte om tragus kommer vara problem med mina hörapparater, tror inte det då det är bara en tunn kabel som går ut ur själva örat
 
Velar mellan att göra en tragus och en till helix eller kanske båda?? Jag gör ju mina själv oxå så vet inte inte om tragus kommer vara problem med mina hörapparater, tror inte det då det är bara en tunn kabel som går ut ur själva örat
Jag tror inte att tragus kommer bli problem. Jag har inte haft problem med hörselskydd eller hörlurar.
 
Det blev en helix till, men fasan vad svårt det var denna gång och rak blev den inte heller 🫣😂 framsidan
20231223_080559.jpg
 
Blev tvungen att sticka 2 gånger för att få till den och ändå blev den sne!!! Ska jag ya bort den och gör om den om någon vecka 2 tycker ni?
 
Blev tvungen att sticka 2 gånger för att få till den och ändå blev den sne!!! Ska jag ya bort den och gör om den om någon vecka 2 tycker ni?
Vad ska du ha för smycket i när det är läkt? Planerar du att ha stav hade jag nog tagit om den så att den blir rak men ska du ha ring lär det inte synas lika mycket att det är snett.
 
Vad ska du ha för smycket i när det är läkt? Planerar du att ha stav hade jag nog tagit om den så att den blir rak men ska du ha ring lär det inte synas lika mycket att det är snett.
Vet inte troligtvis ring men ibland kanske någon stav, eller så kanske jag kan ha stav på den övre och ring på den nedre?
Hur länge ska jag vänta innan jag gör om det?
 
Vet inte troligtvis ring men ibland kanske någon stav, eller så kanske jag kan ha stav på den övre och ring på den nedre?
Hur länge ska jag vänta innan jag gör om det?
I ditt läge hade jag tagit ut den direkt sen väntat tills det är helt läkt innan jag tagit om den igen, dvs x antal veckor.
 
Man kan nog göra det tidigare men jag tänker att ju mindre oläkta sår man har i området desto mindre risk för infektioner.
Tog bort det och satte plåster och kirurgtejp över för det blödde som fan!!! Dottern höll på att svimma😱😱🫣 la en salva oxå som hjälper till så läkningen går snabbare (jobbar inom vården så har sådana hemma)
 
Eftersom det är brosk så behöver det sluta sig ordentligt innan man tar om på samma ställe för annars blir det bara snett igen pga det gamla hålet
Då väntar jag 2-3 veckor innan jag ger mig på det igen. Problemet är som du kanske ser på bilden att mitt öra är ganska runt och det är väldigt svårt att få till ett bra läge för hål utan att sticka i det hårdaste brosket därav att det blev snett oxå. När jag gjorde det övre hålet så stack jag bakåt för där var det mjukare och då blev det rakt..
20231211_110104.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp