I morse vaknade jag runt 7 och kände mig pigg för en gångs skull. Jag klev upp, tömde tvättmaskinen och la in en ny laddning tvätt. Jag kände mig taggad för att gå ut och plantera. Men först måste jag äta frukost.

Så jag åt frukost. Och blev så trött! Jag fick släpa mig ut i trädgården och tvinga mig att steg för steg ta mig an den där planteringen, som jag bara en knapp timme innan varit så taggad på.

Sjukt jobbigt att vara så jäkla trött. Får se vad mer jag kan lyckas tvinga mig att göra idag.
 

Om du kommer till skott, är det fortfarande lika tungt när du väl har startat?
För det mesta går det bra när jag väl kommit igång, då kan jag hålla på ganska länge och få mycket gjort. Men det beror lite på också, tycker att jag har mer ork om jag gör mycket på något konstigt sätt. Om jag har väldigt lite att göra känns varje grej jobbig.
 
För det mesta går det bra när jag väl kommit igång, då kan jag hålla på ganska länge och få mycket gjort. Men det beror lite på också, tycker att jag har mer ork om jag gör mycket på något konstigt sätt. Om jag har väldigt lite att göra känns varje grej jobbig.
Ok. Jag är mer tvärtom. När jag tvingat mig igång så får jag tvinga mig att fortsätta. Och så blir det pauser för att jag inte orkar.
 
Jag känner igen mig mycket i det du skriver. För mig är det en stor sorg att inte ha den energi och det liv jag önskar. En sorg man behöver bearbeta då och då.

Igår så sov jag hela dagen trots att jag hade sovit hela natten. Det enda jag gjorde var att sitta på altanen en stund på kvällen och vattna blommorna. Idag vilade jag också hela dagen och så nu på kvällen gick jag ut och tog bort några maskrosor och satt på altanen en stund. Jag tänkte att jag nu skulle sätta igång en diskmaskin och förhoppningsvis tvätta håret.
Sen har jag ju tagit hand om mina katter, så ingen oroar sig över dom.

Denna helg hade jag tänkt göra mycket. Men jag vet att det inte blir så. Efter att ha jobbat hela veckan är jag helt slut på helgen. Då är jag ändå så tacksam att det funkar med mitt jobb eftersom jag kan jobba hemma en hel del. Jag hade inte klarat att åka iväg varje dag.

Denna orkeslöshet och värk gör att att även om jag har sovit hela natten så kan jag ändå somna några gånger om dagen sittandes samtidigt som jag sitter och jobbar.
Jag har en rad sjukdomar som ligger bakom och som gör att det är tufft. Och det är en sorg då jag inte kommer ha det liv jag helst vill ha. Min högsta dröm är att kunna rida, men det kan jag inte. Jag skulle i dagsläget inte ens komma upp på en häst. Och det är en sorg. Och jag hade gärna fått barn, men det kommer jag inte.
Så då och då kommer den sorgen över en.

En stor anledning till att jag skaffat katterna är just detta. Att även om jag inte har mkt energi så vill jag ha något som får mig att skratta varje dag och som ger energi.

Jag måste nog fortsätta i min egen tråd kring detta... det är mkt man kan skriva om det...
 
För mig spelar det inte så stor roll om det är något jag gärna vill göra eller om det är något tråkigt, kroppen vill hurusom försöka undvika att göra något som inte är ett måste på grund av stressat läge eller press från yttervärlden.

Jag har tex svårt att ta mig upp från soffa och till sängen på kvällen även om jag egentligen vill lägga mig och vet att jag kommer må dåligt om jag lägger mig för sent.
Stor igenkänning på det där med soffan och sängen. Jag "löser" det genom att sova i soffan i några timmar innan jag orkar gå och lägga mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 086
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, det är ingen särskrivning i rubriken :p Det ska stå så. I morse vaknade jag en stund före väckarklockan, tänkte till hur lång tid...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp