Planering framåt

Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i dagvård ungefär i mitten av september. Så ifall dom tycker att jag verkar redo för det så ska jag börja där då. Men jag har ingen aning om vad dagvård är eller hur det går till eller nånting mer än det dom har berättat som inte är så mycket. Så ifall nån har koll så får ni gärna berätta lite!
Sen också var det om typ reglerna om mig och så med att jag inte har fått vara ensam alls och inte gå nästan nånting och så. Och det ändrades lite nu så nu får jag gå korta sträckor men inte som motion liksom. Utan typ att jag får gå från bilen runt i en affär och tillbaka till bilen. Eller att i stallet så får jag gå till hagen och såna saker. Så inte mycket alls och får inte göra nån motion men lite mer får jag göra iallafall. Och så bestämde hon att det med att jag inte får vara ensam skulle ändras så dom ska kolla till mig typ med tio minuter mellanrum hela tiden om jag är själv. Men det gick inte så bra för sen mådde jag jätte jätte dåligt på kvällen och hade bara massa dåliga tankar. Så tillslut skrev jag allt det till pappa så han sa till nån i personalen så fick samma medicin som jag fick för nån dag sen och att dom bestämde IGEN att jag inte ska vara själv. Så det var inte så länge jag fick det.
Men ja jag blev iallafall trött efter ett tag så sov ganska okej inatt. Men är fortfarande jätte trött och frukosten var typ kaos. Så får se hur det går idag för har egentligen planering att jag ska ha permission men får se om jag ska ha det.
 

Nu ska jag ganska snart träffa hundarna men då blir jag typ orolig att det ska bli som igår när jag kommer ut. Fast nu är det mer en plan liksom för det inte ska bli så men är ändå orolig för det. Och vet att det inte hjälper att vara orolig för saker innan men det går ju inte att bara stänga av heller hur man känner. Och VILL ju träffa hundarna också så vill inte ändra det. Men jobbigt när det känns såhär för bara gå ut och träffa dom har jag ju gjort massa gånger så dethär känns som massa steg tillbaka ändå.
Vet att det är lätt att säga men; tänk inte så mycket, bara gör! :heart. Det du nu känner är förväntansångest, den är en skitstövel som inte ska få hindra dig att träffa dina älskade hundar :heart.
 
Nu ska jag ganska snart träffa hundarna men då blir jag typ orolig att det ska bli som igår när jag kommer ut. Fast nu är det mer en plan liksom för det inte ska bli så men är ändå orolig för det. Och vet att det inte hjälper att vara orolig för saker innan men det går ju inte att bara stänga av heller hur man känner. Och VILL ju träffa hundarna också så vill inte ändra det. Men jobbigt när det känns såhär för bara gå ut och träffa dom har jag ju gjort massa gånger så dethär känns som massa steg tillbaka ändå.

Låter jättebra att du har en plan, det brukar hjälpa om något skulle hända. Och OM det händer igen så kanske du kan försöka känna efter varför det hände? Då blir det ju mycket enklare att undvika att det händer flera gånger, så i så fall blir den inte enbart negativt OM det skulle upprepa sig...

Men tror nog det kommer gå bra, hoppast du får mysa massor med hundarna!
 
Jag tänkte bara att jag skulle berätta att det gick bra med hundarna :heart Fick ju somsagt bara träffa dom utanför här men det var ändå mysigt. Och det är bra väder så kunde sitta på marken med dom :heart
Och har en ny sak vi kom överrens om på läkar samtalet för att det som var igår blev ju för jag mådde jätte dåligt och hade massa jobbiga tankar men jag kunde typ inte förklara eller säga till nån. Eller jag visste inte hur. Men då hade hon ett förslag att jag inte behöver förklara såmycket utan att vi skulle bestämma några symboler typ. Så emojis som betyder några olika saker så ifall det är nåt så kan jag bara messa en emoji till mamma eller pappa. Som ifall jag har massa såna tankar så har vi bestämt en som betyder det. Och en som betyder att jag vill prata om en jobbig sak så dom vet så kan dom försöka hjälpa mig liksom. Men ja iallafall så tror jag det är bättre för då behöver inte jag typ ljuga bara för jag inte kan säga det.
Så ja sen har jag bara ätit middag som gick ganska bra. Eller det var jobbigt liksom och kändes som jag skulle börja gråta närsomhelst men jag tänkte bara på ponnysarna och hundarna liksom att det är för deras skull så måste jag. Och då gick det ändå.
 
Man kan använda handtecken också för att ge signaler till folk om de är i samma rum. Exempelvis ett som betyder "stopp, rör inte vid mig, jag klarar inte av det just nu" Eller vad du kan komma på att du skulle ha nytta av...
 
Menar inte att låta dum nu men vad gör steg framåt menar du? För jag fattar verkligen inte vad som är bra med dethär.

Kortsiktigt är det ju apbajs att permissionen blev inställd. Långsiktig är det jättebra att du fick nya sätt att kommunicera och ett tillfälle att berätta hur du känner dig och vad som funkar för dig just nu.

Och idag blev det en bra hundträff. Super.
 
Hurra! 🥳🥳 vad roligt att höra att det gått bra!

Jättesmart idé av läkaren att du bara skickar en emoji när det känns jobbigt, otroligt smart faktiskt!

Så fint att du kunde äta för hästarnas och hundarnas skull! Väldigt bra gjort!
Ja det var smart för ofta så är det att jag inte vet hur jag ska säga saker eller att det är så svårt att få fram orden så blir inte att jag säger nåt. Fast det är ju inte att jag inte VILL liksom så då ska vi testa det några dagar och se hur det går. Och det känns ju mindre stort eller hur jag ska säga att bara skicka en emoji istället för att försöka säga.
Och ja med maten så tänkte jag hela tiden jag måste så jag får rida snart och såna tankar. Så liksom att jag bara hade alla tankar på det såfort monstret försökte säga nåt.
 
Man kan använda handtecken också för att ge signaler till folk om de är i samma rum. Exempelvis ett som betyder "stopp, rör inte vid mig, jag klarar inte av det just nu" Eller vad du kan komma på att du skulle ha nytta av...
Det var också ett bra tips! Fast oftast så som det är för mig är att jag inte visar såmycket utåt liksom så tillexempel personalen och mina föräldrar kanske inte ens fattar att det är jobbigt förräns det är så jobbigt så jag typ tappar kontrollen eller hur man ska säga. Fast dom tror kanske att allt är okej tills att jag gör nåt dumt. Men ja nåt typ stopp tecken kanske skulle vara bra eller typ ifall jag kanske vill ha en kram. Och det låter säkert töntigt men ibland så vill jag typ känna som när jag var liten och det kändes som dom kunde fixa allt. Så ibland kanske jag ändå vill det fast jag oftast inte vill att dom ska nudda mig liksom. Men ja somsagt det var ett bra tips!
 
Jag tror att nästan alla människor ibland önskar att de fick vara små och att deras föräldrar kunde ta hand om dem. Inga bekymmer och föräldrar som kramar och sköter om en.
Jag räcker upp en hand och säger att jag ibland vill bli ompysslad! 🙋‍♀️

Att din pappa skötte pratet var säkert ganska skönt som en omväxling. Och det verkar ju ha gått bra idag.

Ibland får man bara fokusera på ett mål för att tvinga sig att göra det bästa. Jag brukar också tänka på min hund när jag måste göra något riktigt jobbigt eller svårt. Det hjälper att hålla tankarna på hunden istället för att börja vandra i tanken.
 
