Planering framåt

Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i dagvård ungefär i mitten av september. Så ifall dom tycker att jag verkar redo för det så ska jag börja där då. Men jag har ingen aning om vad dagvård är eller hur det går till eller nånting mer än det dom har berättat som inte är så mycket. Så ifall nån har koll så får ni gärna berätta lite!
Sen också var det om typ reglerna om mig och så med att jag inte har fått vara ensam alls och inte gå nästan nånting och så. Och det ändrades lite nu så nu får jag gå korta sträckor men inte som motion liksom. Utan typ att jag får gå från bilen runt i en affär och tillbaka till bilen. Eller att i stallet så får jag gå till hagen och såna saker. Så inte mycket alls och får inte göra nån motion men lite mer får jag göra iallafall. Och så bestämde hon att det med att jag inte får vara ensam skulle ändras så dom ska kolla till mig typ med tio minuter mellanrum hela tiden om jag är själv. Men det gick inte så bra för sen mådde jag jätte jätte dåligt på kvällen och hade bara massa dåliga tankar. Så tillslut skrev jag allt det till pappa så han sa till nån i personalen så fick samma medicin som jag fick för nån dag sen och att dom bestämde IGEN att jag inte ska vara själv. Så det var inte så länge jag fick det.
Men ja jag blev iallafall trött efter ett tag så sov ganska okej inatt. Men är fortfarande jätte trött och frukosten var typ kaos. Så får se hur det går idag för har egentligen planering att jag ska ha permission men får se om jag ska ha det.
 

Det gör väl inget om du skickar den flera gånger per dag, de kommer bli glada varje gång du gör det är jag säker på.

Fattar hur du menar med att du vill göra något som inte handlar om dig. Vi har ju pratat om handarbeten och så, kan du lära dig göra något som du skulle kunna ge i present till din mamma kanske? Jag minns inte om du fick sticka, eller väva kanske? :)
Nej men det känns dumt bara om jag skickar förlåt och sen fortsätter vara lika.
Jag vet inte om jag får sticka och såna saker. Men jag kan inget sånt så vet inte ifall det går att lära sig så bra så jag kan göra nåt som är värt att ge liksom. För kan ju inte sticka en tröja eller nåt när jag inte ens kan sticka.
 
Kan du kanske skriva ett brev till dem där du berättar hur du känner inför dem och er? Eller skriva ner olika bra egenskaper de har, roliga minnen ni har ihop etc och skriva det på små lappar och lägga i en bruk. Så kan de ta en om dagen eller veckan etc.

Jag gjorde en sådan burk med lappar till min pappa något år. Han önskar sig inga prylar och vi bor i olika städer och kan inte ses lika ofta som när jag också bodde i den staden. Det är den bästa present han fått säger han. Han öppnar en lapp varje morgon och är sedan glad hela dagen. De är hans lyckopiller.
Ja det där med lappar skulle jag kunna göra! Tack för tipset :heart
 
Nej men det känns dumt bara om jag skickar förlåt och sen fortsätter vara lika.
Fast du är ju ledsen för att du gör det, även om du gör om det. Ett förlåt kan göra jättestor skillnad, jag tror du ska prova både för din egen och mottagarens skull.

Tråkigt med blodtrycksfallet, jag hade själv likadant när jag tränade mycket och tjorvade med maten. Hann ut på toaletten på morgonen innan jag svimmade. Läskigt. Har rättat till sig nu.
 
Fast du är ju ledsen för att du gör det, även om du gör om det. Ett förlåt kan göra jättestor skillnad, jag tror du ska prova både för din egen och mottagarens skull.

Tråkigt med blodtrycksfallet, jag hade själv likadant när jag tränade mycket och tjorvade med maten. Hann ut på toaletten på morgonen innan jag svimmade. Läskigt. Har rättat till sig nu.
Ja det är jag ju. Jag kan prova det fast det känns dumt.
Och det var så det var för mig också att jag skulle på toa så svimmade jag.
 
Om du vill lära dig sticka, virka eller väva så är jag övertygad om att du kan lära dig. Du behöver inte sikta på att göra en tröja direkt, men t.ex en grytlapp är lätt.
 
Dom har tagit mer blodprov och sånt och kollat puls och blodtryck och det igen nu och det verkar som det var blodtrycks fall. För det är ganska lågt också. Men då när man läser om det så står det att motion och fysisk aktivitet är bra om man har för lågt men det får ju inte jag. Så vet inte om det har blivit för lågt nu för att jag inte får göra nån fysisk aktivitet eller vad det är. Och det är ju isåfall inte bra så borde kanske få göra iallafall lite motion kan man ju tycka.
 
Dom har tagit mer blodprov och sånt och kollat puls och blodtryck och det igen nu och det verkar som det var blodtrycks fall. För det är ganska lågt också. Men då när man läser om det så står det att motion och fysisk aktivitet är bra om man har för lågt men det får ju inte jag. Så vet inte om det har blivit för lågt nu för att jag inte får göra nån fysisk aktivitet eller vad det är. Och det är ju isåfall inte bra så borde kanske få göra iallafall lite motion kan man ju tycka.
Det är ganska vanligt att unga, smala och långa får blodtrycksfall. Jag fick det jätteofta då jag var tonåring och svimmade några ggr när jag rest mig för fort, tagit varmt bad etc. Jag har alltid haft lågt blodtryck.
Om man sätter sig ett tag innan man ställer sig och går så upplevde iaf jag att det blev mkt bättre.
 
Dom har tagit mer blodprov och sånt och kollat puls och blodtryck och det igen nu och det verkar som det var blodtrycks fall. För det är ganska lågt också. Men då när man läser om det så står det att motion och fysisk aktivitet är bra om man har för lågt men det får ju inte jag. Så vet inte om det har blivit för lågt nu för att jag inte får göra nån fysisk aktivitet eller vad det är. Och det är ju isåfall inte bra så borde kanske få göra iallafall lite motion kan man ju tycka.

Det där är sanning med modifikation. Jag motionerade MYCKET men blev inte bättre. Nu har jag växt ifrån det och har normalt blodtryck men fram till strax under 30 år så hade jag så lågt att vissa läkare övervägde att medicinera mig (rätt ovanligt). Det var bara att leva med det, sitta på sängkanten innan jag reste mig till toaletten osv.
 
Det är ganska vanligt att unga, smala och långa får blodtrycksfall. Jag fick det jätteofta då jag var tonåring och svimmade några ggr när jag rest mig för fort, tagit varmt bad etc. Jag har alltid haft lågt blodtryck.
Om man sätter sig ett tag innan man ställer sig och går så upplevde iaf jag att det blev mkt bättre.
Ja jag läste det också men jag är inte alls lång iallafall. Och har aldrig haft så innan vad jag vet så därför tror jag det är för jag inte får motionera nånting som det har blivit så nu. Men ja det att sitta ett tag sa sköterskan också så ska tänka på det.
 
Det där är sanning med modifikation. Jag motionerade MYCKET men blev inte bättre. Nu har jag växt ifrån det och har normalt blodtryck men fram till strax under 30 år så hade jag så lågt att vissa läkare övervägde att medicinera mig (rätt ovanligt). Det var bara att leva med det, sitta på sängkanten innan jag reste mig till toaletten osv.
Okej vad jobbigt! Men för mig har det inte varit så förr så tror ändå det är för jag inte får motionera nu som ju min kropp ändå var van med förut.
 
Jag vet inte hur gammal du är, men en hel del av den här blodtrycksfallsproblematiken debuterar i puberteten. Har du strulat med maten kan du. ha skjutit på puberteten som nu så sakta kommer igång när du börjar tillfriskna rent fysiskt.

Behöver inte alls vara så, men kan vara så.
 
Det där är sanning med modifikation. Jag motionerade MYCKET men blev inte bättre. Nu har jag växt ifrån det och har normalt blodtryck men fram till strax under 30 år så hade jag så lågt att vissa läkare övervägde att medicinera mig (rätt ovanligt). Det var bara att leva med det, sitta på sängkanten innan jag reste mig till toaletten osv.
Samma här! Jag både löptränade, styrketränade och hade häst.

Har även som vuxen haft samma besvär och då arbetat med att rida flera hästar per dag och löptränat/styrketränat.

Det enda som hjälpt mig är att bli äldre. 😅
 
Jag har också lågt blodtryck och när jag var tonåring svimmade jag några gånger.
Motion hjälper inte riktigt.
Flera läkare har rekommenderat 3 bitar lakrits till mig per dag, eftersom lakrits höjer blodtrycket.

Jag tror att det är bäst att du bara vänjer dig vid att stiga upp långsamt från sängen och så. Det är inte farligt att ha lågt blodtryck. Det är faktiskt bra att ha lite lågt blodtryck, det skyddar bl.a hjärtat från vissa sjukdomar när man blir äldre.

Men jag förstår att det känns obehagligt, speciellt som det var första gången.
 
Samma här! Jag både löptränade, styrketränade och hade häst.

Har även som vuxen haft samma besvär och då arbetat med att rida flera hästar per dag och löptränat/styrketränat.

Det enda som hjälpt mig är att bli äldre. 😅
Samma här, åldern har bekämpat simning och yrseln väldigt effektivt! :D
Fast det är kanske inte speciellt tröstande för TS.
 
En lite längre video:


En fördel med att lära sig sticka eller virka är att det är en hobby som man kan hålla på med i princip när som helst och var som helst. Och man måste fundera lite lagom mycket när man håller på med det, så tankarna håller sig också snälla och beskedliga när man handarbetar.
 
Jag vet inte hur gammal du är, men en hel del av den här blodtrycksfallsproblematiken debuterar i puberteten. Har du strulat med maten kan du. ha skjutit på puberteten som nu så sakta kommer igång när du börjar tillfriskna rent fysiskt.

Behöver inte alls vara så, men kan vara så.
Jag är snart 15 så det är inte att jag inte har kommit i puberteten än. Men det med blodtryck kanske kan börja senare också?
 
Jag har också lågt blodtryck och när jag var tonåring svimmade jag några gånger.
Motion hjälper inte riktigt.
Flera läkare har rekommenderat 3 bitar lakrits till mig per dag, eftersom lakrits höjer blodtrycket.

Jag tror att det är bäst att du bara vänjer dig vid att stiga upp långsamt från sängen och så. Det är inte farligt att ha lågt blodtryck. Det är faktiskt bra att ha lite lågt blodtryck, det skyddar bl.a hjärtat från vissa sjukdomar när man blir äldre.

Men jag förstår att det känns obehagligt, speciellt som det var första gången.
Lite konstigt tips det med lakrits! Men provade du det och hjälpte det isåfall? Inte för jag kommer börja äta det men kul att veta bara!
 
Jag är snart 15 så det är inte att jag inte har kommit i puberteten än. Men det med blodtryck kanske kan börja senare också?

Det där är ju oerhört individuellt, och matstrulet kan absolut ha något med det att göra. Fast tyvärr kan det ju stanna till du är äldre också, så det är bra att hitta taktiker så du slipper slå ihjäl dig på handfatet i badrummet när du svimmar (mitt största bekymmer, hade väldigt litet badrum).
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 430
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 558
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 601
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 885
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp