Sv: Planerade kejsarsnitt - förlossningsrädsla
Precis vad jag tänkte på också, att kolla om det finns något genetiskt kroppsligt "fel" som gör att man får svårare förlossningar.
*kl*
Jag, smärträdd och nålrädd

, åkte in för att föda barn för 1,5 år sedan och det slutade med akutsnitt efter 30h värkarbete och noll krafter kvar från min sida, trots krystvärkar i 6 h låg bebis kvar på exakt samma ställe.
Efter det fick jag röntga mitt bäcken och det visade sig att jag är för trång. Jag kan ev föda barn som väger max 2,5kg enligt min läkare, troligen inte ens det, så min klump på 4,7kg hade inte kommit ut normal väg.
För mig tog det nästan 3 månader innan jag var återställd pga vissa komplikationer. Hade väldigt ont och läkte dåligt, troligen pga mina extremdåliga värden, samt så lyckades jag slita upp stygnen när jag var dum nog att tro att jag kunde röra mig på ett visst sätt, för det hade minsann andra gjort efter ett ks.

jag satt upp och åkte häst 4 månader efter snittet, efter 8 månader kunde jag börja jobba dem. Så ett kejsarsnitt behöver inte vara helt okomplicerat, det är en operation som alla andra.
Jag vet att det låter väldigt kliché och påhittat, men när vi åkte in till bb så hade jag ingen tanke på min smärträdsla och nålrädsla, det enda som fanns i huvudet var att "ungen ska ut".

Jag förstår att du är rädd dock och att kejsarsnitt känns som en bra lösning i teorin, men jag skulle absolut rekommendera att du försöker bli av med förlossningsrädslan också, även fast du kanske inte väljer att föda vaginalt för det. Jag var ju livrädd över att kanske behöva gå igenom samma sak som vi gjorde igen, så när jag fick beskedet över att jag inte kan föda barn naturlig väg, så var det en stor lättnad, men jag ångrar fortfarande att jag gått med min rädsla så länge utan att ha fått hjälp.