En sak som är ganska jobbig är att det känns hela tiden som att jag gör saker fel och är otacksam och dum mot mina föräldrar hela tiden. Och innan när jag var hemma innan allt med anorexin och allt så ifall jag kanske hade varit så eller typ varit jobbig eller vadsomhelst så kunde jag göra nånting och typ som säga förlåt eller hur man ska säga. Som typ att jag kanske städade eller bakade nåt till dom eller nån sån grej. Men nu kan jag ju inte göra nånting sånt alls och jag är inte så bra på att bara säga förlåt plus att jag kan inte riktigt säga förlåt för att jag är som jag är som jag vet är jobbigt men jag kan inte bara sluta ändå. Så jag vet inte vad jag kan göra istället liksom men är jobbigt att inte jag kan göra nåt. Fast dom gör ju mycket mycket mer för min skull hela tiden.
 
En sak som är ganska jobbig är att det känns hela tiden som att jag gör saker fel och är otacksam och dum mot mina föräldrar hela tiden. Och innan när jag var hemma innan allt med anorexin och allt så ifall jag kanske hade varit så eller typ varit jobbig eller vadsomhelst så kunde jag göra nånting och typ som säga förlåt eller hur man ska säga. Som typ att jag kanske städade eller bakade nåt till dom eller nån sån grej. Men nu kan jag ju inte göra nånting sånt alls och jag är inte så bra på att bara säga förlåt plus att jag kan inte riktigt säga förlåt för att jag är som jag är som jag vet är jobbigt men jag kan inte bara sluta ändå. Så jag vet inte vad jag kan göra istället liksom men är jobbigt att inte jag kan göra nåt. Fast dom gör ju mycket mycket mer för min skull hela tiden.
Du är varken otacksam eller dum; du är sjuk. Det kan du inte hjälpa, det är inte ditt fel. Känn ingen skuld över det. Du gör så gott du kan. :heart
 
En sak som är ganska jobbig är att det känns hela tiden som att jag gör saker fel och är otacksam och dum mot mina föräldrar hela tiden. Och innan när jag var hemma innan allt med anorexin och allt så ifall jag kanske hade varit så eller typ varit jobbig eller vadsomhelst så kunde jag göra nånting och typ som säga förlåt eller hur man ska säga. Som typ att jag kanske städade eller bakade nåt till dom eller nån sån grej. Men nu kan jag ju inte göra nånting sånt alls och jag är inte så bra på att bara säga förlåt plus att jag kan inte riktigt säga förlåt för att jag är som jag är som jag vet är jobbigt men jag kan inte bara sluta ändå. Så jag vet inte vad jag kan göra istället liksom men är jobbigt att inte jag kan göra nåt. Fast dom gör ju mycket mycket mer för min skull hela tiden.

Vet du vad? Jag tror det dina föräldrar blir allra mest glada och tacksamma för nu är om du försöker bli frisk. Så bara det att du orkar äta dina mål och att du försöker berätta hur du mår och låta läkarna hjälpa dig, det betyder nog 1000 gånger mera än städning och baking.

Sedan så älskar föräldrar sina barn villkorslöst, det vill säga oavsett vad du gör så kommer de älska dig och vilja förlåta dig bara för att du är deras dotter. Så det är inget du måste göra dig förtjänad till, alls.

Men utöver det, kanske ni kan komma överens om en emoji som betyder "förlåt, jag menade inte att bråka med dig, ledsen att det blev så" eller något liknande, med?
 
Vet du vad? Jag tror det dina föräldrar blir allra mest glada och tacksamma för nu är om du försöker bli frisk. Så bara det att du orkar äta dina mål och att du försöker berätta hur du mår och låta läkarna hjälpa dig, det betyder nog 1000 gånger mera än städning och baking.

Sedan så älskar föräldrar sina barn villkorslöst, det vill säga oavsett vad du gör så kommer de älska dig och vilja förlåta dig bara för att du är deras dotter. Så det är inget du måste göra dig förtjänad till, alls.

Men utöver det, kanske ni kan komma överens om en emoji som betyder "förlåt, jag menade inte att bråka med dig, ledsen att det blev så" eller något liknande, med?
Nej vet att jag inte måste men jag VILL. För jag VILL göra dom glada och typ göra nåt åt dom liksom. Och ja fattar att dom vill att jag ska bli frisk och så men det går ju inte så jätte bra hela tiden och det är bara om mig egentligen. Och jag vill GÖRA nåt som förlåt eller hur jag ska förklara det. För att det känns bättre för mig också då och jag vill inte att allt bara är om mig som det är med allt att jag ska bli frisk. Men jag kan ju inte göra nånting här heller.
Men ja vi kan ha en emoji som betyder det också men det känns ändå dumt för jag kommer ju isåfall ändå skicka den säkert flera gånger varje dag.
 
Nej vet att jag inte måste men jag VILL. För jag VILL göra dom glada och typ göra nåt åt dom liksom. Och ja fattar att dom vill att jag ska bli frisk och så men det går ju inte så jätte bra hela tiden och det är bara om mig egentligen. Och jag vill GÖRA nåt som förlåt eller hur jag ska förklara det. För att det känns bättre för mig också då och jag vill inte att allt bara är om mig som det är med allt att jag ska bli frisk. Men jag kan ju inte göra nånting här heller.
Men ja vi kan ha en emoji som betyder det också men det känns ändå dumt för jag kommer ju isåfall ändå skicka den säkert flera gånger varje dag.

Det gör väl inget om du skickar den flera gånger per dag, de kommer bli glada varje gång du gör det är jag säker på.

Fattar hur du menar med att du vill göra något som inte handlar om dig. Vi har ju pratat om handarbeten och så, kan du lära dig göra något som du skulle kunna ge i present till din mamma kanske? Jag minns inte om du fick sticka, eller väva kanske? :)
 
Nej vet att jag inte måste men jag VILL. För jag VILL göra dom glada och typ göra nåt åt dom liksom. Och ja fattar att dom vill att jag ska bli frisk och så men det går ju inte så jätte bra hela tiden och det är bara om mig egentligen. Och jag vill GÖRA nåt som förlåt eller hur jag ska förklara det. För att det känns bättre för mig också då och jag vill inte att allt bara är om mig som det är med allt att jag ska bli frisk. Men jag kan ju inte göra nånting här heller.
Men ja vi kan ha en emoji som betyder det också men det känns ändå dumt för jag kommer ju isåfall ändå skicka den säkert flera gånger varje dag.
Kan du kanske skriva ett brev till dem där du berättar hur du känner inför dem och er? Eller skriva ner olika bra egenskaper de har, roliga minnen ni har ihop etc och skriva det på små lappar och lägga i en bruk. Så kan de ta en om dagen eller veckan etc.

Jag gjorde en sådan burk med lappar till min pappa något år. Han önskar sig inga prylar och vi bor i olika städer och kan inte ses lika ofta som när jag också bodde i den staden. Det är den bästa present han fått säger han. Han öppnar en lapp varje morgon och är sedan glad hela dagen. De är hans lyckopiller.
 
Vill skriva av mig om nåt som hände inatt. Och det är att jag svimmade. Jag gjorde ju det flera gånger i somras som var typ första andledningen att jag kom till sjukhuset och blev inlagd för då var hjärtat jätte dåligt. Men nu var min puls okej och blodtryck eller vad det heter var inte jätte bra men det var inte så det verkade farligt heller. Så dom trodde inte att det var nåt farligt nu men jag är ändå typ orolig för att det är nåt farligt. Men tycker inte att det borde vara det nu om det förr var för att jag hade ätit dåligt och motionerat mycket och sånt så hjärtat typ var över ansträngt. Och nu äter jag massor och bara tar det lugnt så det kan ju inte vara ansträngt nu. Eller ja isåfall är det ju att jag inte får motionera för det behöver man ju också så hjärtat hålls starkt och friskt och allt sånt. Men sköterskan som kollade pulsen och det sa att hon inte trodde det var nåt farligt utan typ blodtryck fall och att jag har sovit lite dåligt och kanske är känslig för medicinen och såna saker. Och ska ta flera blodprover idag och kanske göra nån EKG sak igen om dom tycker det behövs. Men det känns ändå väldigt läskigt även fast hon sa att det nog inte är nån fara.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 469
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 579
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 616
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 589
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp