Ja, lukten 😂 ingen förvarnade mig. Haha. Man mĂ„ste rengöra varje dag, det guckar verkligen igen snabbt!
Inte mig heller.. 😅 Har alltid pluggar i horn numera.. byter bara till svarta metalltunnlar i de tvĂ„ största nĂ€r jag ska vara snygg.. 😁

Blev dock sugen pĂ„ nĂ„n av dessa innan nĂ€r jag kollade till Lyan innan.. 🙈
GridArt_20240104_114211308.jpg
 
Hur vet man om hÄlet Àr infekterat?

Gjorde ju en helix för en och en halv vecka sedan. Gjort rent ordentligt tvÄ gÄnger per dag. Men igÄr började det göra ont i hÄlet igen och idag Àr det varmt runt hÄlet och pulserar av smÀrta.
Är det nĂ„got att vara orolig för eller Ă€r det normalt? Bara att fortsĂ€tta rengöra?
 
Hur vet man om hÄlet Àr infekterat?

Gjorde ju en helix för en och en halv vecka sedan. Gjort rent ordentligt tvÄ gÄnger per dag. Men igÄr började det göra ont i hÄlet igen och idag Àr det varmt runt hÄlet och pulserar av smÀrta.
Är det nĂ„got att vara orolig för eller Ă€r det normalt? Bara att fortsĂ€tta rengöra?
Jag har ocksÄ haft sÄ att det kommer och gÄr lite i början. FortsÀtt rengöra och pilla sÄ lite som möjligt blir det vÀrre ta kontakt med den som gjorde piercingen.
 
Jag har ocksÄ haft sÄ att det kommer och gÄr lite i början. FortsÀtt rengöra och pilla sÄ lite som möjligt blir det vÀrre ta kontakt med den som gjorde piercingen.
Skönt att höra att det kommer och gÄr i början. DÄ avvaktar jag ett tag till.
Den som gjorde piercingen finns dock 80 mil norrut, vilket kanske var lite dumt sĂ„hĂ€r i efterhand. 😅
 
Hur vet man om hÄlet Àr infekterat?

Gjorde ju en helix för en och en halv vecka sedan. Gjort rent ordentligt tvÄ gÄnger per dag. Men igÄr började det göra ont i hÄlet igen och idag Àr det varmt runt hÄlet och pulserar av smÀrta.
Är det nĂ„got att vara orolig för eller Ă€r det normalt? Bara att fortsĂ€tta rengöra?
Din piercing Àr ny och lÀker, den Àr kÀnslig i början, men det Àr normalt! :)
Generellt sÀger man att en broskpiercing tar ca 2-4 mÄnader att lÀka.
 
Örat slutade inte svullna och gjorde mer och mer ont, sĂ„ ringde 1177. DĂ€r sa sköterskan att jag skulle ta ut örhĂ€nget och Ă„ka in pĂ„ jourcentralen.
NÀr jag tog ut örhÀnget rann det ut en massa gult var sÄ Äkte till jourcentralen dÀr jag fick trÀffa len Àkare som skrev ut pencellin.

Det var nog inte meningen att jag skulle ha en piercing Ă€ndĂ„. 😅
 
Örat slutade inte svullna och gjorde mer och mer ont, sĂ„ ringde 1177. DĂ€r sa sköterskan att jag skulle ta ut örhĂ€nget och Ă„ka in pĂ„ jourcentralen.
NÀr jag tog ut örhÀnget rann det ut en massa gult var sÄ Äkte till jourcentralen dÀr jag fick trÀffa len Àkare som skrev ut pencellin.

Det var nog inte meningen att jag skulle ha en piercing Ă€ndĂ„. 😅
Åh vad trĂ„kigt att det blev sĂ„!
 
Lustigt att det blev en infektion nÀr det var en piercare som gjort den.. Gjorde han i steril teknik?
Det finns ju alltid en risk, spelar ingen roll hur noga man Àr ibland har man otur.. blir ju liksom fel vid lÀtta operationer ocksÄ ibland tex.. sen minimerar man ju risken genom att gÄ till en professionell piercare, och ja det Àr skittrÄkigt att det blev sÄ oturligt för @parellikusken men jag tror det blir bra nÀsta gÄng! :)
 
Det finns ju alltid en risk, spelar ingen roll hur noga man Àr ibland har man otur.. blir ju liksom fel vid lÀtta operationer ocksÄ ibland tex.. sen minimerar man ju risken genom att gÄ till en professionell piercare, och ja det Àr skittrÄkigt att det blev sÄ oturligt för @parellikusken men jag tror det blir bra nÀsta gÄng! :)
Jobbar inom vÄrden sÄ vet mycket vÀl att det finns risker för infektion osv.. men kÀnns vÀldigt trist för henne om hon gick till professionell piercare och det Àr dÀrför jag frÄgar om han anvÀnde steril teknik..
 
Jag fick en sÄdan megainfektion nÀr jag anvÀnde smycken jag inte tÄlde. Jag brukar oftast anvÀnda push ins i plast, men nÀr jag anvÀnder metall sÄ stoppar jag in nÀstan vad skit som helst utan reaktion. Utom just dessa stavarna som min kropp bara sa NOPE och de var ÀndÄ köpta pÄ en svensk piercingsida. Minns dock inte vilken sida
 
Jag hĂ„ller pĂ„ och velar över hur jag ska göra med mina jĂ€kla lobes. Alla smycken jag har blir skitfula eftersom hĂ„len Ă€r sĂ„ töjda, och jag fattar inte varför de har töjt sig heller för jag har haft flera omgĂ„ngar med likadana kattsmycken i mĂ„nga Ă„r utan att hĂ„len töjt sig. Fast nu blev jag osĂ€ker pĂ„ om jag var tvungen att ta om dem eller inte efter jag fick ta ut allt nĂ€r jag var sjuk đŸ€” Om jag fick det sĂ„ kanske det Ă€r orsaken? Fult Ă€r det iallafall 😞 SĂ„ nu Ă€r frĂ„gan om det blir snyggast att töja dem Ă€nnu mer (lukten kĂ€nde jag redan till och det Ă€r ett minus) eller sĂ€tta in smycken som inte vĂ€ger nĂ„gonting och hoppas pĂ„ att de drar ihop sig
 
Jag hĂ„ller pĂ„ och velar över hur jag ska göra med mina jĂ€kla lobes. Alla smycken jag har blir skitfula eftersom hĂ„len Ă€r sĂ„ töjda, och jag fattar inte varför de har töjt sig heller för jag har haft flera omgĂ„ngar med likadana kattsmycken i mĂ„nga Ă„r utan att hĂ„len töjt sig. Fast nu blev jag osĂ€ker pĂ„ om jag var tvungen att ta om dem eller inte efter jag fick ta ut allt nĂ€r jag var sjuk đŸ€” Om jag fick det sĂ„ kanske det Ă€r orsaken? Fult Ă€r det iallafall 😞 SĂ„ nu Ă€r frĂ„gan om det blir snyggast att töja dem Ă€nnu mer (lukten kĂ€nde jag redan till och det Ă€r ett minus) eller sĂ€tta in smycken som inte vĂ€ger nĂ„gonting och hoppas pĂ„ att de drar ihop sig
Sov utan smycken och se om det hjÀlper sÄ dem drar ihop sig? Eller va utan smycken nÄn dag/ar?
 
Idag small det!!!
Jag gjorde det och lyckade vĂ€ldigt bra mĂ„ jag sĂ€ga... Tog en stund innan jag lyckade trĂ€ igenom örhĂ€nget genom nĂ„lfan men blev bra tillslut. Nu ska jag bli vĂ€n men med resekudde igen i ett par veckor đŸ˜đŸ˜đŸ€ŁđŸ€Ł
20240106_093857.jpg
 
Mitt nyĂ„rslöfte om att shoppa mindre gick ju bra 😑 Men de hade Ă„tminstone rea plus att jag hade poĂ€ng att byta in. Det blev nya tassar till tragusarna, smala stavar att göra lite allt möjligt med, större kristaller till de töjda hĂ„len sĂ„ det inte syns och tvĂ„ ball closuresmycken som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med Ă€nnu. Man kan ju se vilka teman jag kör iallafall 😂 Och lite billiga extrastavar och ringar som kan vara bra att ha. Nu ska jag försöka att inte köpa en enda piercingpryl till detta Ă„ret! Utom om jag hittar nya katter fast i silver pĂ„ Sweden rock för det fĂ„r jag köpa
IMG_1965.jpeg
 
Idag kom svullnaden sÄklart, sÄ undrar om man kan lÀgga is för att lindra den eller om man bara ska lÄta den lÀgga sig av sig sjÀlv? Har inte ont och det Àr inte rött eller sÄ.. Har inte pillat pÄ det nÄgot igÄr, sov en resekudde sÄ har inte nÄgra tecken pÄ infektion.
Började spraya med antiseptisk spray Idag dÄ jag anvÀnde en likvÀrdig krÀm igÄr nÀr jag gjorde hÄlet igÄr..
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp